WHFB - Liga

Startat av Robin, november 06, 2007, 14.43

Föregående ämne - Nästa ämne

Patrik

2 slag i månaden är inte mycket, men det skulle ändå motsvara en dag varannan helg ca - förutsatt att vi snackar "riktiga" slag.

Jag röstar för 1 slag / månad som minimumkrav.

Om ni kollar första tråden (som vi egentligen svarade till först) så var det

Citat* Inga begränsningar i armébyggandet, bortsett från 2250 poäng. Dock så är det viktigaste här att bägge spelare har möjlighet att ha kul, ensidiga och tråkiga pangpang-trolltroll arméer undanbedes alltså. Vi som är turneringsrävar vet hur det funkar Smile. Armén ska vara hård men rättvis!

Det hindrar oss naturligtvis inte från att köra någon liten minivariant också om vi så vill.

Jag drog det citatet för det speglar rätt bra vad jag är ute efter personligen egentligen.
Blood for the blood god.

Robin

Min grundtanke var rätt simpel faktsikt, 2 slag i månaden, schemalagda motståndare (av bossen).

Vem vinner eller förlorar?

Vanliga pitched-battle slag, kan varieras med arrangörens godkännande, mer än 500 VP skillnad = vinst, annars oavgjort.

Vinst ger 2p, förlust 0p, oavgjort 1 lika. VP används som "målskillnad".

Anledningen till att det inte har kommit igång är för att navelluddet har varit himla intressant, plus att gym & jobb har tagit oväntat mycket tid :(.

Ola, om du vill vara ansvarig för liga (med lottning, matchning och inmatning etc) så är det superbt. Jaghar en liten tanke om att man ska kunnna mata in scores i webformulär så att vi kan ha våran serie online. Nytt jobb = ny kompetens = skoj.
Jag vann combat med 13.

Ola

Ok.
På senaste miniturneringen så hade vi Draw-gränsen på 500p.
Kanske:
<500 i skillnad =>1p/1p
>500 i skillnad =>2p/0p
>1500 i skillnad =>3p/0p
Om du menar att mata in resultat i webformuläret "Armagedons forum" så är jag med. Allt annat är låångt utanför min area of competence.
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Robin

Citat från: "Ola"Ok.
På senaste miniturneringen så hade vi Draw-gränsen på 500p.
Kanske:
<500 i skillnad =>1p/1p
>500 i skillnad =>2p/0p
>1500 i skillnad =>3p/0p
Om du menar att mata in resultat i webformuläret "Armagedons forum" så är jag med. Allt annat är låångt utanför min area of competence.

Tycker det är bättre med ett vanligt seriespel.

Jag tänkte försöka fixa det själv på min lediga tid Ola, så det är inget som du behöver bry dig om :)

(Läs, någon gång i sommar tidigast ;) )

Om du vill ha min hjälp alltså
Jag vann combat med 13.

Ola

Nog tjatat.

Alla möter alla en gång.
1-2 slag i månaden.
2250p slag, pitched.
+500p i skillnad = vinst och 2LigaPoäng, annars 1LP vardera.

Vem vill vara med? Anmäl dig här och nu.
Kopiera listan och fyll i dina uppgifter.

1. Ola Ståhl - Daemonic Legion SoC (nya listan från maj och framåt)
2.
3.
4.
5.
osv.

När vi anser att alla fått chansen att anmäla sig så plockar jag fram en lista och hänger på Geddon.
mvh ola

fia

2. Sofia Bergenholtz - Bretonnia
3.
4.
5.

kan du inte sätta upp nått här med.. inte alla kanske som är på geddon så där superofta..
ny i stan

Ola

Detta kommer att bli listan som hänger här, på klubben kommer den vara mer komplett med rutor för att fylla i resultat, "målskillnad", etc etc.
Med jämna mellanrum kan jag mata in nuvarande resultat och ställning här.
mvh ola

fia

låter toppen
ny i stan

Henk

3. Henk - Vampire Counts. Obs, mycket proxy o omålat ett tag. Precis börjat bygga på armèn vettni
4.
5.
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

jättem jorme

4. klas robertsson,    tombkings lr/och ogrekingdom  är lite osäker på      vilket lag men jag tar la o tar vad jag känner för sen

Huggorm

3. Henk - Vampire Counts. Obs, mycket proxy o omålat ett tag. Precis börjat bygga på armèn vettni
4. klas robertsson, tombkings lr/och ogrekingdom  är lite osäker på vilket lag men jag tar la o tar vad jag känner för sen
5. John Hultgren - Dwarfs / Hordes of Chaos, bestämmer mig när jag kommer hem.
Död åt Tengil!

Henk

John din Gnu!!! Gött att få spöa upp dina gubbz!
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

Patrik

6. Patrik Lennartsson - nåt Chaos

Jag tippar på att det blir nya demonerna när de kommer men jag har inte riktigt bestämt mig, och det är aningen svårt att bestämma nåt utan att veta hur kul listan kommer se ut. Jag får väl glida lite på det.
Blood for the blood god.

Ola

Jaha, 5st då är det fullt.

Skoja bara...

4. klas robertsson, tombkings lr/och ogrekingdom är lite osäker på vilket lag men jag tar la o tar vad jag känner för sen
5. John Hultgren - Dwarfs / Hordes of Chaos, bestämmer mig när jag kommer hem.
6.
7.
8.
9.
10.

Proxy inga problem, omålat inga problem, byte av armé inga problem.
mvh ola

Patrik

Tss Ola du är inte snabb nog i skapandet av dina poster.
Blood for the blood god.