D&D Carl's campaign of pro-ness +5

Startat av Martoow, maj 01, 2007, 20.33

Föregående ämne - Nästa ämne

Martoow

Antingen Julian eller Carl har min PHB (det ska stå 'Martin' eller 'Martoow' i början), jag kommer lämna kvar alla D&D-böcker hemma till sportlovet så det är bara att ta en sväng förbi och byta tillbaka.
kkthxbai
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

Shump

Jahopp, då var detta lovet snart över. Sitter just nu med biologi upp till halsen och längtar till nästa D&D-tillfälle. Vet martin ifall det blir nått redan under sportlovet eller blir det ännu längre fram innan du kan komma hit? Hur som helst önskar jag er en god fortsättning på året.

P.S. Carl ska ha din PHB om jag inte minns fel.

TheRevenger

hmm vore kul om de blev en te nån gång här i närheten :D vi får väl se hur martin planerar  :)
Death is the end some say... But I say that even death has an end!

The Great devourer is upon us! Join their crusade on all living things or be Devoured

Shump

Hrm... *harkel* jag skulle vilja sjunga en sång jag komponderade alldeles nyss, eller rättare sagt, jag kommer improvisera den. Btw. inspirerad av den gamla hitten "FiBe är äcklig!".

NYYYYYYYYCKEEEEEEEEL!!!!SKAFFA NYCKEEEEL NYYYYYYYCKEEEL NYCKEL NYCKEL NYCKEEEEEEEEEEEEEEEEL!! NYCKEL NYCKEL NYCKEL NYCKEL BORDE SKAFFAS!!!! NYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYCKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL!!!!

Tackar tackar! *bugar och bockar* Jag vet jag vet, den äger! Ett nytt mästerverk av den store Shump Evenwood. Jag hoppas ni också förstår budskapet i låten. Det kan dock vara lite svårtydigt. Ååå just det, låten heter "Det gömda budskapet till Erik".

q:

Carl

Vi tackar Sir Shump Evenwood för detta mästerverk, han slutar aldrig att imponera. I flera timmar har jag nu suttit och analyserat detta otroligt subtila budskapet. Om jag inte misstar mig så tror jag att Shump har en väldigt stark dragning till medeltiden, med tanke på att han fortfarande klampar runt med yxa och rustning.

Denna egenskap hos Shump Evenwood leder sedan onekligen till ingen annan än kungen Magnus den Tredje, som också kallades Magnus Ladulås, med tanke på att huvudtemat i verket verkar vara nycklar.

Tar vi sedan en snabb titt på låtens namn: "Det gömda budskapet till Erik", då inser vi att berättaren, som naturligtvis ska framställas vara Magnus, troligtvis retar sin barnlöse morbror Eric den elfte, före detta kung av Sverige.

Frågan om varför han sjunger om nycklar till lador återstår dock, men jag har kraftiga misstankar om att detta skulle kunna listas ut antingen genom en analys av författaren Shump Evenwood själv, eller på Magnus eller Eric.

Min uppfattning är dock att Magnus hade en nyckel till en lada, som Eric febrilt försökte ta sig in i. Vad som skulle kunna finnas i ladan som Eric så obönhörligen måste åt, undviker mig dock.

Nu måste jag gå och fundera i ytterligare 10 timmar. Mer analys är på väg.

TheRevenger

nykkeln e efterfrågad ska ner på freda å kolla om ja fått eller inte och skaffa mer medlemskap madans ja e där...

fin *HOST* *host* visa *HOST* *HOST* *HOST*

The Great devourer is upon us! Join their crusade on all living things or be Devoured

Martoow

Kul att se att forumet nu verkar användas flitigt, nu ska vi bara hoppas på att Erik har fått tillåtelse att bära nyckeln.

Som det ser ut nu så kommer jag att ha sportlov vecka nio medans ni har sportlov vecka sju. Det betyder att vi måste köra på helgen eller om vi skulle ha sådan tur att det dyker upp en studiedag(fat chance).

@Shump: HAr du din låt inspelad nånstans... vore coolt om vi kunde använda den i soundtracket. :D

Shump

HAHAHA ((: Redan massor med fans ser jag, inte för att det kom oväntat :P

Kan ju höra med direktören för SHEMP, Shump's Higly Epic Music Productions™ om det är någon skiva pga :P

Carl: Mycket bra analys med intressant svensk historia men dock helt fel, du får nog ta och klura lite till på det där. Vet att det är svårt.

TheRevenger

hehe men erik den förste eller va han hette tyckte säkert om att va kung för en da endå XD

Martoow

JA, nu är det så att mitt sportlov börjar lördagen den 1:a mars och slutar söndagen den 9:e(säg inget till resten av klassen dock :p).
Jag vet att ni inte har sportlov samtidigt så vi borde satsa på helgerna... om jag får en flygbiljett där jag kan åka direkt efter plugget på fredagen den 29:e februari så finns det en möjlighet att spela redan den 1:a eller 2:a mars antar jag. Annars är det väl bara 8:e mars som gäller.

Erik possesses the key now, yes?

TheRevenger

the keymaster hasn't been able to aquire a copy cuz he hasn't been in town when door was open :) gramatik ikke existerande times 10

TheRevenger

nyckel  är fixad :D :D :D :D dock  hade den inte varit tillgänglig för mig då min mamma inte ville vänta så ja tar de så fort som möjligt. medlemskort kommer om en vekka eller 2 som dom sa för en vekka eller 2 sen me men det ska nog lösa sej :D vi kommer in i alla fall när vi ska dit de ska inte vara någon som helst fara på taket me de :D RECAP carl Recap...

Martoow

Äntligen! Då antar jag att vi alla tar oss till gedons lokaler nästa gång vi spelar.
Ah, vad skönt det ska bli att få vara tillbaka där allting började.

Shump

AAAAAAAAAAAAAAAH!!! NICE! Äntligen nyckel. Vi får se till att boka det bra-rummet bara så är allt som det var från början ((: Kanske nån kan fixa nått nytt nice soundtrack. Jag själv kan inte så många spel eller liknande som kan passa, men om nån ger förslag så kan jag hjälpa till å tanka det.

Btw. Den här nyheten ger mig nya inspiration till en ny låt ((: Vem vet, kanske blir det en skiva med Shump's Greatest Hits ((:

Martoow

Jag tyckte att sagan om ringen-soundtracket fungerade bra... kan ni tänka er att köra det en gång till?