Arbetsgrupp BSK 2015

Startat av mlkr, mars 19, 2015, 21.05

Föregående ämne - Nästa ämne

mlkr

Arbetsgrupp BSK 2015!

För att styra upp ett konvent på en nivå högre än "phew vi klarade det typ" och inte köra folk i botten har det efter ett möte mig och Fredrik Ros emellan diskuterats fram följande roller i en arbetsgrupp. Detta är positioner som bör fyllas för att vi ska vara intresserade av att arbeta med konventet under 2015.

Arbetsgruppens gemensamma ansvar:
Gruppen ska gemensamt ta beslut om vilka huvudmål konventet ska ha under 2015. Vart ska vi lägga krutet? Hur ska vår budget se ut och sådana viktiga frågor. Besökaravgift, konventsregler osv. Vi utgår förstås från förra årets samlade kunskaper.


Huvudansvarig:
Kallar till och håller i möten med arbetsgruppen. Överblickar arrangerandet av konventet och ser till att alla parter samarbetar så saker blir gjorda.
Samtalar med föreningens kassör om konventsekonomi och ser till att vi håller oss inom godkända ramar. Sköter överlag kontakten med Bäckäng och kommun.


Receptionsansvarig:
Ser till att receptionen fungerar under konventet. Arbetar för att skapa en reception som är trevlig och effektiv i sitt möte med våra besökare.
Receptionen fungerar även som sambandscentral under konventet. Här finns information, konventschema, kontanthantering osv.
Kioskansvarig:
Ordnar med en fungerande och inbjudande kiosk som erbjuder våra besökare lite av varje. Enklare matalternativ, godis & dryck. Veganalternativ och andra specialkoster? Sköter även kontakt med eventuella yttre entreprenörer som vi bjuder in. (Hamburgervagn) Sätter arbetsschema och ser över arbetsplats och ordnar så att det kan arbetas effektivt bakom disk.


Koboldansvarig:
Arbetar för att hitta volontärer som vill hjälpa till under konventet. Både inom föreningen och utifrån via web och under konvent. Receptions- & kioskpersonal, bärhjälp, efterstäd osv. Samarbetar med övriga ansvariga och hjälper dem att fylla upp sina arbetsscheman. Är ej ensamt ansvarig för detta - alla måste hjälpa till att hitta folk. Websystem.


Arrangemangsansvarig:
Den person som sköter kontakt med alla inre och yttre arrangörer till konventet. Denna person ska gärna arbeta uppsökande & utåtriktat. Bekräfta till arrangörer/butiker att deras arr-idé tagits emot, fråga om lokalbehov, tider, bärhjälp osv. Websystem.
Logistikansvarig:
Styr upp bygg och riv av konventet. Planerar så att saker kommer på plats och att det finns en plan för var när och hur det ska hjälpas till att bäras, köras osv.


Webansvarig:
Ser till att det finns en fungerande websida med uppdaterad information från resterande delar av arbetsgruppen. Samarbetar med övriga ansvariga för att deras delansvar på webben fungerar.


Media-ansvarig:
Är huvudansvarig för att vi syns på nätet och om möjligt via andra medium eller forum. Sköter blogg på hemsidan? Sköter facebookuppdateringar och andra forum.


Grafiskt ansvarig:
Ansvarar för att producera trycksaker - Konventslogotyp, affischer, flyers, muggar osv. Hjälper web så att det finns grafiskt material att bygga websida med.


Vaktmästaransvarig:
Vi funderar på om vi ska ha en huvudansvarig sådan under konventet som har en mindre arbetsgrupp som finns på standby vid oväntade händelser, kontrollrundor, städrundor osv.


Medlemsansvar:
Vad kan du som medlem i föreningen bidra med för att göra arrangerandet och genomförandet av konventet lättare för arbetsgruppen?


Är du intresserad eller vill tipsa om någon som skulle passa bra i arbetsgruppen så meddela gärna det här eller via FB. Jag försöker kolla båda platser regelbundet.
Första deadline om 2 veckors tid ungefär då vi kollar över läget och ser om det finns ett intresse. Tjo!
/Veni Vidi Vicious

carlsson

Bra!
Tyvärr har jag ingen möjlighet att hjälpa till, men hoppas att ni får till det!

Lycka till!

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com