PTOLUS - City By The Spire - en kampanj i 48 akter.

Startat av biggabush, november 19, 2006, 15.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Fredrik

Radovan du bör nog snarare förtrösta dig på Agrik än på än spelare med karaktärsblod på fingrarna :)
Google got your soul - but its availible and free for everyone.

Sparvel

Shit jag hänger inte med den här tråden, nästa spelning 13 och 14e? elelr e jag ute o cycklar nu?
jag jobbar troligast den helgen iaf.
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

biggabush

Nästa spelning 13-14/7 enligt annonserat här sedan länge.

Därefter infaller påföljande spelning den 21/7.

Jag skulle också se fram emot ett svar om spelningarna i augusti.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Sparvel

Jag har slut på semester idag, så jag ska kolla schemat om det gjorts några ändringar medan jag var borta, men som sagt, helgen e körd för min del. jag börjar tidigare än vanligt på lördagen och söndagen.

Enligt schemat jag har hemma jobbar jag även den 21/7.. jobbar typ 20 17 dagar i sträck där :(
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

biggabush

Sparvel

Inget ändrat jag jobbar 15 dagar där.

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

biggabush

FÖRSLAG PÅ TRE REGELFÖRBÄTTRINGAR

Jag har tre förslag som tillsammans med COMBAT FACING reglerna som ni fått tillersända nyligen är ett enkelt försök att göra striderna i D&D3.5 bättre - de blir mer farliga, och snabbare.

Jag emotser era synpunkter.

CRITICAL HITS

Double critical   
i.   If "20" then threat for critical.
ii.   If threat then roll D20 again.
iii.   If result is equal to or higher than opponent's AC then you have scored a critical hit.
iv.   A Critical hit delivers x2 damage.

Triple critical
v.   If  20 + modifiers equals to a minimum of 25 then threat for triple critical.
vi.   If Triple threat then roll D20 again.
vii.   If result is equal to or higher than opponent's AC then you have scored a triple critical hit.
viii.   A triple critical hit delivers x3 damage.

Quadruple critical
ix.   If 20 + modifiers equals to a minimum of 30+ then threat for quadruple critical.
x.   If quadruple threat then roll D20 again.
xi.   If result is equal to or higher than opponent's AC then you have scored a quadruple critical hit.
xii.   A quadruple critical hit delivers x4 damage.

INJURY PENALTIES

If damage equal to 25% but less than 50% of your HP total then reduce your speed by 25%, saves by 1 and rolls by 1.

If damage equal to 50% but less than 75% of your HP total then reduce your speed by 50%, saves by 2 and rolls by 2.

If damage equal to 75% but less than 100% of your HP total then reduce your speed by 50%, saves by 4 and rolls by 4.

MASSIVE DAMAGE HOUSE RULE

If a single blow deliver 50% or more of your TOTAL HP you must roll a Fortitude save to avoid death by shock. Use this equation to get the Fortitude DC:

DC 30 MINUS CON = ROLL TO AVOID DEATH (DC 27-12 (con 3-18

Feats: Improved Massive Damage Threshold = + 3 ON CON to calculate above DC. Stacks/can be taken more than once.

biggabush

TRE NYA SPELARE ÄNTRAR PTOLUS

Järn och Eld!

Har med dessa krumelurer den stora glädjen att tillkännage tre nya rollspelare i kampanjen.

1) Greger Lundstedt

2) Gunnar Alm

3) Anders Hallberg

Greger och Gunnar kommer med nu på lördag den 21/7, och Hallberg stiger på scenen i augusti.

Vi välkomnar dem med fanfarer och stridsrop, in i den agrikanska kroppen.

Jag säger bara GRYMT kul! :-)

//

Ewers

Facingreglerna verkar bra, critregeln verkar mindre bra. Känns inte som jag har koll nog att ha mer än en åsikt.

Jag kan visst vara med på lördag!!! Jag kollade fel datum. Får man åka med Stefan?

Jag jobbar morgon dagen efter så som mitt schema är nu. Jag har ju dock sagt upp mig så kanske försvinner dessa tider men det innebär i dagsläget att jag inte pallar med lir till kl 03.00 utan behöver vara i min säng senast kl 01.00.

