Magneter för att lättare modifiera figurer

Startat av Brain, juni 10, 2008, 23.59

Föregående ämne - Nästa ämne

Brain

Som många BB-spelare vet har jag gjort i ordning vissa figurer så de har magneter för att man skall kunna byta armar snabbt och enkelt.

På förfrågan slänger jag upp lite info här så alla kan ta del av vad jag kan om det.

Magneterna jag använde var från Ronin (Cell Entertainment) då jag hade massa gamla figurer. För BB-figurer har Impact skapat en egen serie. Ifall jag inte missminner mig har även Hobbex magneter.

Det hela är väldigt simpelt egentligen (ifall man använder plastfigurer)

Borra ett hål i figuren där du vill ha ditt magnetfäste. Ifall du borrar för djupt kan du använda Green Stuff för att fylla ut.
Limma fast en magnet.
Borra ut ett hål i armen på figuren.
Limma fast en magnet. Denna gången är det viktigt att du tänker på magneternas poler så armen faktiskt blir kvar...

Jag har monterat axelplåtar för att dölja de största gliporna men oftast är det inget större kosmetiskt problem.

Betänk även att magneterna håller kanske armen på plats men är armen för tung så kommer den att hänga rakt ner (Kan se hur man inte skall göra på en av mina beastmen)

Konverteringsmaterial som jag införskaffat är Deamonettes och Bloodletters i plast som har en uppsjö med klor i varierande storlekar och även lämpliga delar för långa ben och hemskt utseende.

Kommer slänga upp lite bildlänkar sedan, annars är det bara att hugga mig på Geddon
Tomas Davidsson

Fluff

underbart Brain!

får helt enkelt fråga dig mer ingående om jag stöter på problem. lite orolig över borrandet dock men...
ät en makaron till!

Utruf

Ska göra nått liknande på Dreadnoughts i min Daemonhunters armé. Trevligt att byta som man själv vill.  :D
Thou shalt not refer to the Machine Spirit as "Cruise Control".

Lasguns don’t make cool disco lights for your party.

Fluff

mitt arbete börjar ta form. riktigt skoj att leka med små små magneter. dock får jag en lätt panikkänsla då jag råkar tappa dem på golvet. dock har jag lyckats hitta alla och inte slarvat bort någon än. ta i trä!

har just nu en thrower med fyra olika armar att kunna växla mellan. håller på med två blitzers som ska kunna byta huvud och arm. får se vad det blir mer sen..
funderar på att fixa tentaklar på något sätt men vet inte hur. tips på hur man får dem bra?
är även lite inne på dumvarianten av tentacles, skillen är ju att man inte kan springa därifrån. så jag funderar på att göra det klassiska; en liten unge som springer för fullt där han står men rör sig inte för att någon håller fast honom i kragen. försöka få sådana tentaklar... men jag vet inte. tips och förslag någon?
ät en makaron till!

Brain

Citat från: "Fluff"funderar på att fixa tentaklar på något sätt men vet inte hur. tips på hur man får dem bra?

Vet inte vad man kan rekommendera riktigt. Tror nästan det bästa är att köpa Mutation Sprue eller Chaos Spawn (=bitz)
Tomas Davidsson

Fluff

okej. ska nog börja med att försöka i green stuff. skiter det sig totalt så kanske det blir att köpa något.
ät en makaron till!

Brain

Citat från: "Fluff"okej. ska nog börja med att försöka i green stuff.

Det var en greenstuff-tentakel som jag försökte mig på som blev för tung för magneten....
Tomas Davidsson

Fluff

Citat från: "Brain"Det var en greenstuff-tentakel som jag försökte mig på som blev för tung för magneten....

ah. var det en tentakel som satt fast med armen eller inte?
funderar nämligen att bara ha tentaklar lite varstans på kroppen och inte blanda in armarna i det hela.
ät en makaron till!

sebbe

om man har plats kanske det går att limma dit två magneter jämte varandra, då blir det inte en axel som den kan rotera fritt runt. det kanske inte håller ändå och det kanske blir jättejobbigt att åstadkomma, men det skulle kunna fungera! :D


utruf: kan man inte bara byta dreadnought-armar så ändå, även utan magneter?
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Fluff

Citat från: "sebbe"om man har plats kanske det går att limma dit två magneter jämte varandra, då blir det inte en axel som den kan rotera fritt runt. det kanske inte håller ändå och det kanske blir jättejobbigt att åstadkomma, men det skulle kunna fungera! :D

också tänkt tanken om två magneter. inte nödvändigtvis bredvid varandra, beroende på hur det man sätter fast ser ut.
ät en makaron till!

xDantex

finns ju olika starka magneter också. Det borde säkert gå att hitta en starkare sort någonstans kanske. Ingen anning var dock
Recruiting Sergeant: Beautiful baby, Ma\'am.
Pvt. Lei Sahara: Thank you, Sergeant.
Recruiting Sergeant: Trooper likes me, huh?... Hurry up spud, we need fresh meat for the grinder.

Martin Larsson

Asså om man är lite kreativ i sitt modellerande lär man även kunna få in en pin i närheten av magneten (aka vid axeln) på nått sätt så den inte syns för mycket. Detta lär förpassa "armen-för-tung-för-magneten-problemet" till historien. Det enda det medför som smolk är att man inte kan "röra" på armen utan den(och de andra armarna man växlar mellan) kommer ha ett fast läge, men i mina ögon inget direkt problem  :wink:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Brain

Särskilt inte för BB-figurer där det premieras att figgarna kan ligga still
Tomas Davidsson

Martin Larsson

Citat från: "Brain"Särskilt inte för BB-figurer där det premieras att figgarna kan ligga still

Sant! ytterligare en bonus :)
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.