Gryning på Ereb II

Startat av Spiff Rymdspionen, juni 10, 2007, 14.52

Föregående ämne - Nästa ämne

Dina

Jag tar gärna en fika innan spelningen.

Fre 5/10 Dina
Lör 6/10 Dina
Sön 7/10 Dina

Sön 14/10 Dina

Fred 19/10 Dina
Lör 20/10
Sön 21/10
So long, suckers!

Den Gamle

Jag kan inget av nedanstående datum.

Fre 5/10 Dina
Lör 6/10 Dina
Sön 7/10 Dina

Sön 14/10 Dina

Fred 19/10 Dina
Lör 20/10
Sön 21/10
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Robin

Fre 5/10 Dina
Lör 6/10 Dina
Sön 7/10 Dina, Robin

Sön 14/10 Dina, Robin

Fred 19/10 Dina, Robin
Lör 20/10
Sön 21/10 Robin
Jag vann combat med 13.

Ewers

Fre 5/10 Dina, (Ewers)
Lör 6/10 Dina
Sön 7/10 Dina, Robin

Sön 14/10 Dina, Robin, Ewers

Fred 19/10 Dina, Robin
Lör 20/10
Sön 21/10 Robin, Ewers

dagle

Fre 5/10 Dina, (Ewers), Per
Lör 6/10 Dina, Per
Sön 7/10 Dina, Robin, Per

Sön 14/10 Dina, Robin, Ewers, Per

Känner också att en fika skulle kunna vara bra för att kunna sätta sig in hur de andra karaktärerna fungerar så att man lättare spela som grupp.

Sparvel

Sön 14/10 Dina, Robin, Ewers, Per, Marie (med reservationer för ev. jobb till 15 tiden)

Jag tycker ändå vi kan fortsätta disskussionen via forumet innan vi får ihop en fika?
Ska alla skriva ner en kort liten pryttel om sina karaktärer då? lite saker de andra borde veta om våra chars. kanske inte ingående om bg historien men små saker som ifall charen är för eller mot att alverna är slavar? om man tycker att alla från hallborg är fyllesvin, om man har någon hobby? etc etc..
?
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Spiff Rymdspionen

14/10 bokar jag, från 14:00 till runt 22:00.

Marie, du får droppa in när du kan, sköter din karaktär så länge, och Eric sorry, men vi kommer alltid att köra om fem av sex spelare kan. Får hoppas att du inte blir den sjätte i framtiden. Är det något speciellt du vill ha gjort så ta det med mig före spelningen. Annars kommer du bara generellt att ligga lågt.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Spiff Rymdspionen

Pratade med Marie, Ewers och Per och det verkar som om det bästa datumet för en liten träff för att diskutera era karaktärer är den 10/10 klockan 20:00.  Så för dom som vill gå igenom vad erat nästa drag skall bli så blir det en get together på Geddon då.

Ewers

Viktigaste att göra på fikan är att metaspela presentation med frågestund om våra karaktärer samt samtala om hur vi vill spela i framtiden. Planering kommer i tredje hand.

/F 8)

Dina

Ur askan in i elden. Askalanea har gjort detta förut och gissa vad som hände med våra föregångare? Btw, Kaels nakna skinkor pryds numera av "Helenia saved this ass", på satenu förstås :D

När blir nästa spelning?
So long, suckers!

Apanpapan

Blir ingen nästa spelning för er. Rhian kommer utlösa "the Doomsday device" och hela jävla världen rämnar.

Peace
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

deadbolt

på tiden, er värld är lam utan mig.
“Elvis is that which is. Bigfoot is that which was. Space aliens are that which will be. The Holy Trinity of white-trash religion. "

Spiff Rymdspionen

Nästa spelning tar vid i grottorna under Si-Nel tillsammans med Askalanea. Om han har helande möjligheter verkar han inte ämna nyttja dem, så flera av er är svårt skadade, speciellt Julius. Föreslagna datum;

28/10
10/11
11/11
24/11
25/11

Ewers

28/10
10/11 Ewers
11/11 Ewers
24/11 Ewers
25/11 Ewers

Carlos: Jag undrar hur mycket vi vet om Askalanea? Har vi fått veta vad dom andra Rp rapporterade till Kael?
Jag finner det svårt att spela kommande spelning utan att ha koll på vad min karaktär vet om just denne magiker.

Mvh /F

Spiff Rymdspionen

Tänkte ta det i början på nästa spelning, men för de nyfikna så vet ni följande.

Askalanea är chef över den spiritistiska förgreningen i magikerakademin i landet. Han anses vara en en sträng lärare, med en avsky för svaghet, och inte helt angenäm att ha att göra med. Ingen kan dock i frågasätta hans kunskaper vilket har gjort att många värdesätter hans råd. Askalanea var bland de första att upptäcka att planen som den religiösa världsbilden är uppbyggd efter hade skiftats och Bucias plan nästan intergrerats helt med Erebs efter konfluxen.

Allierade till Kael har spekulerat i att Askalanea i sin eftersträvan av makt tagit kontakt med Radel självt genom att gå över lik. Hurvida detta är sant eller ej, eller vad dessa två skulle kunna erbjuda varandra, vet man inte med säkerhet, men det skulle inte gå emot bilden som gemene man har av dennes personlighet. Andra rykten gör sig också gällande att Askalanea skulle ha dräpt eldkultens översteprästinna Anna-Pichel under förräderiet i Nyg. För att få klarhet i dessa rykten sattes han i husarrest i slottet i Ara i för ett par månader sedan.