Jyhad/Vampire

Startat av Barcus, februari 23, 2007, 14.58

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Citat från: "Getsen"(ett litet avbrott i diskussionen; räknas en independent vampyr med röster automatiskt som att han/hon är Titled?)

Ja.

http://www.thelasombra.com/vtes_faq.htm#c3s35
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Robin

Citat från: "Kari"
Citat från: "Robin"
Citat från: "Kari"Enda nackdelen, som inte uppvägs av fördelar, som obegränsat library medför är att jag-ser-till-att-alla-andra-methusela:rna-får-ofrivillig-kortrotation-lekar blir alltför dåliga, och därmed dödstråkiga att spela/göra.

I annat fall ser jag inte att antal kort spelar någon större roll.

Tycker vi kör på som innan, med casual gaming där man får välja att spela antingen en geddoniserad lek typ a eller typ b, men kryddar det med turneringsspel där alla kör med samma regler då och då.

Eh, Sala/Kalles Harbinger of Skulls-lek som har det konceptet fimpade min 220-korts brujah-lek på det... Så det går visst.

Nämnde aldrig om det var möjligt eller inte, men det är bra att någon kan erinra sig enda(?) gången det faktiskt funkat.

Den leken har gått hela bordet runt flera gånger. Nödvändigtvis inte genom att fimpa alla genom att sabba hela deras library.

Ett sånt lekkoncept är dock så tråkigt att det är helt ok om det inte funkar i mina ögon. Smygblöd är ju oceaner av rolighet i jämförelse.
Jag vann combat med 13.

Heavy

Vart på nätet var det man kunde köpa 3ed starters fortfarande ?

Hade för mig det var en tysk sida, men enda jag hittar säljer boxar, och 2 hela boxar vete fan om jag vill shoppa loss på ensam :P
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Martin Larsson

Kom på en gammal grej...För riktigt länge sedan när vi spelade fanns det en husregel till för lek-konstruktion.
Lekar på över 100 kort fick inte ha med Elder Library eller The Barrens :idea:
Dessa 2 kort blir ju, som nån poängterade i fredags, mycket bättre med större decks än vad de är i "korrekta" lekar. Kanske nått vi borde fundera på igen :?:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

dilba

Är det någon som är på en vampire vid 18 idag ?

Spiff Rymdspionen

Jag trillar ner.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Robin

Citat från: "Heavy"Vart på nätet var det man kunde köpa 3ed starters fortfarande ?

Hade för mig det var en tysk sida, men enda jag hittar säljer boxar, och 2 hela boxar vete fan om jag vill shoppa loss på ensam :P

Gratisreklam för en kund:
http://www.collectorspoint.se/system/webshop_show.asp?HID=34&FID=84&HSID=162&KID=85_315_646
Jag vann combat med 13.

Heavy

Citat från: "Robin"
Citat från: "Heavy"Vart på nätet var det man kunde köpa 3ed starters fortfarande ?

Hade för mig det var en tysk sida, men enda jag hittar säljer boxar, och 2 hela boxar vete fan om jag vill shoppa loss på ensam :P

Gratisreklam för en kund:
http://www.collectorspoint.se/system/webshop_show.asp?HID=34&FID=84&HSID=162&KID=85_315_646

Finns ej i lager, det jag vill ha alltså ;)
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Robin

Ring dem och be dem ta in då. Tror de fixar det.
Jag vann combat med 13.

Heavy

Problemet är att det är out of print vad jag hört.. :/
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Robin

hah, you never know...
Jag vann combat med 13.

pannan

Blire nån jyhad idag?

Heavy

vtes.de säljer bara hela boxar starters.. For future reference..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Barcus

Puss På Skinkan
Marcus Johansson

Barcus

I Morgon Söndag Tänkte Jag Mig Att Man Kanske Skulle Spela En Omgång Eller Två Kanske En Med Riktiga Lekar 90 Kort Osv Inga Begränsningar På Kort Så Om Ni Vill Vara Med Är Jag Nere Från Kanske Runt 16:00.

Hoppas Folk Är Intresserade Så Vi Får Minst 4 Helst 5.
Puss På Skinkan
Marcus Johansson