Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

globetrotter

Jag kommer på torsdagen med tre Göteborgare som ska bo hos mig under konventet.
/Carl

globetrotter

Nu på torsdag (11/11) kommer inte jag. Men Peter har mitt 7 Wonders, så det kan ändå bli att spela Essenspel...
Syns nästa vecka!
/Carl

soulreaper

Jag hoppas på att kunna dyka upp..Om du har med dig Sid Meiers Civ så är jag jävligt sugen på att testa det, reglerna var hur tydliga som helst så det ska nog inte vara några problem...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Brain

Ödet vägrar låta mig medverka.  Sjuk förra veckan, kvällsplanering denna veckan och trippelkrock nästa vecka (och då kommer rollspel i första hand).

Hoppas kunna medverka veckan därefter.
Tomas Davidsson

Usually_Insane

bah, på Civ om det är möjligt, går, får :D
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Jag kan ta med mig Civ, men det kräver att regelgenomgång startar prick 18 och att jag inte behöver engagera mig med regler vid andra bord och att det är 3 medspelare som är beredda på att det är klart tidigast kl 23, för spelet tar minst 4 timmar på 4 personer med risk att det drar ut då det är första gången för alla.
/Carl

soulreaper

Jag kan hålla i regelgenomgång om jag lyckas ta mig ner, är jag inte nere 18 så kan ni räkna med att jag inte kommer, fyller år i morgon, har skolarbete och ska på möte med jobbet så planerandet är lite vagt inför morgondagen...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

globetrotter

Jag kommer som vanligt med en packe Essenspel. Min kollega Martin kommer också att dyka upp.

Race for the Galaxy kommer också med då Niklas önskade det sist.
/Carl

daplaze

Jag får nu säga att jag inte kommer för nästa vecka.. hade jo glömt att det var Glöggprövning med jobbet, och det hade jag redan tackat ja till.. Men tror att jag kommer att komma nästa vecka.

globetrotter

Jag räknar med att trotsa kylan och dyka upp ikväll.
/Carl

globetrotter

Självklart dyker jag upp ikväll som vanligt och hoppas på ett större följe.
Det som jag först och helst vill testa ikväll är Key Market, vilket troligen kommer att ta ganska lång tid. Fler Essenspel kommer förstås med.
/Carl

roligt

Var med och spela.

roligt

obs. blir nog 30-60min sen idag. men borde vara där innan 19.
Var med och spela.

globetrotter

Jag kommer i morgon 15/12, men INTE nästa torsdag (före julafton), då jag har åkt till Skåne då. Men det verkar som Brain har dragit igång specialbrädspelsaktivitet enligt annan tråd då. Dock räknar jag med närvaro torsdagen innan nyårsafton ifall intresse finns.

Jag tar i alla fall med Porto Carthago enligt önskemål. Det funkade mycket bättre när jag spelade det andra gången med rätt trading point-regel. Men själv är jag fortfarande mest sugen på att testa Key Market från Essen. Det är ju ett av endast sådär 900 existerande spel...
/Carl