D&D Carl's campaign of pro-ness +5

Startat av Martoow, maj 01, 2007, 20.33

Föregående ämne - Nästa ämne

Shump

Bra bra.

Angående frågorna.

Inga oklarheter för mig.

Vet inte hur det är med närvarokorten, och oavsett så kommer vi nog inte åt det då vi antagligen la det i martins skåp.

Det är helt ok för mig att hon gör en karaktär och tillfälligt hoppar in. Behöver ju inte vara naturligt eller så, hon kan ju bara vara med som om hon alltid har varit det. kanske kan bli problem med balansen i svårighetsgraden(att det blir för lätt när vi blir sex spelare eller vad vi då blir) men det borde carl lätt kunna balansera.

Vet itne hur det blir med Cthulhu. Är lätt på ett spel i skogen, dock så tror jag inte carl kommer hinna skapa ett äventyr till dess då det tydligen är as mkt svårare än för D&D. Kanske att vi kan lira nått färdigt?

Martoow

Låset på skåpet är uppklippt om inte Erik har bytt ut det. :P

När jag har spelat i Veronicas rollspelsgrupp så brukar den allsmäkte spelledaren smidigt kunna hitta på en anledning till varför en karaktär dyker upp.
Hennes karaktär kanske får träffa våra figurer och bestämmer sig för att joina oss helt enkelt av diverse underliga orsaker.  Face it, vem skulle vid sina sinnens fulla bruk godtroget följa med Daephistus, Omirel, Celithran, Faelar och Sarie? Kanske vid sina fulla sinnens bruk, men knappast sina sinnens fulla... ja ni fattar.  8)

The Savage Tide är ju ett färdigt äventyr och det har ju varit nice. Bara vi får testa lite Cthulhu så vore det mysigt. ^^
No expansion without equilibrium
No conquest without control
Pursue success in serenity
and service to the Tau\'va

FiBe

För min del kan hon gärna hoppa in. Carl kan säkert fixa det på ett bra sätt. När det gäller Cthulhu är jag lätt på, särskilt om det blir i skogen eller på annan bra plats. Några av oss har ju kört ett färdigt Cthulhu-äventyr tidigare så vi vet att de kan vara riktigt bra, så om Carl kan fixa fram nåt så vore det nice.

Dennis

Citat från: "Martoow"Finns det också en chans att vi kan ge Veronica en tillfällig karaktär i våran kampanj?
Tillfällig? :o vad har du för onda planer nu? ^^
Nej, men det låter jätteroligt med lite nytt folk och jag tror carl klarar att balansera så att svårighetsgraden blir densamma.

Jag tänkte bara checka och se hur många det är som kan nu den 23-29/30 juli och vilka tider ni hade tänkt er, jag kan infinna mig där runt 9-10 på morgonen och frammåt sålänge ni orkar.

Det vore bra om folk kunde plocka med sig godis och mat de vill ha för dagen dit så vi slipper springa bort till coop(detta är bara ett förslag för att få lite mer speltid.) :)

Erik, om det blir svårt för dig att ta dig dit och hem kan du säkert slagga hos mig i en vecka lr ngt, vi har ganska mycket plats hemma just nu och det lär vi ha hela sommaren, så om det blir svårt att lösa boendet är det bara du kilar med mig hem och in ^^

Edit: Det ser ju ut som om veronica kan vara med nu, så martin du får hjälpa henne göra en karaktär som är på samma nivå som oss.

Martoow

Jag och Veronica har suttit flera kvällar nu och lurat med D&D-böckerna och hon verkar nyfiken på lite olika klasser(bland annat druid och shadowdancer, men det återstår att se). Efter tips från allas vår käre DM, Carl, så kommer hon antagligen vara en Olman i alla fall. :roll:

Dennis förslag har varit framme förut och jag kan inte minnas varför vi slutade ta med oss käk och godis när vi änlände på morgnarna. Jag har för avsikt att anamma Dennis förslag och ha med en trevlig liten matsäck åt mig själv och Veronica.  8)

Jag och Veronica kan dessutom spela samtliga datum diskuterade och  undertecknad kräver endast futtiga åtta timmar sömn per natt för att hålla sig på certifierad spelvärdighetsstatus.  :wink:

Och om chtulhu skall liras så måste det vara under någon/några av dagarna vi har avsatt för D&D-lirandet. Jag åker hem till arvidsjaur den 31:a juli eller 1:a augusti då skolan börjar för mig igen den 3:e augusti.

