Jyhad/Vampire

Startat av Barcus, februari 23, 2007, 14.58

Föregående ämne - Nästa ämne

Getsen

Folk som vill spela v:tes på söndag runt kl 16.00 kan väl svara på den här tråden? Passar tidigare/senare bättre så skriv det med är ni snälla. Tystnad innebär ointresse av att spela. :)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

dilba

Söndag vid 16 funkar bra för mig.

Jag tror inte alla är inne på den här tråden så det kan vara bra att ringa folk med.

zatzy

jag kommer och tittar förbi runt 16.00 tiden med 2 kompisar som är sugna på att spela   :D  (dom kan regalera)

Raslurbat

Jag dyker upp
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

Getsen

Hej gänget!

Känner folk för att spela lite jyhad nu på tisdag? och i såna fall vilken tid? :)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

dilba

Jag är ledig hela tisdag så kan när som helst.

zatzy

Blir det något spel på onsdag 18.00 ?

Raslurbat

"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

dilba

Jag kommer nog vara där redan runt tre idag om någon vill spela lite tidigare.

Raslurbat

Någon eller några glömde kort samt en kortlek igår....jag låste i det i mitt skåp så länge

Peace brothers!!!
"När fiskmåsarna följer efter trålaren beror det på att de tror att sardiner kommer att kastas ut i havet" - Eric Cantona -

Ewers

Blir det lir på onsdag som vanligt?

/F

Getsen

Ryktet säger det.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Getsen

"Justicar's Disease (lat. Morbus Justicaris) -- this disease affects only vampires of lower generation (capacity 9 or more), and results in having only inferior Fortitude. These vampires should (or at least clearly have the need to) have superior Fortitude. as their clan adherence would indicate.

Sometimes the disease affects non-Justicars as well, i.e. those vampires with capacity of 9 or above whose in-clan-disciplines would indicate that these vampires should have superior Fortitude. Examples for these vampires are Angus the Unruled, Helena Casimir, Kyle Strathcona, or Enkidu.

With the often sub-optimal appearance and apparent bad health of Nosferatu, it's currently still an open question in the science community if the Nosferatu Justicars also suffer from Justicar's Disease. The indication for this issue is that all three Nosferatu Justicars have inferior Fortitude only." - http://extrala.blogspot.com
^_^
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Getsen

För några dagar sedan hade vi en diskussion om vilka kort som ligger kvar i spel efter att en spelare blivit utblödd. Svaret verkar vara enkelt: alla kort han/hon kontrollerar försvinner. Där kontrollen av ett kort kan tyckas otydlig (som t ex Tension in the ranks) är det den som spelat ut kortet som anses kontrollera det, inkl event-kort.

T ex står det såhär om två av Gehenna-korten:

Fall of the Camarilla:
Fall of the is a temporary effect. Once the card is out of play (by ousting the controller, for instance), the underlying sect of the vampires is again "active". [LSJ 20040519]

Fall of the Sabbat:
Fall of the is a temporary effect. Once the card is out of play (by ousting the controller, for instance), the underlying sect of the vampires is again "active". [LSJ 20040519]


Så världen håller visst bara på att gå under så länge vissa spelare finns kvar. Tänk på det! ;)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

dilba

Någon som vill lira lite idag runt sex