D&D Carl's campaign of pro-ness +5

Startat av Martoow, maj 01, 2007, 20.33

Föregående ämne - Nästa ämne

TheRevenger

nu är det så att ja jobbar under nästa 4 vekkor.. bara så ni vet..
dock bara fram till ett eller så men ändå
Death is the end some say... But I say that even death has an end!

The Great devourer is upon us! Join their crusade on all living things or be Devoured

FiBe

Okej. Men vi får väl försöka spela när erik slutat jobba på dagarna då? Även om det kanske inte blir så många timmar varje dag.

Shump

Den 7:e men bara till torsdagen och kanske fredagen samma vecka. Men nu är det så att jag sticker iväg till stugan så jag skickar ett sms till någon på söndag och kollar vad ni bestämt.

TheRevenger

jag jobbar fram till 1 varje dag men de ska inte vara några stora hinder så sett...

The Great devourer is upon us! Join their crusade on all living things or be Devoured

Martoow

Daephistus kommer faktiskt att kunna hinna hem tills spelandet börjar... great success! 8)

Erik, du sa att du kunde ta dig till gedon på cirka 20 minuter från ditt arbete... så då kanske vi andra kan göra i ordning medans vi väntar på att du ska komma?
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

TheRevenger

FiBe

Okej. Då verkar det som att det blir lite d&d snart. Men är första dagen på måndag då? Vilken tid? Ska vi träffas runt 13-tiden, om erik slutar då, och börja göra i ordning?

Martoow

svar ja    >=D
Det första Daephistus ska göra är att köpa krokusfrön ^^

Shump

DOCK! Vi har ej nyckel :P så imorn iaf måste vi vänta på erik, men sen kanske någon kan ta nyckeln de andra dagarna så vi kan komma in tidigare.

GÖTT med D&D btw ((: sett gram emot detta.

Shump

DOCK! Vi har ej nyckel :P så imorn iaf måste vi vänta på erik, men sen kanske någon kan ta nyckeln de andra dagarna så vi kan komma in tidigare. Det vore ju bra ifall folk tänkte på att äta och sånt innan också.

GÖTT med D&D btw ((: sett gram emot detta.

Martoow

så sant som Daephistus har försmak för dött kött inser jag nu när vår käre Celithran säger det att ack, vi har ingen nyckel.

Jag kommer däremot att vara där tidigt; sisådär halv tre. Erik var nämligen tvungen att göra något nere i stan efter jobbet sa han till mig. Dock sa han att han skulle vara klar och på geddon senast klockan 15:oo. 8)

I will still bring books, yes? (med tanke på att vi kommer att testa D&D v4.0)

Länge leve Martopia!  >=D

Shump

Jag tror ej vi byter till 4.0, dels för att det blir pain att ändra alla encounters så att det passar (plus våra egna charactersheets plus att halfling inte finns kvar och inte heller druid) och dels för att jag tycker att 4.0 känns lite fucked up :P så bring your books yes!

FiBe

Jahopp. Då var cyklingen och LAN:et avklarat... Så då kanske man skulle försöka hitta något tillfälle för lite D&D? Någon gång innan martin åker norrut igen. När är det förresten? I vilket fall, skriv om ni kan, och i så fall när ni kan.

TheRevenger

sorry fibe... han åkte förra vekkan typ tror ja de va :( men han kommer väl hem till jul kan vi hoppas :P

Shump

Tja era greker!

Som ni kanske kommer ihåg är carl våran cirkel ledare (jaa ,jag vet att det låter suspekt :P) för våran grupp och är representant för oss i medborgarskolan. Som ni kanske vet så får ju armagedon pengar av medborgarskolan efterson de tycker att det är så nice att folk spelar ett sånt coolt spel som D&D att de vill sponsra sånt. typ.

Någon av de senaste gångerna han har varit kontaktad av medborgarskolan (vilket verkar vara typ hela tiden) så sa de att eftersom vi spelar ganska mkt och bidrar trots allt med en del pengar till armagedon, så har vi rätt att *ehum* nödvändig materiell ((: som ska köpas in till klubben. Detta förstås till nån form utav övre gräns vilket vi antagligen får diskutera med någon från armagedon om.

Jag vet som sagt inte exakt om hur mkt det rör sig om men jag antar att det åtminstone handlar om en D&D bok. Så därför kan vi, under tiden vi väntar på nästa D&D omgång(vilket tyvärr verkar först bli till jul ):), diskutera om vilka/vilka böcker eller annat vi skulle vilja att föreningen köper in.