[Hârnmaster] Lir für alle!

Startat av emil, april 27, 2004, 11.55

Föregående ämne - Nästa ämne

deadbolt

för sent? det var väl ingen som kom för sent? Du Ekis och Beppo var väl där när jag kom, och jag anlände mellan 18-19 som jag meddelat i förväg, så jag kopplar inte problemet.

de andra punkterna har väl sina klara anledningar, 6 liv utanför geddon ger 6 x (chans att få förhinder), inte så mycket  att göra åt, bara lära sig leva med det.

Vardagsspelningar kan jag hålla med dej om i mångt och mycket. Samtidigt lär helgspelningar vara ännu svårare att klämma in,  å andra sidan kanske de ger mer, förutsatt att klenisar som du inte slitit ut sig på lampskärmar och fika hela veckan... :wink:
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

emil

Rätt sätt: att inte ta det personligt, för det var inte avsikten.

Och jag vet inte vilken tid ni skulle komma, men sett ur min tidsangivelse så var det för sent. (Och nu pratar jag inte om 5-10 minuter försent, vilket vilket man får se som ok.)

Lösning på problemet: Kom i tid, annars kan folk ringa när ni behagat att komma, så kan jag komma konstant 5-15 min försent.

Ekelund

Då tar jag det på rätt sätt...

Jag var sen i onsdags... siktade på 17.30 och missade.

Jag kan inte dra mig till minnes att jag (eller någon annan) har för vana att vara väldigt sena när vi spelar. Detta innebär att jag nog behagar att se onsdagens debakel så som en enskild incident och inte som ett problem som kräver åtgärder.

Angående spel på vardagar har jag inga problem med trötthet då som inte finns på fredagkvällar (de dagar vi traditionellt spelar på). Hela vardagsidén var min och kommer av att jag helt enkelt har fruktansvärt mycket enklare att spela på vardagar.

Nog om detta. Vi borde fira Undulatens död istället och smida lömska planer för att få fast tidstrollet...  :P
Tjoff... That was a crossbow...

emil

För min del är allt glömt, men jag var j-t grinig under spelningen, mao jag hade inte kul, mao ingen idé att spela. Punkt 1-2 kan jag leva med, för det visste man indirekt, även om det är synd.

Om det finns en möjlighet att spela måndagar så tror jag mer på det pga att då har inte arbetsveckan tagit ut sin fulla rätt av sömnbrist.

Ekelund

Måndagar passar mig utmärkt...

Du har en poäng. Det viktiga är att vi har roligt.

Nästa anhalt tidstrollet. Vi har en prinsessa att rädda...  :smurfin: Det goa är att Hawkvin är för skadad för att säga emot... och dessutom obeväpnad... Dan också... och Henry brukar alltid följa med, för att fega ur när det gäller.

emil

Nu vet ju inte jag vad som hände i slutet av spelningen, men är inte alla utom Beo och Henry mer eller mindre invalida pga skador? Theo har iaf minst ca -70 på allt.

Men visst, hellre ett troll och prinsussa i skogen, än ilskna vikingar och babbarer i norra Harbal. 8)

Fast jag antar att en spelning inte är aktuell på ett bra tag ändå, efter sommaren eller vad sa Beppo?

Ekelund

Det sista av spelningen...

Theo blev uppläxad av undulaten på pallisaden. Rundan efter att du gått insåg Beo att Theo låg pyrt till snurrade vigt runt och klappade in en crit i bröstet på honom. Undulaten hängde inte riktigt med i svängarna och stöp som en fura direkt. Beo passade då på att sno undulatens tuffa svärd (säkert supermagiskt  :wink:) och undulatyxan. Hawkvin försökte under tiden uppehålla jätten och hans klene kompis med blandade resultat. Undulatens död förljdes av att Hawkvin snabbt avlivade de klene kompisen och Beo efter ett par rundor nästan högg knoppen av jätten, som dock först lyckats slå Hawkvin medvetslös. Med dessa  två största Barbarhjältar nedgjorda var de övriga barbarerna ovilliga att direkt gå till nytt angrepp (fega helt enkelt).

Striden runt om i staden hade undertiden gått ganska illa för försvararna och barnbarerna var helt inne i staden på ett ställe. Precis som vi räknade med använde Barbarerna detta övertag för att plundra och allmänt kaos utbröt med ett virvarr av små strider och omringade försvarare. Då vi var för hemska att attakera för stunden och såg vår chans hoppade vi till hustaket brevid pallisaden för att hämta Dan. Theo och Beo (släpandes på Hawkvin) hämtade andan i skydd av huset en liten stund och Hawkvin kvicknade till något. I skydd av mörkret försökte vi seda smyga oss till Dan täckta av Theos skarpa armborstskytte (hade typ 19%). På vägen stötte vi på två plundrande barbarer, och nedgjorde den ena varpå den andra tog till harvärjan när han blivit svårt sargad.

