Gryning på Ereb II

Startat av Spiff Rymdspionen, juni 10, 2007, 14.52

Föregående ämne - Nästa ämne

Spiff Rymdspionen

En salut till Kalldor vars namn jag äntligen börjat komma ihåg.

För er andra, preliminär spelning den 27/12. Kolla almenackorna hurvida datumet är okej. I så fall, start 15:00.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Robin

Det är rätt så tidigt för mig. slutar 16:45, kan _troligen_ kompa så att jag slutar 1445, men inte 100%.
Jag vann combat med 13.

Getsen

Så vitt jag vet är det kosher för mig, men jag skulle gärna vilja att gruppen träffas typ den 26:e och planera lite över hur vi ska göra från och med nu. Läget är ju för stunden öppet för både möjligheter och misslyckanden. Några brainstorm-idéer?
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Spiff Rymdspionen

27/12 visade sig vara en dålig dag. Vi blir i alla fall 3 spelare back om vi inte börjar efter 19:00. Se gärna efter hurvida 26/12 eller den 28/12 skulle fungera i stället.

Getsen

Vilket som funkar för mig.
"I've made characters for games you've never heard of, and I've never played!"
"The road to hell is paved with randomly-generated content."
"Chaotic Neutral means never having to say you're sorry."

Kari

26/12 bra
28/12 dåligt
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Den Gamle

26:e funkar men 28:e är bajs.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Robin

26/12 kan varken jag eller Hake, vi spelar Western.
Jag vann combat med 13.

Spiff Rymdspionen

Beklagligt, men lyckas vi samla ihop 5 personer till endera datumet så kör vi då.

Dina

26/12 funkar, dock kommer jag vara bakfull. 28/12 kan varken jag, Norén eller Marie. Vi spelar Western då.
So long, suckers!

Spiff Rymdspionen

Det fick bli den 26/12, det enda datumet som gick att få ihop, 15:00 och två man kort. Rekommenderar en funderare över vad ni vill göra härnäst.

I öst finns fartyget Havsulven och dess besättning, väntandes i Uttil på nyheter eller nya order. Torbert säger sig kunna väcka upp Jolian med deras medhåll. Med sedan då?

I väst, 40 mil in bakom fiendens linjer ligger Södraborg, Eldafreds huvudstad där Aparchan tagit spillrorna av den en gång stora eldkulten. Där sägs också Avaloks son vila, i väntan på.. något. Att Bucia skall stiga ner, eller för att nyttjas i kriget?

I norr finns Radels före detta högborg, Ravid-I-Jaer, Stad i Järn. Utan hans styrande hand kanske svartfolken har vänt sig emot sina tidigare herrar, eller splittras i kaos och inbördes stridigheter som på höglandet. Lever en handfull dvärgar fortfarande? Kan de nyttjas?

Till sist, mitt i bland er har kriget tagit en ny vändning. Den Vita Vilan har fallit till Kellendras trupper och öppnat en väg västerut för första gången på sex månader. Men förlusterna var stora, och med Stålhandskes död har Rasmus Eld stigit fram för att axla manteln. Tänker ni stödja honom? Eller kanske gå emot honom för att ta kontrollen över trupperna själva?

Detta är bara de ideer jag hört komma från er. Nu finns inte längre en vakande hand från en överordnad. Kriget och era fiender har skördat samtliga som en gång sade sig leda er. Så tänk igenom vad ni tycker ska bli nästa steg, så kör vi stenhårt. Och kom ihåg.. kommer du för sent till spelningen så kommer Ankar Girep och tar dina ögon.

Robin

Jag vann combat med 13.

Ewers

Kommer inte att tillåta "spring" mellan spelrummen men kommer inte sura om Robin och/eller Hake väljer att lira Drakar istället. I min kampanj dör det ju inte en eller flera spelare per spelning... :wink:

/F 8)

hake

kan bara hålla med robin.  HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Spiff Rymdspionen

Gick ju bra förra spelningen, även om det blev lite sent. Från nordväst får ni nyheter om att Madels Fort har förstärkts och att vänliga trupper är på väg mot den Vita Vilan. Nästa spelning kan bli intressant, ni kanske får till dom fredssamtal ni önskat med Girep. Lite datum;

4/1
5/1
6/1

11/1
12/1
13/1

18/1
19/1
20/1

25/1
26/1
27/1

Skriv ner er om ni kan. Får vi ihop 5 personer, så kör vi.