Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

I morogn tänker jag ta med Cornish Smugglers.
/Carl

globetrotter

I morgon funderar jag på att bl a ta med Nations.
/C-G

globetrotter

På torsdag planerar jag och Jocke att köra en tvåmanna "Might&Magic Heroes the boardgame".
Men jag tar med spel som jag vet har spelats av åtminstone någon tidigare.
/Carl

globetrotter

Vi kör som vanligt nu på torsdag.
Nästa vecka hoppas jag att Peter W kan se till att det är upplåst, för då kommer inte jag.
/Carl

Usually_Insane

Öppnar 18.00 imorgon om inte Figurspelarna hinner före.
Hoppas någon lägger upp det på facebook (hint hint)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Vi kör som vanligt på torsdag kväll!
/Carl

globetrotter

I morgon kväll är det spel som vanligt!
/Carl

globetrotter

Vi kör som vanligt i morgon. Det har varit önskemål om Eldritch Horror. Tar nog med Kings of Air and Steam, liksom l'Aeropostale, då dessa är de enda nya som jag endast spelat en gång ännu.
/Carl

globetrotter

I morgon kör vi som vanligt. Dock kommer jag att vara där strax efter kl 17, då min sambo ska ha bilen iväg på en aktivitet. Om inte annat så behövs det alltid städa någon gång och det kan vi ju hjälpas åt med då :-)

Jag tar med Nations (önskemål Martin) och Eldritch Horror (önskemål Amanda och jag själv). För övrigt Kings of Air and Steam, Bruxelles 1893, Bruges pch Russian Railroads, dvs spel som jag vet att flera kan regler till (Dessa kan dock bytas om andra önskemål finns).
/Carl

Usually_Insane

Har redan Oliver, Love och Amanda till eldritch horror. och mig själv också.

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"

globetrotter

Inget brädspelande på torsdag 17/4, pga att flera åker till GothCon antingen torsdag kväll eller fredag morgon. Vi syns nästa vecka 27/4 som vanligt!
/Carl

globetrotter

I morgon torsdag kör vi som vanligt. Jag tänkte ta med Pathfinder the Adventure Card Game (co-op).
Får se vad jag fyller upp väskan med.

Nästa torsdag tänkte jag dra igång redan kl 15 eller 16 (det är 1:e maj och ledig dag).
Både PeterW och JoakimS har sagt att de kan tänka sig att spela ett långt parti Merchant of Venus.
Finns plats för en till.
/Carl

Usually_Insane

kommer inte att spela brädspel imorgon... såklart du tar med dig pathfinder då.

globetrotter

I morgon kommer jag, Joakim S, Oliver J och Peter W dra igång ett parti Merchant of Venus redan kl 15, då spelet tar 5-6 timmar med regelgenomgång. Så jag ser till att det är öppet tidigt. Självklart tar jag med andra spel också för övriga som kommer då eller dyker upp som vanligt kl 18. Som vanligt, kom med önskemål!
/Carl

globetrotter

I morgon tar jag med City of Iron.
För övrigt får ni komma med önskemål och så fyller jag upp väskan.
/C-G