Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Brädspel i morgon torsdag som vanligt. Jag hoppas på att få spela Caverna eller Freedom då.
/Carl

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Får se vad det blir för spel i morgon kväll. Det verkar vara svårt både med Freedom och Caverna att få dem på bordet. Dessutom är jag inläst på bl a Francis Drake. Troligen får jag dessutom min förhandsbeställning av Eldritch Horror idag (slags efterföljare - ej expansion - till Arkham Horror).
/Carl

globetrotter

I morgon tar jag med mig l'Aéroplane, The Capitals, Lost Legends, Freedom, Russian Railroads och Bruxelles 1893. (Jag tar inte med Madeira den här gången, då jag troligen har med en spelovan kollega - annars kanske jag byter The Capitals mot Madeira).
/Carl

globetrotter

I morgon är det torsdag igen och dags för brädspel. Har inte packat ihop spel ännu, så önskemål är välkomna. Jag kommer troligen ha med mig mitt nya spel "Kings of Air and Steam" (logsistikspel med Steampunktema). Finns det intresse så spelar jag gärna Eldritch Horror, men då måste vi börja snarast efter kl 18 och jag måste fokusera på det spelet och inte lära ut något annat.
/Carl

Usually_Insane

intresse finns för Eldritch Horror.

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"

globetrotter

I morgon är det dags igen. Jag tar bl a med Kings of Air and Steam, Russian Railroads och några till.
/Carl

Usually_Insane

kommer med CG:s Eldritch horror

globetrotter

I morgon är det dags igen. Tar troligen med Kings of Air and Steam igen. Dessutom Madeira och nu kanske det är dags att testa Outpost, nyutgåvan av föregångaren till Scepter of Zavandor.
/Carl

globetrotter

Jag tar med samma som sist, fast jag byter nog ut Russian Railroads då vi spelade den två gånger på raken förra veckan. Ett riktigt bra spel på tre personer och andra gången tog det bara 1½ timma.
/Carl

Usually_Insane

aw, llova att ta med det någon annan gång, förresten CG, om jag skulle kunna få skjuts till högskolan imorgon?

globetrotter

Javisst kan jag skjutsa dig! Det blir nog RR vid andra tillfällen. Just nu vill jag spela igenom alla Essenspelen minst en gång först. 4 kvar... av 19.
/Carl

globetrotter

I morgon hoppas jag på att få spela Outpost, dvs föregångaren till Sceptre of Zavandor.
Tar med Madeira och lite fler spel till. Kanske RR även om jag inte själv spelar det.
Till nästa vecka hoppas jag ha läst in mig på Cornish Smugglers.
Vi syns!
/Carl

mlkr

Kom in och spela imorgon! (Passa på att deltaga på årsmötet) ;)

/Veni Vidi Vicious

globetrotter

Som vanligt i morgon.

I måndags fick jag ett paket på posten. Jag gjorde en förhandsbeställning av Bruges (Stefan Feld) i september hos SF-bokhandeln. Detta gjorde att jag inte köpte det i Essen. NU kom den...
/Carl