Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Vi kör som vanligt i morgon kväll. Jag har med de nya spelen igen, men kom gärna med förslag på andra spel att ta med.
/Carl

Usually_Insane

'Eldritch Horror, Eldritch Horror, Eldritch Horror, Eldritch Horror, Eldritch Horror, Eldritch Horror, Eldritch Horror, Eldritch Horror, Eldritch Horror' mässade de kåpklädda kultisterna ;)

Oliver och Love var intresserade av World of Warcraft the boardgame, sa åt dem att komma förbi imorgon
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Ja, ja, ja, ja, ja, ja, ja, ja, ja.....

Då är det troligen jag, du, Love, Oliver och Amanda, så vi behöver en sjätte spelare.
(Martin har tackat nej, för han prioriterade svärmor (60 år)...)
Men det borde gå att hitta.
/Carl

globetrotter

Vi kör som vanligt på torsdag och jag har nog med mig samma spel som sist, kanske med något undantag.

När det gäller WoW, så verkar Unni bli 6:e spelaren lördagen 2/8. Väntar bara på bekräftelse.
/Carl

globetrotter

Vi kör som vanligt i morgon kväll. Jag kommer dock att begränsa spelen jag tar med mig till en ryggsäck (har inte tillgång till bil), så det blir Helios, Istanbul, Sail to India och Glen More som jag tar med.
/Carl

globetrotter

Självklart spelar vi kväll som vanligt. Skrev på FB men glömde att göra det här. I princip är det redan där bestämt att vi spelar Sid Meier's Civilization (med båda expansionerna) vid ett bord och Eldritch Horror ett annat. (Jag jobbar inte i morgon och behöver inte gå upp förrän 8-9-tiden, så jag fixar längre spel).
Jag atr förstås med fler spel.
/Carl

globetrotter

Dags för spel i morgon igen! Jag skulle vilja spela Praetor igen, men är öppen för förslag. Istanbul och Helios kommer med. Kanske Concordia till Amanda?
/Carl

globetrotter

Vi spelar som vanligt i morgon kväll!
Kom gärna med förslag till spel som ni önskar att jag tar med.
/Carl

globetrotter

Brädspel i morgon som vanligt. Kom gärna med spelförslag.
/Carl

globetrotter

Dags för brädspel i morogn kväll som vanligt. Jag kan tänka mig att spela La Granja igen... denna gången med rätt regler... :-) (Vi missade poäng för "craft buildings" motsvarande rundans nummer).
/Carl

globetrotter

Vi kör som vanligt i morgon. Jag plockar med lite nygamla spel. kanske City of Iron.
/Carl

globetrotter

Som vanligt i morgon kväll.
Jag kollar önskelistorna av spel jag fått från Peter W och Joakim S och tar med något därifrån
/Carl

globetrotter

För i morgon utgår jag ifrån PeterW's önskelista.
/Carl

Usually_Insane

ska du inte göra. Är uppbokad på rollspel imorgon tyvärr
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Ok - jag hade bara packat Constantinopolis.
Såg att Legends of Andor var på lsitan. Fortfarande intressant?
/Carl