D&D Carl's campaign of pro-ness +5

Startat av Martoow, maj 01, 2007, 20.33

Föregående ämne - Nästa ämne

TheRevenger

ville du inte ha NWN musiken? :P kan du köra ut nåra skivopr som inte är dampade bara så blir de fina fisken me de :D

dampade = korrupta
Death is the end some say... But I say that even death has an end!

The Great devourer is upon us! Join their crusade on all living things or be Devoured

Martoow

JAg försrtod vad du menade, ERik... men nej, jag lyckas inte få NWN-soundtracket att fungera nån annanstans än windows media player så det verkar som att vi får köra antingen Oblivion, Morrowind eller Lord of the rings-soundtracken istället.

Vill återigen hänvisa till det alldeles utmärkta LotR-soundtracket.

Under senaste spelomgången sa Julian:
Citat från: "Julian"Jag tycker vi kan köra Lord of the Rings-soundtracket några gånger nu, så sen när vi spelar Oblivionmusiken så kommer vi få värsta flashbacks!
Det tyckte jag var bra sagt och hänvisar ännu en gång till LotR-soundtracket.
Det är nästan så att LotR-soundtracket skulle kunna konkurrera ut Shumps alldeles egna låtar. :D

Lord of the rings! Ffs!

/buga /bocka
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

Shump

HA! som om en proffosionel och berömd musik kompositör för en hel orkester skulle kunna utklassa Shumps Classic Hits! Tror ej det serru.

Nää men lite seriöst, måste faktiskt säga att jag blev lite besviken på LotR-soundtracket. Det är bra musik men den varierade alldeles för mkt och helhetskänslan blev inte riktigt lika nice. Ena stunden väldigt dramatiskt/mörkt, andra vacker alvmusik.

Men om nån skulle kunna tipsa mig om spel med bra och passande musik så vore det väldigt bra, då skulle jag kunna försöka bränna några till nästa gång.

Dennis

Är det något bestämt datum för vecka 9 innan någon annan nu bokar upp mig? =)

TheRevenger

de ja ville ha va musiken till neverwinter nights... men julian eller carl ni har väl baldurs gate? de finns väl hyffsat lättåtkomna filer i den/dom mapparna? om int så kan ja ge mej in på ett till försök innan ja ger up :D D&D/FORGOTTEN REALMS MUSIK EDITS FTW

The Great devourer is upon us! Join their crusade on all living things or be Devoured

Martoow

Jag förstår vad du menar, Julian.
Jag kan försöka sortera musiken lite på mitt USB-minne så att musiken blir mer enhetlig. MEn om det kommer ett nytt soundtrack så är det självklart att vi kör det istället. :D

@Dennis: Jag håller på och trixar med flygbiljetter nu, men mitt sportlov är vecka tio. kommer antagligen hem den 29:e februari och stannar till den 9:e mars. Men det är bara preliminära siffror.

Edit: Om det finns tid och lust så är jag på för två dagars spelande under lovet.

Shump

Jag ska kunna lira vilken dag som helt, förutom de första på påsklovet :P Kan ej på sportlovet men vi har väl ändå inte sportlov samtidigt.

Erik: Har andra baldur's gate spelet nån stans, men jag vet itne vart vi har skivorna någonstans. Dessutom tror jag det är väldigt trixigt att få ut musiken från data-filerna. De brukar vara krypterade inom spel. Men i annat fal borde de gå utmärkt att ladda ner antar jag.

edit: HAHA ojoj hade visst lite fel där med krypteringen. Jag blev nyfiken och undrade om det verkligen är så, så jag öppnade min NWN mapp och letade rätt  på musiken och testade köra filerna direkt i VLC och de funkade fin fint ((: Om vi har tur så har de gjort likadant i BG, iom att det är samma utvecklare, då skulle man junna testa ifall det bara är att byta fil-ändelsen och testa å bränna ((:

TheRevenger

YAY :D ja kan i och för sej kolla om ja kan fixa den musiken me.. kom på att ja hr både ettan å 2:an så vi ska ng kunna llösa detta utan något större hinder ;D

Martoow

Då ser vi andra fram emot ännu ett soundtrack till nästa gång.

@Shump: Om du tittar en bit upp i tråden så ser du att vi INTE har samma sportlov.

Martoow

okaj, nu är flygbiljetter beställda för både sportlovet och påsklovet.

Sportlovet:
Anländer på landvetter den 29/2
Åker hem igen 9/3

Påsklovet:
Anländer på landvetter den 20/3
Åker hem igen den 30/3

Nu ska ingen behöva vara osäker på vilka datum det handlar om. :D

Martoow

förresten, kom ihåg att göra reklam på bäckäng för armagedon... så vitt jag vet så behövs det fortfarande fler medlemmar. :D

TheRevenger

vi jobbar på't så att säga men man kan ju inte göra mer än att ge dom plats och namn gå dit får dom väl göra själva? :) aja ja kanske kan ordna så att man kan spela upp nåra skivor i en vanli spelare... annars kanske ja kan kidnappa morsans högtalare te datorn så kan vi köra NWN musiken så...

Martoow

vill bara påpeka för dig, Erik, att det faktiskt finns en stereo på gedon. Om du bara lyckas göra om filtypen så att den går att spela upp så borde det ju funka. :D
Det är bara lite synd att de flesta av låtarna i soundtracket till nwn är så korta... men även om de är korta så passar de faktiskt djävligt bra.  :roll:

Det här med att du säger vart gedon ligger och så får de ta sig hit själva; kanske låter enkelt och bra... men vem ska ge dem en rundtur? Sen går det ju att visa dem ett par spel som du kan så att det blir lättare för dem att ta sig för nånting när de kommer en annan gång. Ja, du förstår vad jag menar. Det blir oändligt mycket roligare om man har någon som vet vad saker och ting handlar om när man kommer till ett nytt ställe.  8)

TheRevenger

heh mjo de ska no kunna ordnas att dom funkar på vanli stereo :) de ska nog int va nått problem egentligen.. ska bara hitta en file converter.. vilket int heller ska va nåra problem...

Martoow

HAde inte Shump en bra idé om att skapa ett eget nätt litet omvandlingsprogram? Blir det nåt av det eller finns det inte tillräckligt med tid/ork/glasmästare för att skapandeprocessen ska börja? :D