D&D Carl's campaign of pro-ness +5

Startat av Martoow, maj 01, 2007, 20.33

Föregående ämne - Nästa ämne

Martoow

Nu blir det en sista minuten-post här på forumet. Men i vilket fall, jag kommer hem imorgon, onsdag, runt lunchtid. Men, då det är min födelsedag så kommer jag att vara lite upptagen.
Kan dock spela på torsdag och framåt.  :wink:
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

Getsen

"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Gobbos Spider

Hej ville bara påminna om att det finns närvarokort för er i styrelserummet.

Dessutom de som har skåp behöver förnya/betala skåpsavgifterna.

Stefan
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

Bertrand Russell

Shump

Nu närmar sig sommaren allt mer och mer och det betyder ju att nya D&D tider kommer, därför täntke jag att det är bäst om alla skriver ner här när de kan /inte kan så att vi skulle kunna planera speltider. Jag vet inga exakta datum men jag vet ju att martin kommer hem ca fyra veckor efter det att vi har slutat, vilket bör vara vid början av juli. Carl ska ju då iväg till Mexico ty han kom ju vidare från Sverigefinalen i Fysik Olympiaden. Har för mig att han kommer den 19:e. Personligen verkar det som om jag har fått jobb. Tider och sånt verkar dock löst så jag tänklte att jag pushar jobb de första 5-6 veckorna eller vad det nu blir tills carl kommer hem, sedan kanske jag fortsätter att jobba men på typ halvtid så jag ska nog kunna lägga ner tid på D&D. Men som sagt, skriv vad ni vet om sommarens schema, och försök planera in saker i början av sommaren när det säkert ändå inte blir D&D.

Carl

Det verkar som att jag kommer hem någon gång den 21 juli. Jag vet ej hur man mår med jetlag och allt sånt där, så jag skulle nog säga att den 23 juli kan jag börja spela. Resten av sommarn är jag troligtvis arbetslös (eller ja, jag ÄR arbetslös) och kan spela när som helst.

PS. Samhällshemtentor från helvetet är inte alls roliga att skriva...

Martoow

jag kommer vara hemma i juli, men vet ännu inte när jag kommer vara i sommarstugan och liknande. jag åker tillbaka till arvidsjaur de sista dagarna i juli därför att plugget börjar igen den 3:e augusti.

Ska vi pusha en hel vecka(alltså 25% av mitt sommarlov) när jag är hemma så kan det vara nice att planera detta tidigt. För det var ju trots allt snack om att spela en hel vecka på sommarlovet i och med att det vart ganska så fail senast.  :roll:

Shump

Det var jävligt dåliga nyheter. Vi kommer tidigast kunna spela den 23:e juli då carl kommer hem från mexico och spela på sin höjd 6-7 dagar innan martin åker hem. Jag kommer arbeta under sommaren men jag är timanställd och jag ska försöka få så mkt som möjligt mellan de datumen ledigt, jag kan inte lova något. Sen gäller det att alla andra ser till så att de har åkt till stugor, snackat med mödrar och annat dylikt innan eller att de gör de efter så mkt som det bara går.

Med andra ord. Speldagar ser ut att bli den tidigast den 23:e och ungefär 6-7 dagar framåt. Dvs. 23:e - 29/30:e juli så se till att ni kan så många av de dagarna som möjligt.

Att det bli en hel veckas speland utan avbrott är väl inte säkert, jag grundar det på tidigare erfarenheter, men vi kan ju alltid sikta på det.

Shump

Det vore också bra om folk då skriver så snart som möjligt om de vet att de inte kan de dagarna, så jag slipper ta onödiga lediga dagar.

Dennis

känns som jag kan alla de dagarna, iaf för tillfället och ska avboka det som kommer upp i annat fall, bara medela oss iaf några dagar innan om vi kan spela de dagarna eller inte

Martoow

jag kan lätt planera om saker och ting ifall det dyker upp något under de datumen. Dock är det mindre kul att göra om sin planering och får en inställd spelsession.
Grönt ljus från arvidsjaur i vilket fall.  :roll:

FiBe

Jag har ett par veliga föräldrar som inte kan bestämma sig för om vi ska åka utomlands i sommar eller inte. Om vi ska det kommer det vara precis på de dagar vi kan spela D&D. Men eftersom att de flesta av er kan spela då så kan jag stanna hemma även om familjen åker, men då gäller det att det inte blir några inställda speldagar!

TheRevenger

vekka 31-32 ska jag vara på skolan mellan 9-11 så jag är i stan hela dagarna iså fall... får väl bo hos mormor och farmor varvande...

-----------edit------------
jag håller på med ett hus bygge projekt men ska se till att inga dagar ryker där.
Death is the end some say... But I say that even death has an end!

The Great devourer is upon us! Join their crusade on all living things or be Devoured

Gobbos Spider

Ursäkta att jag Hi Jackar tråden lite. Styrelsen skulle behöva erat närvarokort ifyllt för det första halvåret. Jag gav någon i er grupp ett kort men det finns fler i styrelserummet så fråga bara någon ur styrelsen ifall ni är nere på lokalen. Spel hemma räknas också som bidragsberättigande. Vi behöver ert stöd och hjälp i detta. Utan det blir föreningen i längden lidande.

Dumpa det ifyllda kortet i den röda lådan på föreningen

Glad Sommar på er.

- Stefan
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

Bertrand Russell

Shump

Jag har nu sagt till min chef att den 23:e tom den 30:e juli så kommer jag inte kunna arbeta så mkt(nån/några timmar om dan) så vi ska nog kunna hitta en hel del tid att kunna spela den veckan.

Martoow

finfint! :D
Jag kommer hem nu på onsdag och sen är jag kvar till runt den 31:a juli så det kommer precis att passa in i min sommarlovsplanering. :P
några frågor:

Är det några som helst oklarheter om någon är tillgänglig eller inte under de datum vi diskuterat nu?

Har Carl förresten "fyllt i" närvarokorten som vår käre Stefan bad oss om? Jag skulle lätt kunnat fixa det om jag var i bowås... men nu är jag ju ute i bushen så det blir inte så lätt. ^^

Finns det också en chans att vi kan ge Veronica en tillfällig karaktär i våran kampanj? Hon har spelat lite rollspel här uppe i arvidsjaur (Eon, Trudvang, Star wars, Mutant) och hon har aldrig spelat D&D. Jag har varit med hennes rollspelsgäng ett par gånger så det känns inte mer än rätt att hon får vara med oss på ett hörn.

Blir det något Chtulhu? Det vore nice att vara ute och tälta och spela det precis som vi snackade om i påskas. :D