ASL Pool 2 diskussionstråd

Startat av carlsson, februari 01, 2007, 00.15

Föregående ämne - Nästa ämne

Lindbergh

Gott då säger vi 17:00 och så kanske vi kan kombinera det med lite pyssel och knåp...

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

Vad sägs om att börja tidigare nu på tisdag? Jag kan från typ strax efter 17-tiden som det ser ut just nu!  :D
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Ewers

Jag slutar jobbet 15 och kommer komma ner till Geddon direkt för att hjälpa Carlos med styrelsearbete. Jag är alltså nere på föreningen och kommer kunna starta tidigare om ni dyker upp.

Ännu en härlig kväll med anfall i i bestens käftar...

/F  8)

carlsson

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Dobro!

Jag kommer så tidigt jag kan med andra ord, helst före 17:00 vore ju kul! Känns lite spännande då ni är på väg igen att ta initiativet - hoppas bara att det kostar, har drömt om LOS  :wink:

Syns i morgon!

L

carlsson

Måste säga att det var en mycket trevlig spelning igår och det var kul att Daniel hängde på!

Ser verkligen fram emot nästa gång!! :)

Andreas Carlsson, Borås

Lindbergh

Håller helt med, det var ruggigt spännande! Det är nu SNAFU för ryssen igen och det kommer bli intressant hur 5a & 5b gestaltar sig! Jag har känslan att det står och väger på sina håll och det höjer spänningen helt klart! Jag är imponerad att ni har i delar av området lyckats behålla ett högt tryck och fått momentum...jag känner mig dock lättad att jag har TÄRNINGSFLYT...IGEN !!  :shock:  :shock:

Daniel blir ett välkommet tillskott, han får befälet över södra delen av "barrikaderna" och efter vi har plågat oss igenom denna dag så får han mer trupp av det vi har kvar. Går det bra får han 9-2 ledaren, i annat fall har jag några lösa 6+1 som han får ta hand om  :wink:  :wink: jag har fullt förtroende för att han reder ut situationen i söder och släpper den terrängen han finner vara lämplig. Stalingrad skall hålla.

Förslag är att vi börjar lite tidigare på tisdag och spelar i ett lugnt semester tempo - jag börjar min efterlängtade semester på måndag  :D och kan börja typ kanske 14-15 (läs: när jag har gått upp...)

carlsson

14-15 låter bra för min del.

Andreas Carlsson, Borås

Daniel

Jag instämmer, mycket trevligt, skönt att vara igång med ASL igen!

Situationen är mycket intressant också. Jag har ju fått en hård start, bäst att man sköter sig nu inledningsvis annars kommer det väl en commisar och styrar upp det hela.

Jag tar gärna över 6+1:orna innan du hinner säga Stalingrand så kommer de vara förvandlade till 9-2:or! :)

Ger du mig en 9-2 så blir nog hans liv inte långt, det jag tar i brukar attrahera snipers...

Jag kommer att försöka vara nere vid 17:00 nästa tisdag (först då jag får tag på barnvakt) men jag kan spela hur länge som helst (semester). Men ni kör på som vanligt så hoppar jag in när jag kommer.

/ Com. Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

carlsson

Jag kommer ta en Armagedondag nästa tisdag, så jag är faktiskt på föreningen från 0800. För min del kan vi alltså börja när som helst...! :)

Vad säger Fredrik, har du fått någon som kan ta din tid?

Andreas Carlsson, Borås

Ewers

Jag är ledig hela tisdagen så jag kan vara nere tidigt, gärna runt 10.00 för att lira. Är fett sugen på att fortsätta stånga pannan blodig mot den ryska försvarsmuren.

/F  8)

Lindbergh

10:00 låter förvisso intressant...skall se vad jag kan förhandla fram och så återkommer jag för nu är det S E M E S T E R ! !

Lindbergh

Kommer ner till Geddon runt lunch i morgon så får vi se om vi kan fortsätta kampen om Stalingrad!  :D

Ewers

Jag har tagit ledigt imorgon men jobbar tidigt på onsdag så jag vill utnyttja dagen till fräck slakt av bolsjeviker.  :D

/F

Lindbergh

Kommer att bli högst intressant, det står milt sagt och väger på sina håll och det förefaller vara som bägge sidorna stångar sig blodiga...på gränsen till dumdristighet som ryss dock, vi får nog ta oss växelvis bakåt i söder då trycket är för stort  :cry: tärningsturen lär inte hålla i sig  :wink: