ASL Pool 2 diskussionstråd

Startat av carlsson, februari 01, 2007, 00.15

Föregående ämne - Nästa ämne

Daniel

Citat från: "carlsson"Det står ju 13!! Det gör det inte i den boken jag kollat i (fast där står det kanke >12 vilket ju blir =>13)...!

Man lär sig nåt nytt varje dag. :hello1:

Ni vill inte behålla ELR 0 ändå då? För gammal vänskaps skull?  :angel9:

hehe... kan vi väl göra om ni också sänker er ELR till 0.
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Lindbergh

Hmmm...låt mig tänka lite...  :lol:

Tysk ELR 0 är helt ok och det vore ju kul att få möta tyska 4-4-7 istället?  :)
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Går det titta på kartan innan ni kommer eller har ni satt upp för mycket?

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Jag har inte vågat titta på kartan och enligt dom som hämtat grejer åt mig verkar det vara halvfärdigt med set up, alltså titta inte!  :wink:

/F  8)

carlsson

Vad är det för tider som gäller på tisdag? Jag kan anpassa mig och Fredrik är ledig.

Andreas Carlsson, Borås

Lindbergh

Skulle helst vilja börja jätte-tidigt (är fett spelsugen), men jag kan inte komma loss förrän vid 16:00, så vad sägs om att starta runt 16-tiden i ett lugnt tempo, så hinner Daniel ner till vår runda?
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Daniel

Låter mycket bra, jag är nere runt 18-tiden, jobbar nästa vecka.

Är också jätte sugen på att terminera ett antal tyskar...

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

carlsson

1600 hours today it is then!

Andreas Carlsson, Borås

Lindbergh

God morgon!  :wink:

Har nu i ett tag funderat över att det står en utskjuten Pz III vid huset HH22 som inte är ett vrak på mina bilder . Är inte den "scroungad"? Jag vet att vi intog det huset under nattstriderna (ni hade en PaK40 grupperad där och en hård skyttegrupp som vägrade ge efter...) och vagnen blev utskjuten dagarna innan.  Det innebär att ni torde ha tömt den på materiel innan natten eller?  :?

Kommer runt 16, är fett spelsugen!!!

Ha det gott!

Ewers

Summering av gångna dagen: Ibland är det inte ens dag...

Ser fram emot nästa dag och glädjs åt att jag faktiskt en gång roffade en gång mer än mr L-H, även om jag inte hade effekt och han regelmässigt roffar mycket. Dessutom lyckades jag få lika i en närstrid!

Man får roa sig åt det lilla.  :D

/F

Lindbergh

Jag lider med er, ni slår nu lika uselt som P-A gjorde de första kampanjdagarna, då han dubbelsexade bort sina nya ledare och lyckades döda sin 9-2 ledare på en halvmiss! ...fast P-A innehar det inofficiella rekordet vad gäller att missa moralslag  :lol: Våra försåtmineringar är ju nu väldigt prisvärda, en 3-3-8 som bara försvann i en röd dimma!

ROF 3 är fett hemskt, vi hade ett antal värsting ROF i går som nästan blev två siffriga  :shock:

men, åter igen...Major Karmanov Ä G E R barrikaderna  :D

...han har sammanlagt med sina grupper varit så hemsk  :shock: Inledningsvis (när har var en enkel 9-2) stod han för att hålla vår dåvarande vänster flank och hade ihjäl en hel pluton för att sedan nästla ur terrängen då ni jagade honom med ert OBA. Kort därefter tog han befälet över andra försvarslinjen på flanken och mejslade ned motståndet. Några dagar efter så gjorde han rent hus på vår högerflank och decimerade hela flanken för att sedan motanfalla.

Denna CG-dag har han på cirka 640 m i regnet decimerat lite tyska spaningstrupper med en 12,7mm HMG  :D

Skall vi starta runt 16-tiden på tisdag nästa vecka?

carlsson

Citat från: "Lindbergh"Skall vi starta runt 16-tiden på tisdag nästa vecka?

Låter bra. Ju förr dess bättre. Äckligt sugen på att fortsätta spela!!

Ang tärningsslag; Jag upplever det som att den som slår avgjort bäst är Lindbergh medan den som slår sämst är Ewers. Jag och Daniel är ganska "normala".
Det känns emellanåt som att stånga skallen blodig mot en stenvägg...

Men, skam den som ger sig! Långsamt decimeras er köttmassa till en hög med högafflar och musköter...

:)

Andreas Carlsson, Borås

Lindbergh

Citat från: "carlsson"... den som slår avgjort bäst är Lindbergh medan den som slår sämst är Ewers. Jag och Daniel är ganska "normala"...

Three, is the magic number... :lol: Ewers och P-A börjar snart spela i samma liga?

Har aldrig slagit så bra i en brädspelskampanj ever...det känns så härligt efter KGP misären då vi slog som en påse nötter  :lol:

Ewers

...vad kan jag säga?

Idag när jag, efter 12 timmars spelande, slog efter normal sannorlikhet började mina medspelare att böla över att jag plötsligt fått tur med tärningarna.  :roll:

16:00 nästa tisdag är inbokat!

/F  8)

Lindbergh

...För att hedra den hårda Major Karmanov innan han stupar  :D