När Dan var hämtad tog vi oss upp på pallisaden. Eftersom det sista fästet (minas hus) med försvarare låg på andra sidan staden och alla försvarare sökt sig (pressats) mot denna punkt under striden var pallisaden tom och vi kunde ganska lugnt fira ned dan och ta oss över. I skydd av mörkret kunde vi sedan utnyttja vår otroliga färdighet i smyga och komma iväg från kavalleriet (beppo slog två 20-sidiga, lågt till vår fördel, om vi skulle bli upptäcka av otäcka mängder kavallerister. han slog "1" och "2"  :lol: ).

Vi avrundade spelningen när vi var i någorlunda säkerhet.

Theo är ganska sargad... (har typ minus 50 om jag minns rätt när vi räknade) Hawkvin har nästan något liknande. Beo har endast några smärre blesyrer (11 eller nå´t) Dan är helt utslagen. Vi kommer väl inte direkt springa till närmaste by... men vi klarade det... Det återstår bara att hitta Henry under en buske.

Beppo mumlade om spelning om 1-2 månader. Så minst en spelning under sommaren hoppas jag det går att få ihop i alla fall.

emil

Ok, snygg sammanställning.  :toothy5:

Ekelund

Mitt förslag är Tindby nästa. Kanske mellanlanda någonstans på vägen för att våra kollin skall få vård och byte av stomipåse.

Väl där finns ordentligt med intriger att älta i såvitt jag förstått. Tidstrollet, den döende bossen och bröderna etc...

Den lille tjockisen kommer säkert att hitta oss där också. Vi kan ju alltid betala honom för att döda Hawkvins druidkompis...  :twisted:

Möjligen skulle vi kunna stanna kvar i trakten en liten tid för att se vad Babbarna hittar på härnäst och vilka som finns bakom scenen. Är dock rädd för att vissa inte riktigt är i skick för att stanna i vildmarken.

emil

Tindby é Theo på! Där finns en hel del lösa trådar att dra i, och andra falluckor som Theo redan aktiverat. :wink:

Är Boring helt jämnat med marken, är alla där döda? Vi behöver nog finna ngt lugnt ställe att vila och hela oss på, där inte ngn korrupt köpman m.m. kan hitta oss.

Henry lämnar gruppen förr eller senare tyvärr, Charlie ska ju till Espania och sjunga Las Ketchup´s "Ketchup Song" ngnstans vid Costa del Sol ngn gång i Juli/Augusti. :)

Ekelund

Vet inte riktigt vad Babbarna gör med Borin. När vi lämnade stället var det fortsatta strider i sta´n och den brann ganska rejält. Det mest troliga är väl att den förvandlas till aska. Se´n återstår att se vart Babbarna tar vägen.

Vi får väl hitta närmaste ställe på kartan och byta oss dit för rekreation. Se´n är Tindby nästa.

Skönt att Theo redan har aktiverat alla falluckor så slipper vi dem denna gången.

deadbolt

Citat från: "Ekelund"Mitt förslag är Tindby nästa. Kanske mellanlanda någonstans på vägen för att våra kollin skall få vård och byte av stomipåse.

Väl där finns ordentligt med intriger att älta i såvitt jag förstått. Tidstrollet, den döende bossen och bröderna etc...

Den lille tjockisen kommer säkert att hitta oss där också. Vi kan ju alltid betala honom för att döda Hawkvins druidkompis...  :twisted:

Möjligen skulle vi kunna stanna kvar i trakten en liten tid för att se vad Babbarna hittar på härnäst och vilka som finns bakom scenen. Är dock rädd för att vissa inte riktigt är i skick för att stanna i vildmarken.

Klart vi ska stanna kvar och se vad som händer! Hakvin räds inget med sitt fina skinande nya runsvärd...
Först kolla läget runt Borin, sedan muppa ner till Timdby.

Jag antar att Theo har Timdby lite bättre planerat än sin  "rulla ut för pallisaden 5 meter till marken och spela död bland 50 blodtörstiga barbarer"-manöver. Om det är så kan vi väl ha en genomgång så det inte bara blir ännu en lång tråkig resa och planlöst muppande väl i Timdby?  :wink:

Dock bör vi kolla efterspelet i Borin när vi väl är på plats, det ligger ju onekligen en alt begraven.

chirp chirp
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

emil

Citat från: "deadbolt"Jag antar att Theo har Timdby lite bättre planerat än sin  "rulla ut för pallisaden 5 meter till marken och spela död bland 50 blodtörstiga barbarer"-manöver.
Ey! Det var en alldeles utmärkt plan under omständigheterna! :wink: Jag ville ändå bara hem och sova...

Vad tycker Mr Dödsjolten om att försöka spela måndagar?

Ekelund

Hrhhm... Runsvärdet råkar vara mitt... Tog det från Undulaten du vet... ehh... just det du var medvetslös då...

Tindby nästa...

deadbolt

Citat från: "emil"
Citat från: "deadbolt"Jag antar att Theo har Timdby lite bättre planerat än sin  "rulla ut för pallisaden 5 meter till marken och spela död bland 50 blodtörstiga barbarer"-manöver.
Ey! Det var en alldeles utmärkt plan under omständigheterna! :wink: Jag ville ändå bara hem och sova...

Vad tycker Mr Dödsjolten om att försöka spela måndagar?

jag håller helt med dej ang. måndagar, om vi ska spela veckodagar är det säkerligen det bästa valet.