Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Xyzar

jag kommer och lirar lite
There is no IRL, there is only AFK.

Xyzar

jag nils och andreas kommer ner ikväll med något spel. Hoppas det kommer fler folk

Elbeth

Vill bara säga att jag inte kommer att komma på torsdag 8/10 då jag har ett prov i anatomi på fredag. Jag hoppas att ni alla får det trevligt.
I\'m a nice girl, I promise, I really am a nice girl.

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Jag kommer i morgon med det nya sci-fi-spelet Ad Astra.
Sägs vara en blandning av Settlers, uerto Rico och Race for the Galaxy...
/Carl

Xyzar

jag och nils kommer imorgon, nils önskar att Endevor tas med också =)

globetrotter

Självklart finns Endeavor med. Det var det mest spelade spelet i helgen under Varbergsspelen. likaså tar jag med Uruk: Wiege der Civilisation.

För övrigt kan jag berätta att jag INTE kommer de närmaste två torsdagarna, dvs 15+22 oktober, för då är jag på semester till Neapel, Pompeji och Herculaneum.

Dagen före BSK kommer jag dock och då troligen med några utomsocknes som ska sova över, bl a Karin och Ölme.
/Carl

Usually_Insane

bror min kommer ner på tisdag, så ta fram samarbetspelen och BSG bara!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"

Jokkoman

har för avsikt att trilla ner imorn
//Men vad vet jag

Xyzar

Kommer ner och tar med zepter och agricola om någon är sugen

globetrotter

Tveksamt om jag kommer ner i kväll.

Jag hade uppfattat det som det var den här veckan som lokalen var upptagen för flipper-SM, så jag har bestämt med mina tre övernattande kompisar (som ska till BSK under helgen) att vi skulle spela hemma hos mig ikväll i stället. Jag får se vad de säger när de dyker upp.

OM vi kommer dit, så blir det något senare.

Annars syns vi i morgon em på BSK!
/Carl (som nu är sugen att testa diverse Essenspel...)

PS. De som har Zepter of Zavandor, snälla ni ta med det på lördag till BSK. Det vore bra att ha något/mågra i reserv till kl 20. Ännu hellre vore det kul om ni är med och spelar då!

Usually_Insane

Någon som kommer ner Ikväll?

Brain

Kommer vara nere och plocka och dona. Förhoppningsvis hinna spela något litet.
C-G: packar ner mitt scepter
Tomas Davidsson

globetrotter

Tack Brain!

En annan tanke ang BSK (Förlåt att jag skriver det här). Skulle det gå att fixa ett stort blädderblock plus tuschpenna att stå vid brädspelsdemon.
Tanken är att spelare som saknar med-/motspelare kan anteckna spel, sitt namn och sitt mobilnummer.
Alternativt kan detta stå vid receptionen.

Det vore en intressant idé att testa. Vad säger du?
Jag vet att det ibland har dykt upp ensamma spelare som inte fått chansen att testa spel pga "ensamheten".
/Carl

globetrotter

Jag och Ölme kommer ner i kväll med lite "gamla spel".
Tyvärr har Karin blivit inlagd på sjukhus och Magnus kan inte komma förrän i morgon då han kan få skjuts med sin stora väska med Essen-spel till Björn.
/Carl