Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Usually_Insane

Kommer vara nere på torsdag som vanligt.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Usually_Insane

Kommer att öppna Lpkalen lite innan klockan sex på torsdag igen.

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"

globetrotter

På torsdag är jag tillbaka igen. Caroline hänger troligen med, fast kommer lite senare då. Har någon önskemål om spel? Kanske en Goa? Ett kanonbra strategispel, som just kommit ut i en nyutgåva från Zman Games.

För övrigt hoppas jag få tag på Belfort i slutet av månaden via Sillion, som har beställt det från USA.
/Carl

globetrotter

Torsdag som vanligt. Tar gärna med Silverton som Peter W önskade.
/Carl

globetrotter

Utöver Silverton, så tar jag även med Belfort på torsdag plus förstås lite mer spel. Vi syns!
/Carl

Usually_Insane

får se om det blir något Silverton denna gången :)

globetrotter

Efter förra veckans parti av Silverton, så kanske det är dags att även ni får testa mitt nya spel Belfort. Ett "worker placementspel" där man ska samla resurser och bygga byggnader. Dessutom ska dessa byggnader helst vara flest i respektive distrikt. Arbetarna kommer i två former, alver och dvärgar. Dessutom kan du ta hjälp av gnomerna för att få ut det lilla extra av dina byggnader...

För övrigt tänkte jag snart lägga en order på några spel från Tyskland. Någon som vill hänga på för att minska frakten, som i så fall betalas procentuellt i förhållande till totala ordervärdet. Siten är http://www.cosimshop.de/

De spel som jag tänker beställa är:
- Milestones
- Village (bra spel som jag försökt få tag på sedan i februari)
- Zong Shi
- Atlantis Rising (co-op worker placement, kommer mitten augusti)
- Rolling Freight (kommer slutet augusti och styr troligen leveransdatum till början av september)
/Carl

Usually_Insane

hmmm dom annonserar 7 Wonders Cities på första sidan, var inte du intresserad eller blandar jag ihop dig och björn?

globetrotter

Jo, jag är intresserad av 7W Cities, men inte på tyska...
/Carl

globetrotter

Vi kör i morgon kväll som vanligt. Finns det önskemål om spel att ta med?
/Carl

globetrotter

Nu på torsdag tar jag med Taj Mahal, en gammal Kniziaklassiker. Peter ville ju också spela en annan Kniziaklassiker som finns på klubben, nämnligen Eufrat & Tigris. Hinner jag läsa reglerna, så tar jag med Lost Valley. Dessutom är jag sugen på Settlers of Stoneage.
/Carl

globetrotter

I morgon tänkte jag att vi fortsätter med gamla Knizia-klassiker. Jag har just läst in mig på Amun-Re och har med mig Taj  Mahal igen ifall några vill köra det igen. E&T finns ju också tillgänglig.
/Carl

globetrotter

Vi kör i morgon kväll som vanligt!
/Carl

globetrotter

Dax i morgon igen! Vi har ju flera gånger varit 6 spelare, så i morgon tänkte jag ta med ett spel som heter Wildlife och som anses vara bäst på just 6 spelare, eftersom det kan bli obalans mellan de olika spelarna annars. Det är cirka 10 år gammalt och tar sådär 90 minuter med hyfsat enkla regler.
/Carl

carlsson

CG; skulle man kunna be om att ni genomför en städning av lokalen efter er i morgon?
Vore trevligt med fina lokaler inför helgens arrangemang. (vi kommer plocka själva, men det är skönt att inte behöv göra allt själv, och hinner ni inte är det okej också)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com