Dennis

Citat från: "Martoow"Jag och Veronica har suttit flera kvällar nu och lurat med D&D-böckerna och hon verkar nyfiken på lite olika klasser(bland annat druid och shadowdancer, men det återstår att se).

Ja en druid eller cleric till vore bra att ha med i partyt också, eftersom mina heals inte räcker till alltid, druids är ju trots allt hybrids och inte healers. Men jag tror det mesta funkar, vi har väll alltid något lurigt sätt för att lösa de svåra situationerna :P

FiBe

Jag kommer inte kunna spela den 23 eller 24. Vi ska hyra en husbil och åka ner i Europa och trots att jag sa att jag ville vara hemma senast den 23 eller 24 blev det inte så. I vilket fall kommer jag att vara hemma på förmiddagen den 25 och kan då också spela resten av den dagen. Alltså kan jag garanterat spela 25-30 juli.

Martoow

Veronica kommer att vara en 3cleric/3wizard/6mystic theurge. Hon kommer att kunna heala samt kasta samma spells som Daephistus, huga!

Dennis

Okies nice, då blir det spel den 25:e runt 12-13 tiden antar jag? :)
Vore bra om vi fastställde en tid nu så alla infinner sig där runt samma tidpunkt :)

Carl

Hallå allt folk!

Kom hem från Mexico igår! Det har varit hur nice som helst! Det gick ungefär som planerat för dem som undrar; är hur trött som helst, min rygg fick pisk av solen och min röv fick pisk av kineserna.

Det verkar vara den 25-30 Juli vi snackar om just nu, och det går bra för mig. Jag har ju inte direkt jobb eller nåt sånt där löjligt att gå till utan jag kan köra när som helst, så det är bara att bestämma en tid som passar alla.

12/13-tiden på lördag som dennis föreslog?

Martoow

jag anser att ju tidigare vi kan komma till lokalerna desto bättre: förslagsvis klockan 12 då med andra ord så hinner vi pusha lite extra varje dag. :P

Veronicas karaktär blir en 3wizard/4cleric/5mystic theurge istället, då hon slipper en 20% reduktion i exp för multiclassing på det sättet. Hon har dessutom gått efter mer defensiva spells och kommer att agera support mer än renodlad skada eller healer.

Shump

Låter barra bra, runt tolv tiden funkar för mig med.

Har du och veronica gjort färdigt karaktären? Du har väl böcker och grejjer så att det går. Vore ju bra så kan vi komma igång tidigare.

Dennis

Låter nice och som sagt, de som vill spara en slant kan ta med sig egen mat om de inte känner för att köpa, hade tänkt att göra det iaf så man slipper skräpmat i 5 dagar även fast det är rätt nice ;]
Jag kan infinna mig vid lokalen vid 12 utan problem, men frågan är, vet filip och erik om att vi tänker spela nu den 25:e för har inte sett den posta på ett tag. Om jag inte ser några posts av dem senast imorrn föreslår jag vi ringer dem senast på kvällen

Martoow

Det var FiBes förslag att spela den 25:e då han var på husvagnssemester ute i europa och jag snackade med Erik så sent som igår på telefon så han är mycket väl medveten om att spelandet börjar den 25:e klockan 12:00. Jag ska dock slå honom en plingeling senare idag på eftermidagen och upplysa honom om att medtaga sin egen mat så att vi slipper ödsla tid på att springa runt i den verkliga världen efter så världsliga ting som en bit... ja... mat helt enkelt.

Jag och Veronica är nästintill klara med karaktären. Det ska bara delas ut lite magiska föremål och guld så är allt klart sedan.  :roll:
Tärningsgudarna måste tycka om henne då samtliga hennes ability scores ligger på över 14 utom strength... det är inte en magiker man bråkar med. >=)

Jag har dessutom bra förslag på mat som man kan ta med sig! Kalla pannkakor! \o/ Men vad man sedan ska ha med sig under de resterande fyra dagarna återstår att se.

Har som ni kanske minns en ny mobil, men numret är detsamma utifall ett nödfall plötsligt skulle uppstå.  :wink:

Shump

Har fått sms från fibe och han sa att kanske hinner till 12 imorn, de hade tydligen en bit kvar att köra men han sa att han är iaf där senast 13.