Gryning på Ereb II

Startat av Spiff Rymdspionen, juni 10, 2007, 14.52

Föregående ämne - Nästa ämne

Den Gamle

Cahit anser att vi bör hålla ihop tills vi läkt och skaffat nödvändig utrustning, proviant och hästar. Sedan tar vi oss gemensamt mot nordöst och över floden. Därefter då skickar vi iväg officerarna österut för att hitta Stålhandske medans vi själva tar oss norrut mot Alvskogen och Hallborg.

Söndag 16/9 Erik
Fredag 21/9
Söndag 23/9 Erik
Fredag 28/9
Lördag 29/9
Söndag 30/9
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Robin

Söndag 16/9 Erik, Robin
Fredag 21/9 Robin
Söndag 23/9 Erik, Robin
Fredag 28/9 Robin
Lördag 29/9
Söndag 30/9 Robin
Jag vann combat med 13.

Robin

Citat från: "Dina"Fin spelning. Vad gör vi härnäst? Alvskogen röstar jag för. Om någon ovänlig själ så mycket som nyser på mig hamnar jag på minus och ställer mig i ett lämpligt hörn och lipar en skvätt. När blir nästa spelning av?

Alvskogen? Där dör man bara, alla vet att den är helt livsfarlig och man dör om man tittar in där. Nä, vi får hjälpa Hallborg på något sätt.
Jag vann combat med 13.

Ewers

Anser att vi skall ta oss till Ara för att på fint Errol Flynn-maner rädda Kael från döden. Tycker det är en del i att hjälpa Hallborg.

(Corlos spelar Western... :? )Söndag 16/9 Erik, Robin
Fredag 21/9 Robin, Ewers
Söndag 23/9 Erik, Robin, Ewers
Fredag 28/9 Robin
Lördag 29/9
Söndag 30/9 Robin

/F 8)

Robin

Citat från: "Ewers"Anser att vi skall ta oss till Ara för att på fint Errol Flynn-maner rädda Kael från döden. Tycker det är en del i att hjälpa Hallborg.

Öh. Det är den bästa idén ever. Det gör vi. Om ni andra inte är med på det slår jag ihjäl er.
Jag vann combat med 13.

dagle

Fredag 21/9 Robin, Ewers, Per
Söndag 23/9 Erik, Robin, Ewers , Per
(updaterar när snart, har inte de andra datumen i huvudet)

Jag anser också att vi bör se till att kael inte bara skall dö för han har ett vilkigt uppdrag etc. Dock så borde vi på något sätt kunna komma i kontakt med alverna utan klonka in dit och kunna underlätta färden dit i framtiden.

Spiff Rymdspionen

23/9 är tyvärr inte aktuell, hade tydligen bokat upp mig. Är vi en man kort kan vi fortfarande köra på den 21/9 då det blir en lite kortare spelning.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Den Gamle

Jag kan med stor sannolikhet vara med den 21/9.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Dina

Fredag 21/9 Robin, Ewers, Dina, (Erik)
Fredag 28/9 Robin, Dina
Lördag 29/9
Söndag 30/9 Robin, Dina

Jag är på den något ogenomtänkta idén att rädda Kael, men först när min karraktär är fulläkt. Detta kommer kräva 27 lyckade fysslag, såvida jag inte får hjälp på annat håll. Annars är det alvskolgen som gäller. Jag har nog en kontakt där.
So long, suckers!

Ewers

Med en läkare i gänget kommer det gå mycket fortare.  :wink:

Låter som vi drar till Ara och gör en Errol!

/F  8)

Apanpapan

Se till att lyckas...
¡Oook ook ooook oooook!  (¡Hasta la Victoria Siempre!)

Sparvel

Jag slutar 19 den fredagen, så jag blir sen.

Callisto är högst negativt inställt till att ta sig in i Ara och rädda Kael. Jag ser inte hur vi ska kunna lyckas med det. Nej det är bättre att åka till alvskogen som Dend är ljusvarelsen sa åt oss att göra? där borde vi ha en chans att uträtta nåt annat än att oxå bli hängda...

var vänlig hör av er om det blir spelning på fredag så jag vet.
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Dina

Visst blir det spelning. 17.00 BR, Geddon.
So long, suckers!

Den Gamle

Jag kommer inte heller förrän något senare, typ runt 19.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Sparvel

Eftersom även Robin (har jag för mig han sa iaf) och Erik jobbar och slutar lite senare så föreslår jag att ni inte börjar 17?
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07