Mutant - Undergångens arvtagare

Startat av Apanpapan, maj 27, 2007, 14.48

Föregående ämne - Nästa ämne

knallpucko

Nu ska du inte bli sån, DIna, bara för att Måns har fått ett eget fordon, tre nya mutationer och halva listan med Talanger - det är helt normalt och synnerligen rättvist. Dessutom så visade det sig herr SL tog med sig bilen, så det blev inget häftigt drickande alls... För övrigt: man får väl köra på fem öl i kroppen?
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

maxi

Böl Böl Böl  Kan inte vara med på fredag den 7 Böl Böl Böl
Jag antar att ni kan lira utan limpan och skulle ni behöva hjälp med att komma loss så kan ni ju försöka kontakta limpan far för att se om han kan hjälpa er.
Om nu den fete otrevlige snubben har lärt sig hyfs.

Apanpapan

Kan resten på fredag?

18.00 är spelstart. Vi börjar med de som ligger i trubbel.
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Dina

So long, suckers!

Apanpapan

Lite sent kanske men kan folk spela på lördag istället? Dvs. 8/3?

Prontosvara!

Getsen

Mjää, kanske under lördag dag, men Mikael Wiehe spelar på sagateatern på kvällen och jag, PA och Maxi ska dit. Sen blir det whiskeyrace i annelundsparken.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Apanpapan

Apanpapan

Till nästa spelning blir det hemläxa. Ni kommer att ha häckat sex månader nere i en jävla undervattensbas där det är svårt att komma ifrån varandra så ni lär känna varandras bra och dåliga sidor rätt så väl.

Skriv ner tre bra sidor hos er och tre dåliga. Förklara hur de ter sig på undervattensbasen. Om karaktären har 19 i personlighet så blir det kanske någon mer bra sida och osv. Använd fantasin. Den som inte har gjort det får inga träningserf.

Apanpapan

Till minne av Judas som svek Jebus så börjar vi 14.00.

Apanpapan

.44 Magnum, forntidens bitigaste puffra!
Jag förtappade kuleräkningen under allt...ståhej...
Så du måste förfråga dig...
Känner du dig tursam?
Nå, gör du!? Pärsk!?

Smutsige Harry, Hindenburgs hårdaste plit

knallpucko

Nå, käre svamlande splledare, när blir nästa spelning?
Maltiel: In the name of the Emperor I command thee - no more cans labeled "Food"!
Engine room cannibal/shipmate: Alr\'t, sir. \'Ould you like an arm or a leg?
Maltiel: By the Aquila - pass me the can opener!

Dina

So long, suckers!

Apanpapan

Sluta böla. Jag har ett liv utanför Pyrisamfundet. Jag letar skrot i Utmarkseländet.

Getsen

Vill spela sådär halvsnart igen tack.. under tråkiga stunder på jobbet har jag och PA utarbetat en listig plan. Vi tar tag i nån skum typ och sen slår Roland honom tills han berättar vad vi vill veta :D

mer seriöst så är planen att hamna i mer slagsmål, men göra det på ett sätt som gör att vi väcker intresset för någon av de extrema autonoma grupper som verkar ha flockats i Nordholmia och sen infiltrerar vi dem och sen slår Roland ner dem. Eller så fortsätter vi bara med plotten vi håller på med och låter resten av världen slå ner sig själva...

Joo, efter att ha tänkt till lite grann; Stridskonst är egentligen en fastligt överbäst färdighet, mest pga den fasta bonusen i skada som skiten ger. Jag har inte boken framför mig för stunden, men skulle man istället för att ge en "fixed" bonus kunna göra om stridskonst så att den gav en bonus till när man räknar ut sin Skadebonus, ger gratissiktningar i närstrid eller nåt annat som är lite mindre über? Roland känner sig smutsig efter att ha hållit igen slagen i det senaste slagsmålet ;-(
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Apanpapan

Stridskonst fungerar som den gör. Det är en färdighet som går ut på att döda folk i närstrid.

Men i en enkät bland erfarna zonfarare så valde 10 av 10 100% på gevär istället för att det är lite tryggare att möta en ekoxe på 200 meter än på 3.

Roland är en hård jävel som kan dominera sitt kvarter i Hundängen, men på frihetens slätter så står han sig slätt mot zonmonster, motormarodörer och strandraggare.