Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Stefan

Citat från: "Fluff"
fast jag känner en som jobbar där så lite elakt skratt kan få följa med här ändå. *skrattar elakt*

You're so off my christmas-list buddy!
:D

OT: Hade obehaget av att behöva sitta och jobba med skolsaker så blev inget brädspelande för mig. :(

Fluff

Citat från: "Stefan"
OT: Hade obehaget av att behöva sitta och jobba med skolsaker så blev inget brädspelande för mig. :(

det lönar sig med kontakter!  :D
ät en makaron till!

Martin Larsson

Citat från: "Fluff"
Citat från: "Stefan"

det lönar sig med kontakter!  :D

Sensmoralen är slående, dont mess with the teachers :twisted:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

globetrotter

Självklart dyker jag upp i morgon. Jag hade hoppats att få levererat 6 nya spel tills idag, men de kommer nog i morgon, så de kommer inte att vara uppackade. Ev kan jag ta med Havana och Thunderstone, då de är relativt snabba att packa upp.

NÄSTA VECKA är det ju dagen före GothCon, så jag vet inte om det blir så många som dyker upp. I vilket fall som helst kommer jag att åka ner både fredag och lördag cirka 8:30 och hem runt midnatt även på fredagen. Det finns 4 platser i bilen ifall någon vill hänga på.
/Carl

Brain

Kommer tyvärr inte ner idag heller. Är på tok för seg av all bakterieflora på skolan.
C-G, åker gärna med dig till Gothkon på Fredagen. Skall sedan stanna där till söndag em. Krigsspelsrummet hägra!

Som en liten teaser från brädspelsansvarige kan jag informera att det kommer bli mer brädspelstillfällen under 2010. Det kommer dyka upp brädspelsdagar och ett minikonvent finns i tankarna.
Tomas Davidsson

globetrotter

Citat från: "Brain"C-G, åker gärna med dig till Gothkon på Fredagen.

Visst, jag plockar upp dig sådär 8:30-8:40 på samma ställe som i förrfjol.
Jag slår dig en signal på mobilen innan.
/Carl

pannan

Åker gärna med dit på fredagen om det finns plats kvar C-G

globetrotter

Visst det är bara Brain som åker med för tillfället. Dessutom är du på vägen till Boda så jag kan plocka upp dig på vägen sådär 8:30 på P utanför ditt (du bor väl kvar?).
/Carl

pannan

Ja, bor på samma ställe, låter bra!

dagle

Kniper gärna en plats. Kan orka dra mig till brain då jag inte har så tung packning

globetrotter

Fine! Syns vid Brain då strax efter 8:30
/Carl

globetrotter

Bäst att jag är tydlig inför i kväll.
Jag kommer inte och det är stor risk att det blir tomt för att en del redan idag åker till GothCon, men jag hoppas på att träffa en del av er där och annars ses vi nästa vecka med flera av 7 nya spel i bagaget.

Peter! Dungeon Lords får vänta ytterligare någon vecka då...
/Carl

Brain

Lokalen kommer vara öppen för dem som vill komma och spela trots GothCon. Jag skall dock spela rollspel så jag kommer inte medverka i eventuellt brädspelande.
Tomas Davidsson

globetrotter

Jag kommer på torsdag med 6 av mina nya spel (Havana och Thunderstone får stanna hemma denna gången):
- Homesteaders (årets favorit)
- Vasco da Gama (andra favoriten för i år och dessutom på svenska)
-Terra Prima (utforska rymden och samla resurser plus uppgradera ditt rymdskepp)
- World without End (bygger på Ken Follets bokefterföljaren till Pillars of the Earth, men det är ett väldigt annorlunda spel)
- Witch of Salem (ett bra samarbetsspel och mindre krångligt än övriga)
- Macao (taktiskt-strategiskt tärningsspel (fast alla använder samma tärningsslag), där man får resurser för att aktivera personkort och byggnader, men det gäller att tajma in när aktiveringskuberna dyker upp)

Jag lär plåga er flera torsdagar med de nya spelen!
Tyvärr är det endast Terra Prime som funkar på 5 spelare, då övriga är för max 4 spelare.
/Carl

Usually_Insane

intressant speluppsättning som jag ser fram emot att testa :)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit