Tjo!

Startat av Hail Sigmar, februari 12, 2007, 16.16

Föregående ämne - Nästa ämne

fia

tack än en gång för en bar match.. det var kul att spela igen.. var ett tag sedan jag fick tänka lite taktiskt..

tack ewers för lånet av figurer.. hoppas du hittade allt!
ny i stan

Hail Sigmar

Det va ett nöje o spela, synd bara att jag inte vann :) hehe, skojja bara.
All makt åt Tengil. Vår befriare!

fia

man kan juh inte alltid vinna.. jag hade väldans tur...
ny i stan

Martoow

Då väntar vi andra bara på en liten mysig battlereport. :P
När jag tänker efter har jag aldrig hört att Henk har förlorat en match... jaja, nån gång ska ju vara den första :)
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

fia

jag har hört att han beklagat sig till andra spelare i föreningen.. *ler* men som jag sagt tidigare så hade jag enorm mycket tur..
ny i stan

cracked_open

Måste gå in och säga att Henk kan förlora  :wink:  :wink:  :wink:  *skrattar elakt* Han kan förlora hårt också  :twisted:  :twisted:  :twisted:
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

Martoow

Men det kanske är dags att jag kör en dust mot honom nån gång i så fall. Brukar ha rätt schysst tur med tärningarna, hehe.
Ska du vara med på games-day, Henk? =)

Hail Sigmar

Nä, den inkräktar på min lördagsbärs, veckans höjdpunkt. Finns inget bättre än några kalla en lördagkväll :) Men tar gärna en dust vid annat tillfälle än en preciuos lördagskväll. Vill tillägga att Jerry har diaboliskt tur med sina tärningar och att det är tecken på sund hälsa o gnälla lite när det går dåligt :)

Mvh

Henk

Martoow

Så sant, så sant.
Men vi får försöka fixa en dust nån gång snart (40K såklart :D ) så att jag kan testa på lite nya taktiker med min hammerhead. :twisted:

Hail Sigmar

WOOHOO!
Sicken lyckad tabletop helg. I lördags spöade mina mäktiga ultramarines Ewers space marines, hähä, fick göra 47st saves på mina 5 terminators varav 3st dog, gött med lite flyt ibland.  Kronjuvelen var i söndags när jag mötte mina nemesis Jerry, IG VS Iron warriors. Jag fick börja spelet och aldrig skjutit bättre. Hela Jerrys spjutspets gick sönder, sen kunde mina lasguns skjuta ner hans nesliga maränger i lugn och ro :) Jerry hade nya tärningar, så det kan bero på lite oflyt, men jag skulle inte tro det. Annars är det ett välkänt faktum att nya tärningar alltid ger max otur.

Bättre lycka nästa gång

he heh he

Hail Sigmar

va crazy det blev med 4st replies av samma sort, sry. men det är en bragd att skryta över :twisted:

Ewers

Next time Henk, next time...  :twisted:  :twisted:  :twisted:

/F  8)

cracked_open

Det är roligt att se Henk glad igen. Han inser dock inte att jag och Ewers medvetet förlorat mot honom då vi vill locka tillbaka honom till 40K brädet  :twisted:

Kram på dig henk och dina IG-Trupper
If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking.
George S. Patton

sebbe

det här med att nya tärningar ger maximal otur vill jag inte riktigt hålla med om. är inte tumregeln att alla tärningar jag använder ger maximal otur? tror aldrig ewers någonsin har erkänt att nån annan än jag har mer otur än han =P
sen finns det EU-mopar
då får man köra i 45

Hail Sigmar

Ne, nu har du helt fel Sebbe. Det är ett välkänt faktum att tärningar måste bli veteraner om det ska funka väl, dvs, hota dom, skrik åt dom, kasta dom i väggen, så de vet att du menar allvar. Det tar några duster innan dom är ingjutna i den form så de rullar hyffsat ok. men fortsätter oturen så är det väl bara o byta tärningar.

Några andra dead giveaways är att lägga nycklar på bordet, slå en båge under en dust och negativt tänkade. hehehe, nu kanske vänder din lycka när du fått några gyllene tips :)