PTOLUS - City By The Spire - en kampanj i 48 akter.

Startat av biggabush, november 19, 2006, 15.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Den Gamle

Jag kan den 19:e men ej den 26:e

19/5     Erik
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Sparvel

Då är det nog kört för min del, karma poäng på minus :,(
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

biggabush

Sparvel: Vad är det som är kört? Att du tror att du har minus i karma (och är orolig för vad som komma skall i eftervärlden), eller att båda föreslagna datum inte funkar (och att du därför får minus i karma)?

Toytronic-anders: Ring mig i helgen så kan vi träffas på klubben/jag tar med mobil men inte dina fillingar (you know I love them).

Ärka: Gött mos!
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Ewers

Hej!

Jag kan den 19:e men inte den 26:e. Kan bli något sen den 19:e då jag har åtaganden på förmiddagen fram till någon gång efter lunch.

Minus på karma kanske är hemma-karman, sådan som man har gentemot sambosar och liknande?  :wink:

/F  8)

biggabush

Det ser ut som att det blir den 19/5.

Nättorp e i Schweiz så vi får svar från honom först på måndag.

Gobbos Spider

I would never die for my beliefs because I might be wrong.

Bertrand Russell

biggabush

Fredrik

Efter mitt besök i Helvetia så kan jag ju knappast tacka nej till ännu ett besök i Agriks sfärer. 19 går nog bra för mig med.
Google got your soul - but its availible and free for everyone.

biggabush

Kanon.

Då blir det den 19/5.

Men först har vi att se framn emot spelning den 5/5. Alla kunde utom Anders Godefroy. Marie, e du med too?

Sparvel

Nope ikke 5/5 då ska jag på Monochrome i göteborg :)
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

biggabush

Sparvel

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Sparvel

hur gick det för er på spelningen nu då?

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

biggabush

Akt 7 gick av staplen i lördags. Vi slog rekord i antal timmar spelade - från 13.00 till 04.00 (härligt!). Vi åt pizza utomhus och hade trevligt.

Hela akt 7 var en enda lång episk strid. Den Agrikanska Kroppen (ni) fortsatte allt djupare in i Zhakom (den övergivna dvärgiska silvergruvan) och ni dräpte horder av gargu-khanus (uruk-hai).

Striden nådde halvdagsklimax med att ni fann Kung karuk och hans livgarde, dvs gargun-kungen. Ni dräpte dem allesammans - mycket tack vare Taruk Zurum, er påvligt tillersända livvakt. Garguns låg döda i drivor, kungen och hans löjtnanter likaså, liksom hela elitgardet. Ni tog skador, dock ej dödliga (Vespe svimmade av det spö han fick när han lite oplanerat befann sig i ett rum med 6 rasande khanu-befäl).

Klimax nåddes när ni tagit er genom kungens och livgardets bostäder, genom ett par hemliga gångar och ner på andra sidan boningarna där ni fann en port till ståtliga dvärgasalar (ni nådde de dvärgiska delarna av gruvan). Där möttes ni av ett väntande bakhåll bestående av 10 vargar, 16 ogres, 1 ogre magi, 1 troll och en människolik vargbest ni tror var Rylek The Wolf, Gwadiras bundsförvant (Gwadira var häxan som orchen ni tillfångatog berättade om).

Striden var på håret, flera Laumaks stöp, Godefroy fick ett dödligt slag som han dock mirakulöst överlevde (Hell Agrik!) och samtliga  höll på att   mista livet. men det gick. Till slut. I stort sett helt beroende på två saker: Taruk Zurum, er duergar samt det som kom upp ur marken, direkt från Balgashang, efter att Elena blåst i Horn of Nessus...Makak-Ulbarun, the lord of Nessian Warhounds från helvetets nionde nivå...

Övriga kan fylla på med mer info.

Grym spelning.

Snart dags igen - den 19/5.

biggabush

Hell Pameshlu!

(En kopia av denna post är också e-postad)

Vill på detta vis berätta att ni var och en erhöll mellan 6000-8000 XP (!) för spelningen i lördags. Dessvärre dog tre laumaks och Sir Sitilius men man får nog med fog anse att hade det inte varit för att ni var smorda av Agrik hade det slutat annorlunda.

Vidare välsignades ni med såväl piety points (PP) som poäng i era agrikanska dygder (se breakdown nedan).

Eftersom ni alla stiger 1 eller två levels vill jag på detta sätt maila detta glädjebud i god tid så att ni hinner fundera på vilka feats, skills mm ni ska ta.

SKATTER part 1
(funna i kungens skattkammare samt i kungens och hans befäls ägo)

Periapt of Wisdom +4
Cloak of the Arachnida
Bag of Holding (Type I)
Deck of many Things
Arrows + 1 x 37
Bolts + 1 x 19
Scroll of Heal (Cleric)
Potion of Gaseous Form
Potion of Water Breathing
Greataxe +4 (medium)
Scalemail +3 (medium)
Boots of Spider Climbing