PTOLUS - City By The Spire - en kampanj i 48 akter.

Startat av biggabush, november 19, 2006, 15.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Jag kan den 19:e men kommer bli några timmar sen, vilket innebär att jag kommer nog få ta buss, vilket innebär att jag nog skulle vilja bli hämtad, vilket innebär att någon nog skulle behöva vara snäll mot mig, vilket innebär att någon av er skulle behöva gå emot er natur.  :D

/F  8)

Sparvel

haha, nu har jag två kampanjer som vill spela den 19e, men jag kan inte :<
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Zebulon

Trauma! Sicket ös det måste ha varit....
Bittra förluster. Mest för di andre, dock :D

Count me in den 19:e....
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Greger

*tittar in och vinkar* :)

Sicken fiiin sandlåda ni verkar ha att leka i - hejja hejja! :D

häls,
Greger

Zebulon

Är vårt Deck Hârn-anpassat eller följer det core-reglerna? Vet vi att det är ett Deck och hur det funkar?

Slå mot Reckless, någon? :D

biggabush

Deck of Many Things är aningen harnifierat, men inte mycket...
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

biggabush

Hallå där Greger!

*VINK* tebaks.

Jag är snart klar med Attilus och Brosk...

Greger

Citat från: "biggabush"Hallå där Greger!

*VINK* tebaks.

Jag är snart klar med Attilus och Brosk...

Se där, då blir det bus med Atti-lus! :D

Zebulon

Givet eldalvens kroppsliga frånvaro i morgon; skall jag räkna med Grevinnan och Betjänten, dvs. samma upphämtningsplats och tid?

biggabush

Anders: Det finns en plats i Stefans bil. Tala med Stefan och Ewers för samåkning. Jag utgår från att du har deras nummer.

Sparvel

Hur gick alles?
Jag dog i en kampanj i helgen så jag hoppas på mer tur här?
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Zebulon

Home                          Away
-2 hill giants                 potions, spells, ansiktsbehåring
-12 orchprinsessor
-10(?) snuttorcher
-1 fetorch
- 7 till 8 wights

Den sista kvarlevande kullejätten förhandlade till sig litet tid; liv mot vägvisning till drottningen. Trollpackan undgick med knapp marginal
Vespes bly (hon fegade ur!).

Kort sammanfattning: vi genomsökte vad som visade sig vara mässen (den stora trappan ned skyddades av en hiskelig ward) och en processtation för malm som ledde oss till en stor grottsal från vilken lejonparten av gruvans verksamhet och gångar kan misstänkas ha utgått
då det begav sig.

Innan den ärorika bataljen förhandlade dock vår pimp bort kravet på ett
direkt offer. Det var dock på fisens mosse; Vespe var precis i färd att sätta
bly i våra icke-offervilliga laumaks och byrackan hade särskilt ombett lite alvablod.

Mot löfte om 8 jungfrur nästa gång köpte vi oss litet tid: något
som ändå kommer att få påföljder för icke-offervilliga element ur
laumakstyrkan...

Trollpackan är alltså fortfarande vid liv och har försvunnit i riktning söderut.

biggabush

NÄSTA SPELNING - AKT 9 DATUMFÖRSLAG

Järn och eld!

Lördagens batalj pågick till sena natta. Er styrka ådrog sig inga allvarliga förluster trots att ni sprang rakt in i ett bakhåll i gruvan. Två barbariska tremetersjättar och en hord av Khanus och såkallade "prinsessor"** gjorde livet svårt medans de halvdussin vandöda som "trollpackan" skickade i er väg först ingav kalla kårar men som snabbt övergick i förkolnad lättnad tack vare elden från en viss stav i en viss Elenas hand.

**De kvinnligt könade orcher som har till uppgift att skydda drottningen - på Harn är orcher oförmögna till sedvanlig fortplantning. Rasen liknar en myrkoloni, där hannar är arbetare och soldater och där honorna skyddar drottningen som  lägger ägg.

När stridslarmet lagt sig stod endast en svårt sårad jätte vid namn Itun kvar. Han gav upp. Inget roligt att få spö, sa han. Erbjöd sig hjälpa er mot att få behålla livhanken. "Trollpackan" flydde, prinsessorna låg döda, allt motstånd var än en gång tillintetgjort. Av järn och eld!

Nästa spelning fortsätter där vi slutade, i gruvgången, striden har nyss lagt sig och en jätten Itun ska göra sig värd allt besvär och sin vikt i nyttig underrättelseinformation. Förhoppningsvis.

Ber Er alla att å det snaraste svara på vilket eller vilka av nedan två datumförslag som funkar för er:

1)  Lördagen den 9/6

2) Lördagen den 16/6

MVH
Er DM
Anders

Den Gamle

Jag kan dessvärre inte något av ovanstående datum.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Ewers

Erik, Ewers

1) Lördagen den 9/6 (Ewers)

2) Lördagen den 16/6