Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

soulreaper

Jag jobbar till 21 i morgon så jag dyker inte upp.
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

globetrotter

Jag kommer INTE nu på torsdag 24 februari-
Men jag hoppas ni blir ett bra spelgäng ändå!
/Carl

Brain

Kommer ta mig ner till strax efter 18 24/2.

Har lite packning att göra på Geddon men är även redo för lite brädspel.
Tomas Davidsson

Usually_Insane

slå en signal så kan jag hämta upp dig efter jag tränat
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Brain

Måste ta mig in till centrum och springa in på Forex så det blir smidigare att jag tar bussen.
Tomas Davidsson

globetrotter

Tillbaka till verkligheten igen efter en spelhelg i Varberg. Har ni önskemål om spel som jag ska ta med mig på torsdag? De flesta Essenspelen är spelade åtminstone 2-3 gånger nu.
/Carl

globetrotter

Jag hoppas på bra uppslutning på torsdag och att vi kan börja med något "mastigare" spel denna veckan och hellre avsluta med lättsammare spel. Kom gärna med önskemål om spel.
/C-G

roligt

Hmm.. Jag är fortfarande lite nyfiken på race to the galaxy men vet inte om det är "mastigare".
Var med och spela.

globetrotter

Det är definitivt ett lättsamt spel som tar max 45 minuter.

Usually_Insane

var längesen man spelade det

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"

Usually_Insane

Då CG inte dyker upp på torsdag tänkte jag att om det fanns intresse ta med mig mitt Sid Meier's Civilization: The Board Game, det nya från 2010. Skriv upp om ni är sugna och om ni kan börja tidigare, det tar lite tid med regelgenomgång.

roligt

Jag och CG har beslutat oss för att med största trolighet spela Arkham horror nästa torsdag. Jag har lovat sätta upp spelet i förväg så vi ska kunna börja runt 18:00.

Vilka mer är intresserade? CG har med sig sina andra spel som vanligt om vi blir så många eller om några vill spel annat självklart. Det viktigaste är bara att om ni är intresserade av Arkham horror att ni är i tid, då vi kommer kunna börja ganska snabbt.
Var med och spela.

soulreaper

Citat från: "roligt"Jag och CG har beslutat oss för att med största trolighet spela Arkham horror nästa torsdag. Jag har lovat sätta upp spelet i förväg så vi ska kunna börja runt 18:00.

Vilka mer är intresserade? CG har med sig sina andra spel som vanligt om vi blir så många eller om några vill spel annat självklart. Det viktigaste är bara att om ni är intresserade av Arkham horror att ni är i tid, då vi kommer kunna börja ganska snabbt.
Om min förkylning har släppt så är jag på
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun

Usually_Insane

doodad

på, försökte övertala Oskar att ta med sitt Arkam Horror men mina skills är för låga

globetrotter

Fördelen att vi använder klubbens exemplar är att Niklas hinner sätta upp spelet och vi kommer igång direkt kl 18! (Förstås kl 18 och inte 19...)

Men som sagt jag tar med mig en del spel som spelats förut ifall några inte vill vara med alternativt inte får plats.
/Carl

PS. För övrigt är jag på semester 5-17 april och därefter är det påsl med GothCon, så det lär inte bli Armagedon för mig sedan innan sista torsdagen i april. Men håll tummarna att det lugnar sig i Syrien, för jag ska göra en tågresa från Istanbul till Damaskus... Å andra sidan verkar det bättre än den planerade resan från Kairo till Tunis via Libyen som blev inställd i april...