Epic klubbmästerskap tunering 12januri!

Startat av Henk, november 05, 2007, 19.09

Föregående ämne - Nästa ämne

Lord Black

Jag läste precis igenom version två av titan listan och tycker det ser balanserad och bra ut visserligen kommer alltid Marines få spö av den men det är ju så Epic är uppbyggt alla arméer är inte jämna vissa är bättre på en del saker och visa är usla på andra och poäng värdet för en enhet i Epic är inte bara baserat på hur bra enheten är utan också hur tillgänglig den är för armen det är därför Land Raidern kostar hutlösa 100p st och därmed inte är det minsta användbar(samma sak med Baal Predatorer).

Men vad jag vill säga är använd så mycket Experimental Rules som ni vill för det handlar inte om att det skall vara så jäkla balanserat.

jag kommer ändå alltid ha så där 90% chans att förlora om jag inte möter andra Marines.
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

Henk

Tjo!

Internet strular, så det blir oregelbundna besök numera med mitt surfande. Titanlistan verkar kul o möta, Sm terminators är ju mycket värre. Hähä

/henk
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

shoel2

Tjenixen,
jag är ju inte direkt så frekvent besökare hos er (är väl medlem egentligen endast i egenskp av BSK besökare), men en EPIC turnering är ju definitivt värt att ta sig till Borås för.

Så jag undrar egentligen hur och till vem jag anmäler mig till turneringen?

Sen kommer jag kanske ställa upp med mina Eldarer då är frågan vilka regler som gäller

Swordwind
Swordwind + extra regler
eller de senaste publicerade på Tactical Command?

/Staffan

Ola

Tjena Staffan!
Kul att du vill ta dig upp till vår eminenta lilla klubb för lite Epic turnerande.
Alla: Staffan är åldermannen bland oss Warmasterspelare. Han var med på SMWM på BSK och knep 3:e platsen.  :)

Henk: Mina figgar springer gärna under din fana på turneringen.
Enda invändningen är att jag vill sitta med som co-general och lära mig spelet lite bättre. Kanske rulla en och annan tärning också. Deal?
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

shoel2

Citat från: "Ola"Tjena Staffan!
Kul att du vill ta dig upp till vår eminenta lilla klubb för lite Epic turnerande.
Alla: Staffan är åldermannen bland oss Warmasterspelare. Han var med på SMWM på BSK och knep 3:e platsen.  :)

Usch va gammal du fick mig att känna mig, 31 är ju ingen ålder....
Fast senil kan man ju känna sig då och då .

/staffan

Meldon

Citat från: "shoel2"Tjenixen,
jag är ju inte direkt så frekvent besökare hos er (är väl medlem egentligen endast i egenskp av BSK besökare), men en EPIC turnering är ju definitivt värt att ta sig till Borås för.

Så jag undrar egentligen hur och till vem jag anmäler mig till turneringen?

Sen kommer jag kanske ställa upp med mina Eldarer då är frågan vilka regler som gäller

Swordwind
Swordwind + extra regler
eller de senaste publicerade på Tactical Command?

/Staffan

Trevligt med mer spelare.. :D

Det blev överlag mer spelare till den här turneringen än vad jag hade tänkt mig, vilket är mycket roligt måste jag säga..

Jag har inte tänkt så mycket på vilka regler vi kommer att köra med, men antagligen så kommer det att vara bas reglerna + Swordwind för det är dom som vi kör med i vanliga fall när vi spelar..

Alla: Jag skulle gärna vilja att alla som ska vara med skickar mig ett PM med namn och arme.. bara så jag har lite koll på hur många vi blir..
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

Lord Black

Angående regler så har jag ett förslag nämligen att vi kan köra med valfria regler så länge man kommer överens med motståndaren.

jag läste nämligen igenom de ändringar och tillägg som finns på Tactical Command och jag tycker de är väldigt bra och skulle gärna villa provspela de.

för er som inte har set reglerna så finns de på:
http://www.tacticalwargames.net/cgi-bin/forum/ikonboard.cgi
och huvud reglerna på:
http://www.tacticalwargames.net/cgi-bin/forum/ikonboard.cgi?act=ST;f=69;t=11218
"I hate them not because they hate us but because  they are incapabel of good, honest human hatred"
Inquisitor Angmar on Tyranids

shoel2

Jag tycker en och samma regler för alla.
Däremot skulle jag inte vara helt oäven mot att vi kör med de senaste reglerna.

Brain

Kollade på de moddade reglerna och efter vad jag kan se verkar det bra.

Är mig egalt vilka varianter vi kör bara jag får veta vilka regler jag skall läsa in mig på :-)
Tomas Davidsson

Henk

Tjo! På lördag smäller det  :shock:  Dyne e inte med, men mina imperialister anmäler sig. Vilken tid tycker ni vi kör igång?

/henk
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

Henk

Jag tycker kl 10 på morgonen funkar fint, men det e bara et förslag
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

Clifford


Meldon

Runt 10 passar bra för mig... vi kommer att bli 5 st som det ser ut just nu
There are no friends in the real world, just less hostile enemies

shoel2

Snarare 4st
Jag kommer tyvärr inte kunna komma. Min dotter har blivit sjuk och ligger inne på sjukhus. Så tyvärr inget spelande för mig (jävla skitunge ;-)
Nä, hon är faktiskt på bättringsvägen, men jag känner att jag får hålla mig hemma ändå.

/Staffan

Ola

Tråkigt och höra Staffan. I dubbel bemärkelse. Hoppas hon kryar på sig snart.
Ett parti Epic eller två är det säkert folk som kan ställa upp på en annan dag/helg.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!