Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Ok, jag har packat ner Brass till imorgon.

För övrigt har jag dåligt med tid att skriva rapporter, så det blir bara följande kortversion från de sista två gångerna:

2008-04-10
Fire & Axe (Viking Fury)
Resultat: Pierre Å 201p, Carl 184, Peter W181 och Fredrik E 176. Speltid 2:25.

Beowulf
Resultat: Joakim W 37, Peter W 29, Pierre Å 13 och Carl 9. Speltid 1:05.

2008-04-17
Daniel J, Tomas D och en till spelade Neuroshima Hex och därefter spelade Daniel Johan L och Joakim W Pitchcar Mini.

Vinci
Resultat: Carl 122, Fredrik E 121, Per O och Peter W båda 120. Speltid 2:10.

Fiese Freunde Fette Feten (Funny Friends)
Resultat: Joakim W 5, Carl, Daniel J och Peter W alla 2. Speltid 1:10.

Ni andra får gärna kommentera vad ni tyckte om spelen!
/Carl

Usually_Insane

Uhm, missade du 2 spelkvällsrapporter?  :roll:  inte märkt...

Iaf, jag tyckte att Fire & Axe tog lite för lång tid, men rätt roligt, svårast är ju att klura ut vinstmekaniken som är lite orginell.

Beowulf var riktigt bra, är sugen på det igen.

Har saknat Vinci, så det var kul att spela och jag gör det gärna igen. Vårt parti visade ju tydligt att det inte är kört om man hamnar långt ner :)

Fiese Freunde Fette Feten, var en glad överaskning, trodde inte det skulle vara så kul som det var, men som sagt det borde spelas i cafeterian på ett konvent för maximal rolighet  :D

Är pigg på brass ikväll :)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Jokkoman

Jo Beuwulf var ett riktigt trevligt och lite "lagomt" spel som jag gärna kör igen...

Och Fiese Fronden var även det riktigt underhållande, tyska är ju helt underbart :D Trots att jag inte begrep allt...

Sedan att jag vann i bägge spelen skadar ju inte heller ;)

Brass var väl något som tok toklång tid har jag för mig?

Nåväl jag kommer dyka upp ikväll strax före 8 som vanligt.
//Men vad vet jag

Usually_Insane

CG, jag undrar om du ville ta med dig Leonardo da Vinci? Var länge sen vi spelade det och jag har saknat det lite grann, behöver inte vara nu på första maj, med tanke på att vi skall spendera dagen med WOW brädspelet, men inom en snar framtid i alla fall.

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"

globetrotter

2008-04-24
Fortfarande ont om tid, så det blir bara en resultatsammanfattning. Men båda är ju spelade och recenserade tidigare i tråden.

Brass
Detta börjar bli ett av de mest spelade av de tyngre strategispelen. Pierre ville testa det för han har lagt ett bud på eBay, vilket han inte ångrade.
Resultat: Carl 144, Pierre Å 106, Björn 97 och Peter W 82.

Um Krone und Kragen
Yatzy på testesteron, men alltid lika kul. Pierre var först att ta kungen, men jag hade nio tärningar, vilka jag förvaltade väl.
Resultat: Carl, Pierre Å och delat sist Joakim W och Peter W.

/Carl

Jokkoman

Njae jag anser nog att jag kom lite före Peter med tanke på att jag hade en mer tärning än vad han hade ;)

Och håller med Peter om Da Vinci, jag har ju inte själv vart med o spelat med det verkade onekligen underhållande de tillfället jag såg på...
//Men vad vet jag

globetrotter

Den är redan nedpackad i väskan.
/Carl

Brain

Ni får ha det så kul, jag skall spela livetetris med bokhyllor, flyttlådor och ett släp

Kommer ha en stoor spelabstinens efter helgen....
Tomas Davidsson

Elbeth

Snart min vänner, snart återkommer jag från min exil i väst och jag kommer återigen förgylla er tillvaro med min person.
För inte har ni glömt mig? Er allra egna Malin.
I\'m a nice girl, I promise, I really am a nice girl.

Brain

Citat från: "Elbeth"

Vem är du?? :twisted:
Tomas Davidsson

Usually_Insane

Citat från: "Elbeth"Snart min vänner, snart återkommer jag från min exil i väst och jag kommer återigen förgylla er tillvaro med min person.

Happy Days and Jubilation! som man säger hos Pkunk ;) Roligt att ni kommer igen, vi har saknat er närvaro. och edra böcker har saknat er med.

globetrotter

2008-05-01
Det blir en kort rapport idag också från förra veckan.

Metropolys
Ystaris senaste spel, som dock var värsta besvikelsen hittills. Visserligen en annorlunda budmekanism, men väldigt abstrakt och allmänt trist.
Resultat: Peter W 37, Carl 35 och Karin W 29.

World of Warcraft: the boardgame
Deta var dagens höjdpunkt. Alliansen (Carl, Karin W, Robin F) mot Horden (Martin H, Joakim W, Peter W). Det började trevade från båda sidor. Robin stack iväg med sin Hunter på egen hand,medan Karin präst och min paladin) gick ner i en hörna, vilket var ett misstag. Vi tappade några rundor på att komma ikapp. Horden körde tre singeluppdrag, vilket kunde blivit en pangstart, men Peters Druid misslyckades och fick börja om från början. Vi kom lite bättre tid när vi lite senare lyckades vinna ett krig, vilket ger många XP, fast i praktiken kom vi ikapp horden igen. Robin hade nästan maxat till nivå 5, när horden bestämde sig att ge sig på storbossen och hittade den på första försöket. De insåg att det skulle bli tufft med en level-5 motståndare om det hade blivit ett PvP-slut efter 30:e rundan. En utdragen strid, vilken de med nöd och näppe förlorade och luften gick lite ur dem och de gav upp helt, så alliansen gick segrande ur striden efter drygt 5 timmars effektiv speltid. Alla tyckte i alla fall att spelet var kul och kunde tänka sig att spela någon mer gång framöver.

Blue Moon City
Resultat: Carl 4(6), Peter W 3(7), Karin W 2(19) och Joakim W 2(12). Speltid 0:50.

Race for the Galaxy
Resultat: Peter W 45, Karin W 34 och Carl 29. Speltid 0:30.

Vi syns i morgon! Det ska bli kul att Malin och Jocke kommer tillbaka igen!
/Carl

soulreaper

Missar tyvärr morgondagens spelning eftersom jag jobbar till 21:15 men ni får ha det så roligt!
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Jokkoman

Får se hur det blir med min närvaro idag, lite lockande att göra annat när det är fint väder :P
Men jag kommer nog ner, men blir senare än vanligt då vi förmodligen spelar tennis tills siste man stupar idag.
//Men vad vet jag

Daniel

Ska någon spela idag?

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?