koppla datorn till tvn

Startat av Fluff, september 20, 2008, 19.09

Föregående ämne - Nästa ämne

Fluff

försöker koppla min dator till min tv för att kunna se på film på större skärm. problemet är att jag inte riktigt får det att funka. har köpt sladd och kopplat ihop och jag får ljud, men jag får ingen bild.

mitt grafikkort är ett asus 3850.

någon som har något bra tips?
sökte runt lite och försökte hitta info och provade med tvtool, men det funkade bara för nvidia stod det när jag körde programmet.
ät en makaron till!

Brain

Kan vara väldigt mycket krångel.

Har kört till TV via min laptop när vi haft TV men ingen DVD och det var en hel del meckande.

Vad har du för kablar? S-video till Scart eller är det mer fancy??
Vad kör du för OS? XP eller Vista?

Du måste ställa in TV:n som en extra skärm för att få det att funka
Tomas Davidsson

Fluff

kör s-video till scart. ljudet är i samma kabel.
men hittade sedan en s-video till s-video sladd liggandes. är det enklare eller spelar det någon roll?

kör xp.

då jag gick in i avancerade inställningar för mitt grafikkort så kunde jag tvinga den att hitta tvn men den gjorde det inte själv. däremot lyckades jag aldrig få bild.
ät en makaron till!

Kari

När du "hittat" TV:n, måste du även ange den som sekundär/primär display, har du gjort det? (Som Brain nämnde)

Har kört både s-video till s-video och s-video till scart, spelar ingen större betydelse.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Fluff

ja jag tror jag sa åt den att vara sekundär/primär skärm. men det var svart ändå. får testa lite mer idag helt enkelt.
ät en makaron till!

Fluff

ett riktigt pinsamt idiotfel var det som gjorde att jag inte fick bild. sladden var inte tillräckligt intryckt för det tog emot, skalade av lite plats och vips hade jag bild.
dock svartvit.

har två scart-uttag på tvn och totalt 6 st olika sådana kanaler. av1, rgb, av2, sav2, av3 och sav3.

får svartvit bild i alla utom rgb där jag får två röda streck på tvn, men ljud.
får bild men inget ljud i av3 och sav3.

hur får man nu färg?
ät en makaron till!

pannan

Du trär en färgad strumpa över..

Fluff

ät en makaron till!