Inför gothcon turnering

Startat av dilba, februari 23, 2009, 13.42

Föregående ämne - Nästa ämne

dilba

Tänka vi skulle ha en turnering inför gothcon. Vi ska inte ha den för sent för då hinner man inte ändra på sina listor.
Så om ca en månad borde funka. Det kommer att vara okej med en hel
del proxy så man kan testa sina listor.

Om ni vet något bra datum nästa månad ni vill spela så skriv det här.

fia

jag kan den 1, 14,15 21 och 22 mars

satt precis och försökte göra min lista och har ett par poäng som jag vill testa vilket som är bäst att göra med..
ny i stan

Ola

Vänta till dom har ändrat klart kompen. Lättare så.

Antagligen kommer dom göra demoner ospelbara, tragiskt.
Var finns alla anti-komp-spelare? Inte som turneringsarrangörer iaf.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

dilba

Såg en bra komp 18 demon arme fast demoner kommer ju att få sämre komp nästa mall.
På SM funkar nog demoner bra men det är ju i Umeå.

Robin

Citat från: "Ola"Vänta till dom har ändrat klart kompen. Lättare så.

Antagligen kommer dom göra demoner ospelbara, tragiskt.
Var finns alla anti-komp-spelare? Inte som turneringsarrangörer iaf.

DE, VC och DoC var 60% av alla arméer på UK GT.

32 DoC-spelare.
Jag vann combat med 13.

Ola

Dyne: vilken mall har dom på SM Umeå?
Robin: det går inte att jämföra svenska med internationella turneringar, sällan samma kompmall. Vet du var man hittar UK GT kompmall?
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

dilba

På SM har de typ vanliga saker. En av varje rare, 2 av varje special osv.
På GT får man osta på och ha med special charaters.

Sveriges bästa spelare kommer inte att spela med demoner och det finns en anledning till det.

Martin Larsson

Citat från: "Ola"Vet du var man hittar UK GT kompmall?

UK GT är orestriktat i alla spelsystem.
Okompat funkar om man accepterar att spelet blir väldigt annorlunda när man spelar så och blir tyvärr ganska likadant varje slag.

Håller totalt med dig Ola på "göra ospelbart" fronten. En kompmall måste förstå att alla arméer inte är HE/DE dvs att alla inte har skytte, magi, flyers, fast cav, scouts, skirmishers, heavy cav och vanligt inf. Det har aldrig kompmallar gjort och det kommer de förmodligen aldrig göra. Fram till den dagen då en mall faktiskt gör det kommer jag vara tok-anti kompmallar, sedan kanske jag eventuellt funderar på att ändra inställning lite. Fast med 99% sannorlikhet så kommer jag inte ändra mig ändå, se Dynes komp-ostade WEs för att fatta varför...

Som arrangör så anser jag att man inte ska tvinga folk att spela sin armé på ett visst sätt vilket man gör allt för mycket med Gothcons mall. De tvingar alla att ha komp 20 vilket blir skevt och när det dessutom är väldigt olika vad folk kan få på sina 20 i komp så blir det ännu mer skevt. På det stora hela är jag jävligt nöjd med att spela 40k istället i år :D

Det är inget problem att folk har en kompsiffra mellan 0 och 30 och att man pairas efter komp inom sin BP kategori imo. Spelet blir mer varrierat, hårda listor får spela mot hårda listor, snälla mot snälla och alla blir nöjda för att de får spela med de figurer de har, utan att behöva specialbygga om och komp-osta på ett annat sätt till nästa turnering...

Vid närmare eftertanke är kanske detta skälet till att målningsstandarden är så jävla stor mellan 40k och WHFB, som tydligt märktes på BSK. 40k hade massor med snygga arméer och där kan man spela en armé ett helt konventsår. WHFB hade 1 snygg armé, och här måste folk dessutom bygga om hela sin armé mellan varje turnering vilket inte direkt uppmanar folk att måla en armé snyggt :?
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.