[Hârnmaster] Lir für alle!

Startat av emil, april 27, 2004, 11.55

Föregående ämne - Nästa ämne

emil

Fast var hittar man Ekis? Hursomhelst, lir i Gbg hos Beppo den 12/2-06 13:00, o Ekis ska vara med om han kan/vill. Vi får väl samlas på Armagedon och bila i ngns bil ner.

emil

Lir på fredag då´rå? Tycker samtliga inblandade ska skänka en välsignande tanke till ALVKATTEN! *Mjaou!* :dog:

"...travelling up the river is like going to the beginning of the world. He sees no joy in the sunshine, however. The past comes back to haunt him on this river. There is a stillness that does not resemble peace. It is alive and watching..." -The Heart of Alvkatt  :wink:

emil

Spelning avblåst, så om några andra vill spela i Röda Rummet så skjut, det é tufft att göra mål... Bajs oxå! :cry:

GrandPA

Suck :(  Va va re nu rå?
All for one and more for me

emil

Charlie var osäker från början om han kunde vara med, Ekis å Sala é sjuka i fåggelinfluensa eller nåt... Ingen alvkatt denna gången heller... :( Snart så borde katten vara obligatorisk! :P

Ekelund

Gött att vara igång igen... Dags att tukta ett tusental barbarer... och sedan rädda prinsessan från det tidlösa trollet... och sedan hitta alvskatten... och sedan...??? Öhhh... Rösta på KD...!

Lustigt att se hur en rejäl karl (som dessutom gav bort vår magiska kula) på kort tid kan förvandlas till ryggradslös defatist. Kan vara att han umgåtts för mycket med harnbor. Eller mer troligt, har för mycket altblod i årdrorna.
Tjoff... That was a crossbow...

emil

Yup! Kul att vara igång igen, dessutom é det aldrig "boring" i staden Borin. Dan, mannen med en plan, é ju skadad tyvärr, nu när vi behöver en bra plan för att komma undan. Eller ska man stanna, det é ju frågan? Oddsen 10:1 é ju inte i våran favör precis, även om vi é dödar babbarer duktigt.
Beppo efterlyste en plan iaf, men jag vet inte... Bäst vore ju om babbarerna spontant självantände eller nåt, men det kanske man kan utesluta?  :pirate: Om dom nu inte självantänder så kanske en slug o listig plan kan komma väl till pass? Min plan hittills é ju inte bättre än att döda  :naka: så gott det går för att sedan ta sig söderut igen mot alv :cat: en! Så bright é ju Theo...

Ekelund

Plan var det... Min tanke är att hålla sig på pallisaden så länge den håller. När vi märker att Babbarna (med Babben Larsson i spetsen...?) bryter igenom någonstans skall ju vi agera brandkår och mota ut dem igen. Det är ju lätt hänt att vi då springer "fel". I den allmänna yran som uppstår. När Babben och co. plundrar byn kan vi undkomma.

Är vi riktigt sluga ljuger vi i schassen nå´t bra. ex. att vi genom en lömsk kringående manöver kan ta ut Babben själv. I så fall kan vi ju få tid at plundra lite själva innan vi sticker.

Tydligt är dock att detta inte bara handlar om uppretade ståuppkomiker. Skulle snarare tro att odågan till greveson mår hur bra som helst någon annanstans. Vore ju ytterst märkligt att staden skulle råka bli attackerad lagom till att malm och annat skall skeppas iväg.

emil

Låter som en plan lika bra som ngn annan, den é Theo på iaf. Man får ju hoppas att alla bögskyttarna mobiliserar sig in i staden eller nåt för en gigantisk prajdfestival. Man har ju inte lust att få mer pilar i de stackars skinkhalvorna än man redan har. 8)
Att den oduglige grevesonen har ngn inverkan é ju klart, på det ena eller andra sättet, man kan väl inte utesluta ngt eg.

Ekelund

Babbarna fixade... Undulaten är död liksom hans onde bror den förvuxne grisen... Borin brann visst upp (oupps...). Inget kvar här att göra. Mot det tidlösa trollet istället. Friskt mod mina sargade kamrater, undulatyxan står oss bi i fortsättningen skall ni se...

Äntligen en plan som fungerade... ;)

GrandPA

Betyder det att "the Man" klarade sig :?:  Låter ju helt otroligt.
All for one and more for me

Ekelund

Jodå... Dan klarade livhanken. Han bars över pallisaden av Beomund och sedan vidare in i natten undan barbarryttare i skydd av natten. Ett Brinnande Borin kastade en vacker fond mot den mörka himlen och skriken från de sista stridigheterna hördes från Minas hus när det ymnigt blödande sällskapet kom i säkerhet...

Håller med om att det låter otroligt... Vi fick en plan att fungera... (och hade endel tumme med fru fortuna när det var som viktigast...).

Nu är det trollskrällets tur att få sig en omgång...

emil

Grattis då´rå! Men asså, och ta nu det här på rätt sätt, jag tycker att det är ganska menlöst att försöka spela öht f.n.

1) Vi spelar för sällan, och det är alltid en ocean av problem att få till en enda spelning. Jag vet personligen inte vad det beror på.
2) När vi väl har spelningar, ja när dom inte ställts in då, så är dom  för korta pga uteslutande vardagsspelningar. Då man ändå eg. är för trött för att spela öht. (Iaf om man jobbar på jobbet, alltså jobbar, inte sitta på ngn gräddhylla och sippa kaffe.
3) Om det nu mot all förmodan blir spelning, så kommer folk över en timme försent. Och det är ta mig fan helt j-a respektlöst. Jag har för h-e annat för mig!

Ekelund

Fråga: Vilket är rätt sätt?

Ekelund

Instämmer naturligtvis i den sista punkten. Att komma försent är respektlöst. Jag bad om ursäkt igår och gör det igen...