Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Daniel

Jag ska försöka komma idag, är där senast runt 18:15.

// Daniel
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Usually_Insane

Bara undrade vem mer än jag som tänkt dyka upp på torsdagen, med tanke på midsommardagenefter och så.
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Usually_Insane

Aja, då ses vi nästa torsdag då istället

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"

Brain

Citat från: "Usually_Insane"Bara undrade vem mer än jag som tänkt dyka upp på torsdagen, med tanke på midsommardagenefter och så.

Jag skall ner!
Tomas Davidsson

Usually_Insane

Jag har tyvärr ingen bil så jag kan inte komma idag.

globetrotter

Ok, jag är på hugget igen och kommer att bl a ha med mig Martin Wallace nya spel Tinner's Trail imorgon.
/Carl

globetrotter

Jag kommer i kväll (3 juli), men INTE NÄSTA torsdag (10 juli).
Därefter räknar jag med att det blir spel varje torsdag hela sommaren.
/Carl

Brain

Kommer vara med idag ifall jag inte däckar av värmen
Tomas Davidsson

Daniel

Jag kommer!

Tar bl.a. med mig Hive
Daniel Johansson

Brädspel är min grej!

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?

Usually_Insane

Jag kommer vara nere runt fem

Edit: Daniel vill du ta med dig bulgespelet? Vi kanske kan få in en Nuts!-scenario ikväll :)

Brain

Värmen tar för mycket på mig...
Kommer följdaktligen inte ner, tyvärr
Tomas Davidsson

Jokkoman

fasen längesen jag var nere nu. Får se om det blir nått alls framöver i sommar.
//Men vad vet jag

globetrotter

Pga att min sambo var på akuten igår, så kunde jag tyvärr inte komma.
Efter 8 timmar (jag var bara där drygt ett par av timmarna), så visade det sig dock vara ganska lugnt.
Vi syns om två veckor!
/Carl

Brain

Kan inte medverka den 10:e

Peter, du får hitta någon annan att slåss mot
Tomas Davidsson

Ewers

Vi var fem tappra som lirade brädspel igår. Pannan, Patrik, Sebbe, Henke och jag lirade Mutant Chronicles: Kampen om Citadellet.

Vi hann med tre uppdrag och lyckades få många skratt över nesliga plastfigurers frånfälle. Mest imponerande var med vilken beslutsamhet och precision som Pannan konsekvent slog helt värdelöst med tärningarna. Jag bugar djupt och överlämnar stafettpinnen för "mesta tärningsoflyt" till en lysande ny stjärna i sammanhanget.

Om man nu skall vara petig med poäng så kom jag etta, sebbe tvåa, Henke & Patrik trea eller fyra samt Pannan på sista plats.

Lärdommar: Spelare vars team är lägst i rang bör använda samma typ av tärningar som majoriteten, annars kommer man ohjälpligt på efterkälken.
Den med lägst rang borde börja köpa utrustning och sedan i rangordning, som en balansgivare.

Mvh /F 8)