Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Vi kör som vanligt i morgon.
Jag vet att MartinH inte kommer och JoakimS kommer tidigast kl 20:30 pga jobb.
Troligen tar jag med City of Iron, men kom med önskemål!
/C-G

globetrotter

I morgon är det dags för brädspel igen. Kom gärna med önskemål om vad jag ska ta med. Troligen tar jag i alla fall med Freedom. City of Iron har ju en tendens att spelas sent, så kanske jag inte ska ta med det denna gången? :-)
/Carl

globetrotter

På torsdag kör vi som vanligt kl 18. Glöm inte att det är en ledig söndags-torsdag då!

PeterW!
Jocke har föreslagit att jag tar med Nations, Seasons och Blue Moon City till "ditt skåp när jag är borta på semester. Är de intressanta och är det möjligt att få plats med dem?

För övriga: Jag är bortrest 4-25 juni och nästa brädspelande blir 26 juni för mig.
Jag räknar med att Peter W håller igång det under tiden. Räkna dock inte med uppdatering på FB under denna tiden.
/Carl

Usually_Insane

Jocke har bra smak, skulle vilja föreslå Eldritch horror om inte Ros hör av sig och säger att 'det kan jag ta med mig' dock
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Ok EH kommer med också. Dock tar jag INTE med Nations då Jocke kom på att han ju har den själv!
/Carl

Usually_Insane

bäst han tar med sig det nästa möten då ;)

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"

globetrotter

Du får väl påminna Jocke via Facebook då :-)

Amanda har nu Ghost Stories, Eldritch Horror, Seasons och Blue Moon City i sitt skåp.
Hon hade dessutom ett eget ex av 7 Wodners där.
PeterW och Amanda kommer se till att torsdagarna flyter på.

Jag föreslog Martin att han skulle ta med Dungeon Lords, för han klagar jämt att ingen vill spela det med honom längre.

Jag kommer tillbaka torsdag 26/6.
/Carl

Usually_Insane

Brädspel på torsdag. Har ett exklusivt urval av spel tillgängliga från CG:s spelhylla, kom och spela! Var där!

Detta meddelande eller dylikt bör även finnas på facebook, hint hint ;)

Ses imorgon!

Usually_Insane

Brädspel på Torsdag! börjar extra tidigt vid tretiden denna dag. Kom och spela!

Usually_Insane

Torsdag, Kommer vara öppet från och med tretiden.

nu vet ni :)

globetrotter

Jag och min sambo är nog inte så bra på att kommunicera... det är tänkt att vi ska åka redan på torsdag eftermiddag till vikingamarknaden i Borre. Det betyder att jag inte kan dyka upp på torsdag. Finns det något spel som ni vill låna, så får ni komma och hämta det i kväll eller i morgon kväll.

Men jag räknar med att PeterW eller Amanda håller det öppet.
/Carl

Usually_Insane

vi kör med det som finns i skåpen och på hyllorna, vet dock att Amanda gärna ville spela Jockes Nexus igen.

globetrotter

Jag mår definitivt bättre och är väldigt sugen på att spela på torsdag. I synnerhet som jag igår fick några nya spel och expansioner. Praetor, Helios och Sail to India. Dessutom expansionerna Forsaken Lore (Eldritch Horror), Wisdom & Warfare (Sid Meier Civ) och de sista två expansionerna till Pathfinder the ACG.
/Carl

Usually_Insane

In those horrid crypts and vault in the deepest swamps of lousiana, I found that most damning of all, Forsaken Lore!

Party Eldritch horror någon?

globetrotter

EH kommer inte med då jag inte hunnit sortera in Forsaken Lore ännu.
Dessutom ville gärna Unni vara med och speladet och hon är i London nu.
/Carl