Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Masterkong

Hehe.. jag och en kompis ska försöka ta oss dit till 18.00 hoppas det e nån där då.. annars väntar vi iofs..

det var ju ingen som kom på den utlysta asldagen den 3:dje juli...

globetrotter

Som vanligt planerar jag att vara där på torsdag. Förutom Fresco och Terra Prime som vi spelade förra veckan har jag också med mig Tales of Arabian Night, som snarare är ett "storytellingspel" som troligen passar de som spelat rollspel tidigare. Mycket slumpmässigt med vissa styrmöjligheter.
/Carl

soulreaper

Jobbar kväll på torsdag så jag uteblir...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

globetrotter

Självklart kommer jag i morgon som vanligt. Finns det önskemål om något speciellt spel? Fresco tas med. Kanske lite äldre klassiker såsom Zepter of Zavandor eller Steam? Tales of Arabian Night är utlånat så det blir det inte denna veckan i alla fall.
/Carl

Xyzar

Kommer ner med ditt thunderstone, har varit lite glömsk och upptagen, men imorgon finns inga ursäkter ;)
There is no IRL, there is only AFK.

soulreaper

tänkte ta mig ner faktiskt..i bilen ligger spelväskan faktiskt kvar sedan sist, så jag tar med mig, vasco da gama, age of steam, brass och pandemic
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

globetrotter

Jag tänkte komma i morgon som vanligt. Vore kul ifall det blev ännu fler än förra torsdagen då vi var 7 st inklusive en ny kollega till mig.
/Carl

Usually_Insane

Jag kommer ner i alla fall!
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Petri kommer idag igen och Peter, en kamrat från Stockholm, dyker också upp på en tillfällig visit.
/Carl

Usually_Insane

säg, tänkte på factory manager, om du har det eller någon annan, nu på torsdag, eller någon torsdag?
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Jag har testat Factory Manager en gång och gillade det inte. Alldeles för mycket analyserande och extremt tajt spel, så jag har inte köpt det.

Dock hoppas jag att jag har fått Settlers of America på torsdag.
/Carl

globetrotter

Jag har nu fått Settlers of America och det är punchat och uppsorterat och jag har hyfsad koll på reglerna så det vill jag spela först i morgon. De första 3 som är där får vara med...
/Carl

Judas

Citat från: "globetrotter"Jag har nu fått Settlers of America och det är punchat och uppsorterat och jag har hyfsad koll på reglerna så det vill jag spela först i morgon. De första 3 som är där får vara med...
/Carl

Var det bra?

globetrotter

Definitivt en av de bättre varianterna, men den kräver nog att man spelar ett par gånger för att man ska förstå dynamiken mellan att bygga snabbt, men samtidigt inte öppna upp så de andra får för lätt att skeppa varor till dig. Det enda man vinner på är att skeppa varor till de andras städer, samtidigt frisläpper man endast varor genom att bygga nya egna städer. Det enda som man möjligtvis kan klaga på är att handel mellan spelarna blir mindre än normalt, men det är det i flera andra settlersvarianter också och det stör mig inte det minsta.
/Carl

roligt

Hade tänkt komma in till Gedon nu på torsdag efter att inte ha varit där mer än ca 3ggr i sommar. Så lite undrar jag hur det har gått med torsdags spel under sommaren och vilka/om någon som kommer nu på torsdag?

Jag ska se till att försöka få med några mer med mig och hoppas på spel!
Var med och spela.