D&D Carl's campaign of pro-ness +5

Startat av Martoow, maj 01, 2007, 20.33

Föregående ämne - Nästa ämne

Getsen

Hejsan!!

Ja, det är ungefär vad jag sa till Carl när vi pratades vid för någon månad sen. Pengarna från medborgarskolan är menade att främja verksamheten för cirklarna, och de brukar gå till att bekosta småsaker till lokalen (t ex papper, diskmedel, bläckpatroner o dyl (ingen lokal, ingen verksamhet)). Vad det gäller spel så får ni gärna ögna igenom den här tråden: http://www.armagedon.se/forum/viewtopic.php?t=1812 för att få ett klarare hum om hur jag tänkt mig att spelinköp skulle fungera (främst att vi köper in grundregler, så får folk med större intresse i specifika spel köpa kampanjböcker och annat fördjupningsmaterial).

Värt att notera är att jag för stunden inte har en susning om hur mycket pengar vi har att röra oss med för det här, men jag ska återkomma när jag vet mer. D&D har varit efterfrågat från flera håll så det är inte omöjligt att vi köper in det. :)
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Shump

Tjenare!
Tänkte vi kanske i våran grupp kanske ska gemensamt bestämma oss för en bok eller nått som vi skulle för vidare som önskemål till inköp.

Som förslag har jag lagt fram D&D 3.5 core-books:en, eftersom jag tycker det känns ganska kasst att de ända D&D de har där nere för tillfället är ett gammalt D&D:A eller vad det heter i kartong :P

Annars känner jag inte att det är nått särskilt som vi behöver. Kanske lite D&D tärningar vore trevligt.

Carl

Mmm. D&D version 1 var faktiskt ett tag sen det var modernt. Och 4.0 suger ju tämligen hårt, så jag tycker det låter bra. De sade också att de helst köpte Core-books och grejer, så det är nog svårt att pracka på dem något suspekt supplement :P

TheRevenger

mjo tärningar vore faktiskt najs har det fram kommit... dock vore det intressant att se hur det kommer att fortgå med spelandet... DVS när kommer du hem igen martin ?
:?:
Death is the end some say... But I say that even death has an end!

The Great devourer is upon us! Join their crusade on all living things or be Devoured

Martoow

jag kommer antagligen hem runt jullovet (under vilket vi kanske kan ha ett flertal spelbara dagar). enda skillnaden är att jag får flyga med ett nytt flygbolag som i snitt  är en sisådär fyra timmar försenade.
Varför man ska ha gamla tidtabeller när de nya flygplanen är femtio knop långsammare är ett fett j***a mysterium. :P
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

Shump

Jag är lätt på att pusha D&D en hel vecka. Vore as kul. Det vore bäst att lägga den efter julhelgen nån gång. Denna gång tycker jag också att alla ser till att de kan då också. Det är några datum jag inte kan men ska kolla upp det ordentligt sen.

Ewers

Hej!

Fredrik Ewers här i egenskap av valberedningsrepresentant inför det kommande årsmötet.

Vi i valberedningen skulle vilja att någon av er var med i nästa års styrelse. Är det så att en eller flera av er är intresserade av en styrelsepost så kan du/ni skicka ett pm till mig så vi kan träffas och prata om vad det innebär mer i detalj.

Mvh /F 8)

TheRevenger

detta vore något att ta i betänkning så vi får ta oss en rejäl diskuterare om detta.

