Gryning på Ereb II

Startat av Spiff Rymdspionen, juni 10, 2007, 14.52

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Jag har kommit på en liten plan för att kunna vaska fram förrädaren. Har tagit inspiration från verkligheten och spiongengern.  :twisted:

Skall bli kul att fortsätta kampen för vår överlevnad.

/F

Robin

Hmm. Jag kan inte på söndag, då jag måste jobba 14-22. Men lördag är fortfarande funkis, så vi måste klara av allt till dess! Yarrr....
Jag vann combat med 13.

Spiff Rymdspionen

Har jag rätt i att vi preliminärbokade den 1/9?

Om inte, så posta vilka datum som fungerar för er.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Dina

So long, suckers!

Sparvel

Jag jobbar till 14 så om vi skulle kunna börja spelningen lite senare så visst, jag jobbar inte den söndagen om jag inte vill. så jag hoppas spelningen blir värd utebliven lön ;)
"The wind was not the beginning. There are neither beginnings or endings to the turning of the Wheel of Time. But it was a beginning."

Robert Jordan
17/10-48 - 16/9-07

Spiff Rymdspionen

Den är värd minst en månadslön, fast varför du inte kan jobba på söndag vet jag inte. Låter super att vi börjar 15:00 i stället, mer sömn till folket.
"Det finns tillfällen när inte ens mina turrymdskeppskalsonger hjälper."

Den Gamle

"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."
Marshal Ferdinand Foch in message to HQ, Marne 1914

Robin

Kan väl den 1:a. Men vi borde kanske spela den 25:e ;)
Jag vann combat med 13.

Den Gamle

25:e är kört för min del.
"My center is giving away, my right is pushed back, situation excellent, I am attacking."

Dina

Jag kan inte heller den 25:e.

En sak som vi borde tänka på. Var Gabriel Vexer den man som angav Kael när denne begav sig till Babor för förhandlingar? Om han var det, har vi inget problem. Om han inte var det kan vi ha ett 8000-svartfolk-samt-en-flygande-lindorm-utanför-dörren-problem. Om spionen/förrädaren fortfarande är i livet kan denne vidarebefordra Kaels flyktplaner till Radel och hans folk och då kommer en lite större svartfolkskara vänta på platsen där vi kommer upp från grottsystemet. Vad gör vi i sådana fall?
So long, suckers!

Den Gamle

Dina, du glömmer att jag och mina spejare ligger och bevakar området runt öppningen hela natten.

Om det skulle dyka upp en armé så kommer jag att meddela er det innan vi verkställer planen. Skulle det lukta bakhåll får vi antingen försöka ta oss ut genom en annan öppning alternativt slå oss in i Babor och öppna hamnen så vi kan ta in fartygen i staden istället.

Dina

Helt sant, det glömde jag av. Men det kommer bli problematiskt ifall förrädaren lever. Våra allierade kommer veta att vi har försökt lämna dem och Radel kommer bevaka området utanför bättre. Detta lämnar oss fast i grottsystemet utan mat. Men, vi märker hur illa vi ligger till nästa spelning. Det behöver inte vara värre än ett 30 minuter långt fältslag :D
So long, suckers!

Den Gamle

Givetvis kommer 600 man inte kunna passera obemärkt mellan Tjuvkvarteren och Handelskvarteren (oavsett om det finns en förrädare bland leden) så vi kan nog kallt räkna med någon form av one-way-trip. Stålbryter lär ju inte uppskatta manövern precis.

Alfredsson

Aj äm ån! 15:00 1/9?

be well annars blire smäll
/Mattias

Be bold and mighty forces will come to your aid.

Ewers

Det är för sent tycker jag!!! Det tycker inte Carlos och Pär men ändå, halva dagen hinner ju gå...  :(

/F  8)