ASL Pool 2 diskussionstråd

Startat av carlsson, februari 01, 2007, 00.15

Föregående ämne - Nästa ämne

carlsson

Citat från: "Lindbergh"Dubbelkoll:

Ingen mangling i morgon tisdag, nästa spel (tysk adv.fire ph) blir först den 4 mars?

L

Korrekt.

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Lindbergh

Kan bli lite sen i morgon då jag skall köra min sambo, dyker upp efter 18:00 men är på plats senast 18:30!

Ha det gott!

L
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Först väga, sedan våga" Helmuth von Moltke, f 1800, d 1891
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Andreas Carlsson, Borås

Lindbergh

S M Ä R T A ! !

Lyckan kommer, lyckan går  :lol:

Det var nog inte den rätta dagen att försöka motanfalla på, inget eldunderstöd på grund av rostig fälttelefon och två av tre plutoner orienterade sig fel i kloakerna  :cry: ...den enda pluton som kom fram hade sannerligen blött ner sina buntladdningar som tysken bara skakade av sig  :(

Moralen var inte heller på topp när flankplutonen utmanade ödet och mötte sin skapare...4 ROF med MG42 och voilá så fick reserverna rycka fram för att täta leden  :D

ELRade en halv bataljon i går och Nebelwerfern gjorde sitt!

Jaja, the fajt får peese änd fredåm must go ånn  :lol:
”I krig fungerar bara det enkla, men det enkla är svårt” Carl von Clausewitz, född 1780, död 1831
"Es gibt keine verzweifelte lagen, es gibt nur verzweifelte menschen" Heinz Guderian f 1888 d 1954

carlsson

Det var så skönt att få medgång, kändes som det var ett tag sen man hade det!
Med lite medflyt nu så kommer riktigt bra saker att hända! ;)

Andreas Carlsson, Borås

Lindbergh

Håhå...

Kommer troligtvis i tid, det vill säga 18 i morgon! Har väl aningar om att motanfallet kommer sakterligen att ebba ut, men lite mer skall jag väl kunna härja utan att bli sönderpepprad  :wink:

Ha det gott!

L

carlsson

Hysteriskt spel. Nåväl, jag får väl vara nöjd med att jag åtminstone dödat lite mer än dig...

Här är vinstformulan, det blir tajt:
"Dual Attack:
The Germans win if at scenario end they have amassed more VP than the Russians. Each side receives Casualty VP, and also receives one VP for each Stone Location that it currently Controls but that was Controlled by the opponent at scenario start."

Spelar som sagt gärna en extra gång under påskveckan. Vi kan ju köra igång ganska tidigt och inte sluta jättesent.
Fre 10-18?
Lör 9-16?

Kolla, fundera och återkom. Om inte annat ses på vi tisdag!

Andreas Carlsson, Borås

Lindbergh

Håller med det "hysteriska", det var riktigt blodigt och först trodde jag att det skulle gå vägen för att sedan tappa två tredjedelar av anfallskraften och dessutom bli sönderpepprad av dina HMG och din hemska PaK 40. Tog huset i söder som var ett av anfallsmålen, men du hejdade anfallet snyggt och gick till motanfall på ett tyskt sätt och tog tillbaka huset - i vart fall undervåningen!

Sedan lyckades jag dra mig ur samtidigt som övervåningen höll och genom min sista 6-2-8 på den delen fick jag ett PTC och "Kablam" så försvann din Crew med MMG i en röd dimma! Min skadade 9-1 som gick bärsärk kunde sedan stövla in i undervåningen! Överlever han så blir det stalinordern!!  :D

Dessvärre blev det kärvt ändå, mycket ELR bland mina ledare, min Stf Brigadchef (9-2) dog och jag tappade en del, så frågan är om det var värt det?? Det får väl de närmaste dagarna visa, det kanske bidde lite för dyrt i förlustväg!

Det kommer nog bli strid på kniven i VP, du fimpade mer men jag tog en del stone locations - spännande!!

Har just fått min ledighet beviljad så jag är ledig efter annandag påsk, kan dessvärre inte förrän dess tror jag! Skall tapetsera och fixa med lägenheten, men kan kanske lite extra under vecka 13 först!

L

carlsson

Har nu kollat poängen och ryssen vinner dagen med 44 poäng mot 43.

Argh!

Andreas Carlsson, Borås

Lindbergh

Ok, det var ju som sagt strid på kniven! Jag hade det på känn att jag var tvungen att avancera efter det att du försökte pressa på i de centrala delarna - det som jag återtog spelade med andra ord roll!!

Hur ser den 25/3 ut för dig? Jag skall vara ledig hela dagen och kan börja när som helst den tisdagen!

Ha det gött!

L

carlsson

Det blir svårt att hitta några andra dagar än påskveckan för mig.

Ska kolla på om jag kan komma tidigare den 25:e!

Andreas Carlsson, Borås

carlsson

Blir lite hattigt för mig idag, ska lämna svärmor i Herrljunga klocka 1920.

Är på Armagedon från 1700 till 1820 ca, sen försvinner jag ungefär en timma.

Funkar det?

Andreas Carlsson, Borås

Lindbergh

wow, vilken jekla strid!! ...dessvärre lär detta kosta mig i trupp, utan tvivel en av de blodigaste dagarna samtidigt som min flank är hotad...mitt motanfall blev raskt ett minne blott  :shock:  Turen i oturen var väl att ditt 150 mm OBA hade anlitat en försupen off-board observer och att ditt 80mm OBA Xade sin fälttelefon  :wink:  :wink:

Det mest demoraliserande var dock första smällen  :o i min ena stödjepunkt för anfallet när det fortifierade huset rasade! Min stf brigadchef 9-2 och två 4-5-8 med HMG...jävla grekiska byggnad som bara rasar  :evil:  :wink: det innebar att i stort allt som jag bettlehardnade under tidigare dag dog på ett bräde  :cry:

Den andra tragedin var när väl beslutet om växelvis bakåt var taget...ja, då får en förbaskad politruk för sig att man skall gå västerut i kloakerna (slog en 6a) under ett massivt anfall från tysken  :shock: och han tar med sig min sista 6-2-8 med DC och en av de få 4-4-7 med ATR i ett tyskt kloak-eldöverfall  :cry: ...och vips så är hela flanken hotad och nu gäller det att försvara de södra barrikaderna till sista man! за Сталинград, за Сталина!

L

carlsson

Ja, det är onekligen intensivt, och det är inte över än...!  :D

Jag fattar bara inte att det ska vara så j*a svårt att få in ett artilleri som fungerar!? Vad är problemet liksom? Två Fire Missions borde man väl åtminstone kunna räkna med? Men nädå... *SUCK*

Gissa vem som drömde om rödbruna hexagonmönster i natt?

Andreas Carlsson, Borås

Lindbergh

Oj, vad spännande det var igår  :shock: det känns som en riktigt blodig runda ala de inledande dagarna!

Kändes gott att ÄNTLIGEN få, efter 5 rundors massivt eldöppnande med MTR i olika kalibrar få fet effekt med en CH!

Det kändes också bra att ha lite bättre tärningsflyt nu och kunna sjunga "three, is the magic number"  :lol:

Insåg dock in natt att jag inte kan sparka ut dig från den södra fabriken  :cry: då jag har inte fler reserver att sätta in! Dock hoppas jag att din PaK 40 fungerar bra  :twisted:  :wink:

L