PTOLUS - City By The Spire - en kampanj i 48 akter.

Startat av biggabush, november 19, 2006, 15.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Gobbos Spider

25:e kan jag.
De övriga datumen är kokta i semester.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

Bertrand Russell

Fredrik

Google got your soul - but its availible and free for everyone.

Zebulon

Inledningsvis: Inte på något sätt stött eller sårad!

Beträffande datumen kan jag allt! Sambo är i götet så det blir en ordentlig
nördmånad! Tjohooo!
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

biggabush

AKT 12 - TORNET VID AVGRUNDEN - NÄSTA DATUM SPIKAT!

Lyss opp krigsmän! Ni har nått målet. Tornet vid avgrunden tornar upp framför er. Slutstriden nalkas. Järn i hand. Knogvitor avtecknar sig i kanon på utmattade krigsmäns händer.

Nästa speldatum är satt - memorera i edra ljushuvven:

Lördag 25/8 (13.00-03.00)

Närvarande:

1. Lucius Iounus aka Stefan Nilsson
2. Radovan Reich aka Erik Norén
3. Fredrik Nättorp aka Heidrich Gulster
4. Muhktar ibn Shihab aka Gunnar Alm
5. Einar Arenbjörn aka Anders Bergström
6. Fredrik Ewers vill vara med igen. Det får han såklart.
Han gör karaktär tills den 25/8.

Kan ej:
7. Okpaki Boke aka Greger Lundstedt (spelas i Gregers frånvaro av hans ägare, Muhktar...).

Ej svar:
8. Elena Tinele aka Marie Näsström
9. Atrius Athunus aka Anders Hallberg

Med värme och vänlighet,
Anders Harnsson
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

biggabush

ORDNING ÄR LYCKA - OORDNING ÄR OLYCKA

Vid nästa speltillfälle ska er DM göra skäl för sina 40 poäng pedagogik och ha en fin genomgång i hur man blir vän med karaktärsbladen (och er av symmetrisk elegans beroende DM), hur man fyller i dem, samt överhuvud vad de olika av tankemöda framavlade fälten vill med er och era liv. Vi kommer också av-mystifiera und explicitgöra ett par andra hjälpmedel runt bordet. Det kommer bli alltmer nödvändigt att göra det som ska göras rätt och riktigt, inte bara för att allt man kan göra ska göras så rätt och riktigt som möjligt, utan också för att glädja er superschyssta superpulande superpyssliga superhandoutkaskaderande DM.

Yo!

Det ska bli givande.

Eller hur Fredrik Nättorp.

Zebulon

Ang. formulären vill jag redan nu passa på att säga att jag med stor sannolikhet glömde att nedteckna Ring of Blink på Eldkastaralvens formulär. Sidan bör dock sitta i hennes pärm. Timmen var sen!

biggabush

OK. Fixar vi nästa gång. Därefter gäller att det som inte står uppsatt på utrustningslistan finns inte. Gammal klassiker.

biggabush

Hej gubbs,

Jag ska åka på HarnCon i Leeds 7-9 september och vill att ni följer med! Häng med! Cirka 30-talet harn- och medeltidsfreks från hela världen träffas, käkar, dricker bärs och spelar Harn tillsammans.

Arrangemanget går av stapeln i medeltidsmuseet The Armoury (!) som hyrts in för konventet. Där kan vi sitta bland järnsärkar och svärd och diskutera allt från jordgolvs beskaffenhet, torvtaks livslängd och hovherrars syn på livet – utan att skämmas och i gott sällskap!

http://www.ivinia.se/harnconv/Welcome.html

Hittills är det jag, Mikael Hegardt (Harn veteran liksom jag), Gunnar Alm och kanske Patrick Nilsson (Columbia Games kartritare under flera år, och god vän) som åker.

Det vore grymt om skaran kunde utökas med er andra.

Tanken är att vi reser från Köpenhamn eftersom det är 2-4 ggr dyrare från Landvetter.

Prisexempel CPH-LEEDS T&R:

Hotellrum kostar 740SEK för ett dubbelrum - utgåendes från att vi klarar av att dela :-) så blir det 370SEK per natt och person.

British Midlands (2294SEK)

Ut : 070907 13:25 - 14:25

Hem: 070911 10:00 - 12:55

Totalt: 3x370+2294=3404SEK

Om någon av er vill hänga på så hojta - vi bokar biljetterna på fredag denna vecka.

Fredrik

Självklart Anders!
Eftersom jag är stor anhängare av att karaktärsbladen är det väsentliga och inte rollspelandet eller storyn så hoppas jag att vi kan kanske ägna hela den 25:e åt att rätta till formulär.

Om vi inte skulle lyckas fylla ut tiden kan vi skapa några extra karaktärer och "levla" upp dem till lvl 20 steg för steg och se hur de eminenta fomulären med genialiska fält och boxar fylls och får liv av små kriumelurer som rent teoretiskt - med det är som sagt rent teoretiskt -  skulle kunna vara grund för en stunds äventyr ;)

Sen kan vi dessutom sätta oss i ring och spåna fram nya regler som vi sen inför under glada tillrop och därmed förändrar grundvalarna för karaktärerna och deras utveckling. Det ger dessutom möjlighet att göra om ovanstående lvl 20 karaktärer - kanske är det bättre att skapa om dem helt från början några gånger?   :roll:
Google got your soul - but its availible and free for everyone.

biggabush

Käre Heidrich/Fredrik,

Du har fel och jag har rätt. Din dimridå är inte den elegant eregerade retoriska penis du avsåg. För detta är Heidrich Hallick alltför oskolad.
Penisen är slak och slafsigt ironisk.

Så här ser en solbelyst åderpåk ut:

i) Det finns ingen motsättning mellan ordning och att rollspela.
ii) Däremot skapar oordning hinder för flow och rollspel.

* (Ovan åderpåk utgår från att vi spelar ett spel med regler som vi använder).

;-)

Ewers

Det kommer en karaktärbakgrund inom kort. Har pluggat till tentan imorgon som har en aning högre prioritet.  :D

/F  8)

biggabush

biggabush

BTW, Anders Bergström aka Zebulon aka Godefroy har ju skapat en ny karaktär (skalden tillika väringen Einar Arenbjörn).  Har fått hans bakgrund och som vanligt skriver Anders skjortan och brallorna av undertecknad. Fan vad bra och inspirerande du skriver Anders! Heja Anders! Jag lägger upp din karaktärbakgrund här på tråden i kväll (e på jobbet nu).

Zebulon

Och jag vill redan nu påpeka att även om speldata säger annat så är
Einar fullständigt övertygad om att han är en Hexblade. For the win.

Furthermore: välkommen ombord igen Ewers. Jag förväntar mig
en alkemist som kan förse gruppen med Potions of Explosion i drivor!

biggabush

Ewers nya ännu ej namngivna karaktär är bördig från Fulana, ett bergsområde i sydvästra Hepekeria, söder om hepekerias öken. Till yrket är han en fd slav/gammal garvad gladiator från Pamesani-spelen i Meokolis som vunnit sin rudies/frihet och därefter tjänat som legionär, legoknekt och livvakt.

Vad gäller Einar så är han säker på att han är en karl. En rejäl karl. Något häxskaft har han inte hört talas om, och hade han det hade han funnit det vara fjolligt.