Mvh /F

För övrigt är gnomer den vackraste av raser!

Fredrik

Facing och injury penalties verkar alla tycka är en god ide och förbättring.
Däremot verkar so far samtliga vara tveksamma till att crit-ändringen skulle vara någon förbättring så jag föreslår att vi skippar / skjuter upp den.

Gnomer vackra? Möjligen för varelser som saknar mörkersyn =)

Zebulon

Sent om sider loggade jag in och konstaterar att häftiga kids skriver svar på forumet och inte via e-post. Hänvisar till mitt lenghty svar där beträffande crits.

Massive damage hade jag helt missat, dock, och konstaterar att det är en
mycket fin tanke, i synnerhet om den också omfattar spell damage.

Min matte suger. Skall jag ta buss eller blir det åka biiiil?
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Fredrik

Kan och skall du vara med på Lördag Anders så bör du oavsett mattekunskaper nog slå Stefan en signal.

Vad gäller ditt lengthy - jodå - det är olika x-mod så vis skillnad är det på scudmissiler och teskedar. Vad gäller könlöshet osv så kan jag meddela att båda mina knivar har manligt kön om de nu skall föras till endera sidan och de skulle bli mycket förgrymmade över androgyna critsystem som likställer dem med klubbor, liar och andra avarter av vapen.

Den Gamle

Mina ödmjuka reflektioner angående föreslagna house-rules:

- Facing-reglerna verkar ok, väntar med slutgiltigt omdöme tills vi speltestat det ett tag.

- Crit-reglerna förstår jag inte riktigt poängen med. Den tar bort skillnaden mellan olika vapen och gör hög-levlade karaktärer superfarliga. Röstar nej på denna.

- Injury Penalties är en gammal idé som jag kört med innan. Jag tycker i grund och botten att den är bra men den innebär en hel del bookkeeping (framför allt för DM) och kräver att man har stenkoll på sina modifikationer (vilket inte alla spelare har). Yrkar avslag.

- Massive Damage innebär att det blir mycket svårt att vara lvl1 Wizard. Det finns redan en regel för massiv skada som är baserad på en fast summa hits i en smäll (tror det är 50). Yrkar avslag.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

biggabush

Hjeltar där!

Oh det glädjer mig att vi på lördag blir fler än vad jag räknat med. Hurra för att Anders Bergström och Fredrik Gnom ska vara med!

Samåkning sker med Stefan. Ewers och Bergström snacka ihop er med Nilsson. Ewers du får sova över här med mig, smek och hård halvtrollspåk i ändan mår du bara gött av, din lille spillevink!

Vi blir:

1) Stefan Nilsson äntrar scenen med sin nya karaktär...Lucius Iounus från maktens centrum i Meokolis, utsänd av den Heliga Stolen...

2) Fredrik Nättorp aka Heidrich Gulster, mördare och hallick...

3) Fredrik Ewers aka Vespe Glimmerstahl, uppfinnare och mekaniker med omänsklig uppsyn och marknära perspektiv på det mesta...

4) Anders Bergström aka Sir Godefroy Bastien, Haragki (agrikansk riddare) från Trierzon, med morr och morsk mandom kommer man långt...

5) Greger Lundstedt, gammal god vän till DM och flera av spelarna, äntrar scengolvet med OKPAKI BOKE, en Fulai Ranger från djupaste Anzeloriska djungeln (afrikan)...

6) Sist men inte minst, allas vår Gunnar Alm, dito nära vän och rpg veteran med närvaro i GMs flera tidigare Harn kampanjer. Denna gång som Hepekerisk (moor/arab) ädling, läkare och krigare.

Hurra!

Zebulon

Rent allmänt, Hürn-novis som jag är: vet man som pseudo-europé att folk med mörk/heligt bränd hy står Agrik närmare eller är de circusmaterial i folks ögon?

Kan man få en hastig resuméeenej, det gör sig väl kanske bäst på lördag IC...:D Ujujujuj, ha syrgas i beredskap!
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.