ASL Pool 2 diskussionstråd

Startat av carlsson, februari 01, 2007, 00.15

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Får återkomma när jag konsulterat kalendern.

/F  8)

Daniel

Har tyvärr mycket denna höst, ska se om ev. 18/11 kan fungera för mig.

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Ewers

27/10
17/11 Ewers
18/11 Ewers
25/11 Ewers
8/12 Ewers
9/12 Ewers

Som det ser ut just nu...

/F 8)

Ewers

Major Karmanikov beordrar sina kulspruteomgångar att hålla in eldgivningen och sanar mot tyskarnas näste några hundra meter bort. Han ser längre ingen fiende och undrar om elden fick den verkan han avsett?
Samtidigt sprids budet om "den ryska dödens" position som en löpeld längs den tyska linjen: "En av de nya plutonerna har blivit påskjutna av kusligt välriktad kulspruteeld! Endast en av de ryska ledarna är så precis...", "Håll er i skydd och hör upp på veteranerna om ni vill leva! Karmanikov har observerats i hus 23."

Ändå kan inte major Karmanov skaka av sig känslan av at det är någonting som känns fel, som om han missat någonting viktigt i sin annars så metodiska och precisa planering. Som om tyskarna har ett mottdrag planerat som han inte förutsett...

Vill du följa den rafflande striden i Salingrads fabriksområden och på nära håll följa major Karmanikovs öde? Se då till att vara på geddon kl 18.00 imorgon tisdag. Fika serveras från kl 17.00.

Kram /F  8)

Daniel

Citat från: "Ewers"Major Karmanikov beordrar sina kulspruteomgångar att hålla in eldgivningen och sanar mot tyskarnas näste några hundra meter bort. Han ser längre ingen fiende och undrar om elden fick den verkan han avsett?
Samtidigt sprids budet om "den ryska dödens" position som en löpeld längs den tyska linjen: "En av de nya plutonerna har blivit påskjutna av kusligt välriktad kulspruteeld! Endast en av de ryska ledarna är så precis...", "Håll er i skydd och hör upp på veteranerna om ni vill leva! Karmanikov har observerats i hus 23."

Ändå kan inte major Karmanov skaka av sig känslan av at det är någonting som känns fel, som om han missat någonting viktigt i sin annars så metodiska och precisa planering. Som om tyskarna har ett mottdrag planerat som han inte förutsett...

Vill du följa den rafflande striden i Salingrads fabriksområden och på nära håll följa major Karmanikovs öde? Se då till att vara på geddon kl 18.00 imorgon tisdag. Fika serveras från kl 17.00.

Kram /F  8)

Hehe... härligt... får jag vara med och spela?  :roll:

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

Lindbergh

"...Major Karmanov tände sin cigarett och blickade ut över den näst intill öde omgivningen. Sporadisk eldgivning hördes i sydostlig riktning och den skarpa brandröken från huskomplexen söder om hans position stack i näsan som nålar. Den förväntade massiva attacken hade åter igen uteblivit och tysken försöker ta terräng i södra delen av fabriksområdet.
- Major, vad händer - kommer de snart? Var är tyskarna? Skyttegruppchefen satte sig frustrerat på den tomma ammunitionslådan och stirrade hålögt på brigadchefen.

Karmanov visste att han levde på lånad tid efter de senaste dygnens hårda strider och han visste att han skulle dö för att försvara sin stad på order av landsfadern själv. Hit, men inte längre skulle facisterna komma. Han hade personligen vänt slaget och förintat horder av facister. Moralen bland hans mannar behövdes dock muntras upp, så Karmanov vände sig till skyttegrupperna:

- Ni vet hur det är mina söner, ni vet hur tysken skrävlar men jag säger som min gamla ninotchska - mycket väsen och lite ull, sa gumman som klippte grisen...

Plutonen flinade och höjde flaskan som en tyst skål till sin ledare och de nickade instämmande till brigadchefens utspel.

...I fjärran kunde man höra motorbullret på andra sidan floden och trots att den sovjetiska artillerielden rullade effektivt över de tyska linjerna så kunde man urskilja ljudet av bandaggregatet som "klattrade" mot chassit på stridsvagnen. Det kunde bara innebära en sak...sovjeterna förbereder en motoffensiv...
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Jag är nere strax efter 17, redo att lira! :)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Daniel

Är som valigt på plats mellan 18 och 18:30

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

carlsson

Hårt idag! Så jäkla sugen att spela igen.

Vi glömde snacka om en längre session i framtiden. Jag har uppfattat det som att söndagen 18/11 skulle fungera för alla. Ska vi satsa på det? Starttid 1000 med frukost kanske?

Andreas Carlsson, Borås

Ewers

Lindbergh

Hej!

Jag kan den dagen, i annat fall är det nästan kört med extra tillfällen!

10:00 är ok för mig!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

Lindbergh

*mutter*

Jag är spelsugen redan...kände mig lite kluven över att det tog slut i går, men det var nog bra för oss. Vi har tappat vår övertag, dels genom att vi har köpt in elitförband, dels att våra förluster har ökat - ingen bra kombination som vi måste åtgärda  :shock:

Tror dock att Major Karmanov kan gäcka er ytterligare ett dygn  :D och hans nya kamrat 10-2 kanske kan ställa till det lite mer för tysken?

Åter igen imponerad över en mycket bra kampanj och hur det kan växla! Har spikat söndagen för långlir  :)

L

Ewers

Känns som om det är en livstid till nästa spelning...  :cry:

Skall bli intressant att se vad ni kommer göra framgent? Känns onekligen som ni har ett rejält övertag fortfarande och med den fördelning era styrkor har kommer ni ju ha mer än nog med trupp för att anfalla där ni väljer att göra just det.

All denna agressivitet mot våra fredsälskande soldater som oprovocerat angrips av den bolsjevikiska horden...    :roll:

/F 8)

Lindbergh

Hmm, ja...vi har ett visst övertag och det går bättre än förväntat, dock var det länge sedan vi anföll  :D

I dagsläget har vi 2-1 så i teorin skulle vi kunna göra ett lokalt motanfall någonstans men det är nog inte aktuellt  :wink: om detär att vi skall hålla oss till den strategiska planen!

Vi har de senaste dagarna tagit mer terräng än er och "vunnit dagarna" men det har haft sitt pris  :(  så det kanske får blir en mer defensiv strategi, dock har vi inte fått effekt än med våra 6-2-8 utan tappat nåra grupper på de mest menlösa strider  :cry: och ELRat...fett meningslöst och nu har vi - LIKSOM ER  :D ELR 0... :D

Om ni ger er så kan vi införliviga er i kommunismens anda och tillsammans slåss mot kapitalismen  :D

L

carlsson

Citat från: "Lindbergh"Om ni ger er så kan vi införliviga er i kommunismens anda och tillsammans slåss mot kapitalismen  :D

Vi kan diskutera kapitulation, men jag är rädd för att vi inte har tillräckligt med plats att husera alla er som fångar... ;)

Vi har iallafall köpt klart och är redo att deklarera Attack eller Idle. När och hur gör vi?

Andreas Carlsson, Borås