Brädspel på torsdagar

Startat av globetrotter, februari 25, 2007, 21.07

Föregående ämne - Nästa ämne

Jokkoman

Nån som kommer ikväll?
//Men vad vet jag

Usually_Insane

Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

globetrotter

Fem dygns brädspelande med viss brist på sömn i kombination med en begynnande snuva, gör att jag har svårt att fokusera på jobbet och det blir knappast bättre i kväll. Skulle jag mot förmodan dyka upp så blir det nog endast för ett enstaka spel, men det är föga troligt.

Dock har jag testat en del nya spel som ska inhandlas vid snaraste tillfälle: Vasco da Gama, Egizia och Thunderstone.
Det första är en ny favorit, det andra har nog inte kommit på engelska och det sista är en RPG-variant av Dominion, fast roligare.

Vi syns väl i alla fall nästa torsdag!
/Carl

globetrotter

Nu har jag piggnat till för att vara sugen på brädspel på torsdag. Jag hoppas det dyker upp ett gäng då!
/Carl

Ewers

Jag är ledig på torsdag så jag hoppas att jag kan locka med mig min sambo ner. Vore bra om det fanns något "nybörjarvänligt" spel som inte kräver för mycket förkunskaper.

/F 8)

Stefan

Skulle gärna själv vara med och spela nåt nybörjar vänligt om det finns möjlighet  :D

globetrotter

Ok, jag ska tänka "nybörjarvänligt" när jag fyller spelväskan inför torsdagen. Tror jag låter "Through the Ages" står kvar i hyllan. Kanske lite Blue Moon City eller Thurn & Taxis...
/Carl

David

Hej Armagedon!

Jag och Nina Högberg från förbundsstyrelsen hade tänkt att besöka ert årsmöte, men den dagen fungerar tyvärr inte för oss. Istället planerar vi att komma förbi på er brädspelskväll nästa torsdag (11/3) för ett litet studiebesök i lokalen och en del spelande. Hoppas det är okej att vi tittar förbi.

/David Gustavsson, Sverok

Ewers

Hej David!

Klart ni skall komma ner till oss och genomföra ett studiebesök. Tänk på att lokalen är väldigt kall och att ha med någonting "inomhusvänligt" att ha på fötterna då vi inte har ytterskor i lokalen.

Tyvärr kommer inte Karin komma med då hon jobbar på torsdag kväll.  :cry:  Hon får komma med någon annan gång.

/F 8)

globetrotter

Gäster är alltid välkomna hos oss!

Oftast brukar någon i styrelsen vara där på torsdagarna, men det kan jag inte garantera (hmm är inte Ewers med i styrelsen?).
/Carl

Stefan

Bror min hade lust att följa med ner imorgon också och spela lite grann om han kom ifrån jobbet i tid :) Hoppas det är ok!   :D

Brain

Citat från: "Stefan"Bror min hade lust att följa med ner imorgon också och spela lite grann om han kom ifrån jobbet i tid :) Hoppas det är ok!   :D

Helt OK, jag kommer också ner imorgon
Tomas Davidsson

roligt

Var med och spela.

Xyzar

Verkar var många som kommer, då kommer jag nog också, varit lite lat på sistone =)
There is no IRL, there is only AFK.

soulreaper

Vi har haft magsjuka på de enheter jag varit på i veckan så jag står över utifall att jag har skiten i mig...
Igenmurade ögon, kärleken är blind, knytnäve med vigselring...

Peaceful protest doesn\'t get the job done
So I wake up for the rally grab my soy milk and my gun