Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Ahoj!
Jag hade tänkt poppa upp normal tid idag.

Ev kommer det ett tillfälligt besök från Jönköping.
En tjeckisk tjej som studerar i här i Sverige, så det är bäst att Jokkoman kammar till sig och sköter sig i kväll, för hon är väl i hans ålder...

Via gemensamma vänner hittade hon mig och letade efter ställen med brädpspel. En ledig dag gjorde att hon tyckte det var dags för ett studiebesök i Borås under dagen med spel på kvällen! Så slipa er engelska (ja ni slipepr tjeckiskan).
/Carl

Xyzar

I Buy Pink Sheet.

Fortfarande på top
There is no IRL, there is only AFK.

Jokkoman

Bah sicken miss att jag missade utlandsbesöken. Jag som är så bra på sådant :P

Var på tur-mässan hela dan igår, så kom hem såpass sent så det kändes inte som så stor idé att åka ner.
Men med utlandsbesök hade jag ju kunnat åka ner med min snortajta blågula tröja och visa upp min nationalistiska sida :D

Hoppas att ni hade en trevlig afton
//Men vad vet jag

dagle

Citat från: "Xyzar"I Buy Pink Sheet.

Fortfarande på top
☺ ☺ ☺

Hmm, jag vill också spela brädspel. :/
Snart gothcon. Så man klarar väll sig tills dess får man väll hoppas.

pannan

Du får väl börja åka till Borås på torsdagar då helt enkelt. Syns nog på Gothcon Per.

globetrotter

Citat från: "Jokkoman"Bah sicken miss att jag missade utlandsbesöken. Jag som är så bra på sådant :P

Var på tur-mässan hela dan igår, så kom hem såpass sent så det kändes inte som så stor idé att åka ner.

Trots att Eva bor i Jönköping, så har hon uttryckt intresse av regelbunden närvaro på klubben, med fortsättning om två veckor. Det har visst varit tungt utan spelande sedan hon kom i januari.

Vi hade tänkt åka till TUR-mässan i morgon (ev söndag), så vi kanske ses där? Fast du kanske bara var där som fackbesökare och inte som utställare.

För övrigt har jag aldrig varit med om sådan iver att komma igång att spela och redan 18:15 var tre fulla bord igång och stackars Malin som inte kom förrän strax efter 18:45 hade ingen att spela med.
/Carl

Jokkoman

Ne var bara där som besökare. Känns fel forum att vara med på som utställare imo.

Sedan vet jag inte riktigt varför man skulle vilja gå på mässan som "turist" heller. Är väl iofs kul en gång, men sen äre jävligt same, same. Är ju egentligen en jävligt trist mässa. Särskilt på utlandsfronten, alla montrar ser ju likadana ut.
Likamkt fantasi som att bjuda på vitt vin o räkor på dejt ;)
//Men vad vet jag

Beast

Hmm, har ju inte varit på någon brädspelskväll på evigheter.

Tja, jag har ju valt att vara på Harrys, dricka öl och vinna halva käket betalt på deras musik/film/TV-quiz istället, vilket ju är ganska OK.

Men jag får nog masa mig ner någon torsdag i alla fall.

Jag har ju fortfarande inte hunnit spela nya versionen av Britannia som ajg köpte före jul...
War is justice,
death to all kinds of humans

globetrotter

På begäran av Anders B har jag läst in Mare Nostrum till i morgon, vilket är ett spel som ska spelas på exakt 5 spelare för att bli bra.
Skulle det inte bli detta, så finns det förstås alternativ...
/Carl

Usually_Insane

Kommer ner runt 17.00 som vanligt
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

biggabush

Typiskt att jag ska på föräldramöte just ikväll då det nalkas Mare Nostrum.

Ha kul. Ses nästa torsdag.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Beast

Är det brädspelskväll på skärtorsdagen?
War is justice,
death to all kinds of humans

Brain

Citat från: "Beast"Är det brädspelskväll på skärtorsdagen?

Blir det säkert av då alla inte är så galna att de åker till Gothcon på torsdagen.

Jag kommer följdaktligen inte medverka skärtorsdagen
Tomas Davidsson

globetrotter

Jag kommer nu på torsdag och då blir det väl ett nytt försök med Mare Nostrum ifall Anders kommer.

Jag kommer INTE på skärtorsdagen. Min sambo åker till Stockholm för att hälsa på sin son hela helgen, så jag åker ner redan på torsdag kväll och stannar till söndag hos en kamrat i Göteborg.
/Carl