The Great devourer is upon us! Join their crusade on all living things or be Devoured

Martoow

kommer hem den 19:e december... är på landvetter klockan 20:10. Åker sedan tillbaka upp den 5:e januari.
Jag kan i princip alla datum... copy/paste och sätt in era namn där ni kan så ser vi vad vi kan få ihop.
Har för övrigt hittat lite låtar som man kan ha till ett soundtrack. Ganska kort soundtrack, men ack så mysigt.
Jag hade varit väldigt intresserad av styrelseposten om jag inte hade bott så långt borta... men vi skulle säkert kunna hitta någon annan i gruppen. :D
Hur långt har det diskuterats om D&D core-rulebooks då? vore ganska schysst att ha player's handbook, dungeon master's guide och de tre monster manuals i hyllan. ;)

lör 20/12
sön 21/12
mån 22/12
tis 23/12
----- Julafton-----
-----juldagen-----
fre 26/12
lör 27/12
sön 28/12
mån 29/12
ti 30/12
-----nyårsafton-----
-----nyårsdagen-----
fre 2/12
lör 3/12
sön 4/12
-----Martin åker till AJR-----

TheRevenger

lör 20/12 erik
sön 21/12 erik
mån 22/12 erik
tis 23/12 erik
----- Julafton-----
-----juldagen-----
fre 26/12 erik
lör 27/12 erik
sön 28/12 erik
mån 29/12 erik
ti 30/12 erik
-----nyårsafton-----
-----nyårsdagen-----
fre 2/12 erik
lör 3/12 erik
sön 4/12 erik

vill dock ha det så tidigt som möjligt pga andra aktiviteter ska göras men jag kan egentligen alla datum om ja rycker i lite trådar ^^

TheRevenger

nu kommer en grej.. i och med det att 4:th ed släppts så finns alla(dom flesta i alla fall) snart ute på deras hemsida enligt deras uppdaterade nyheter

kan stämma kanske inte

Shump

lör 20/12 erik, julian
sön 21/12 erik, julian
mån 22/12 erik, julian
tis 23/12 erik, julian
----- Julafton-----
-----juldagen----- julian
fre 26/12 erik, julian
lör 27/12 erik, julian
sön 28/12 erik, julian
mån 29/12 erik, julian
ti 30/12 erik, julian
-----nyårsafton-----
-----nyårsdagen-----
fre 2/12 erik, julian kanske
lör 3/12 erik, julian kanske
sön 4/12 erik, julian kanske

jag, liksom erik skulle tycka det vore bäst ifall vi lägger "push"-tiderna mellan julafton och nyårsafton. Jag kan lite dagar innan jul men jag behöver nån/några dagar som jag behöver shoppa på. Efter nyårsafton kan jag vara uppbokad, kan hända att jag kan klämma in någon dag då.

FiBe

lör 20/12 erik, julian, filip
sön 21/12 erik, julian, filip
mån 22/12 erik, julian, filip
tis 23/12 erik, julian, filip
----- Julafton-----
-----juldagen----- julian
fre 26/12 erik, julian, filip
lör 27/12 erik, julian, filip
sön 28/12 erik, julian, filip
mån 29/12 erik, julian, filip
ti 30/12 erik, julian, filip
-----nyårsafton-----
-----nyårsdagen-----
fre 2/1 erik, julian kanske, filip
lör 3/1 erik, julian kanske, filip
sön 4/1 erik, julian kanske, filip

Dennis

lör 20/12 erik, julian, filip, Dennis
sön 21/12 erik, julian, filip, Dennis
mån 22/12 erik, julian, filip, Dennis
tis 23/12 erik, julian, filip, Dennis
----- Julafton-----
-----juldagen----- julian, Dennis
fre 26/12 erik, julian, filip, Dennis
lör 27/12 erik, julian, filip, Dennis
sön 28/12 erik, julian, filip, Dennis
mån 29/12 erik, julian, filip, Dennis
ti 30/12 erik, julian, filip, Dennis
-----nyårsafton-----
-----nyårsdagen-----
fre 2/1 erik, julian kanske, filip, Dennis
lör 3/1 erik, julian kanske, filip, Dennis
sön 4/1 erik, julian kanske, filip, Dennis

Martoow

Trevligt, mysigt... då ska vi bara se om Carl har npgon lust att vara med också.
Jag föreslår den 22:a december som datum före julafton får andra datum kan vi ju diskutera nere i lokalerna. :P

Jag ber dessutom Carl om en recap om han har tid att skriva en sådan, så att man kan komma ihåg vad det var som hände för sisådär en fem-sex månader sedan.