WHFB - Liga

Startat av Robin, november 06, 2007, 14.43

Föregående ämne - Nästa ämne

Robin

Citat från: "Henk"som regelboken säger tycker jag. 5 i unitstrengh, synd att hålla på med massa specialregler utanför regelboken bara för att dom har det på konvent. Blir krångligare att hålla reda på allt då.  Jag har oxå en hel del synpunkter om vad man borde införa och så, men då har alla det och då blir det nog pannkaka av allting. Så jag tycker regelboken, enklast så.  Detta säger inte av egenskap för att det finns 1 VC spelare, jag kommer spela O&G o imperiet oxå.

Mvh

Henk

Håller med Henk. Enkelt = bra. Vill man spela sin konventsarmé så får man tänka lite på det bara :).
Jag vann combat med 13.

Ola

Enkelt=bra, huvuddomare Robin har talat.
(fast jag är skeptisk till att raisade enheter ska få claima/contesta...)
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Robin

Citat från: "Ola"Enkelt=bra, huvuddomare Robin har talat.

Tja, bara gå Achmed på chiefen, så är det lugnt.

"I KILL YOU!"

Nya Daemons of Chaos är för övrigt riktigt äckliga.

Ola, kan inte du dra upp schemat online med?
Jag vann combat med 13.

Henk

Citat från: "Ola"Enkelt=bra, huvuddomare Robin har talat.

Har lusläst min VC om om detta dilemma som några stör sig ohyggligt mycket på. När jag raisar en enhet så får jag göra det inom 12 från castern och svårighetsgraden för den spellen är 5. och då raisar jag 4+1d3 zombies, Just det zombies, som i princip dör när ni titttar på dom och får 50 lätta poäng för denna enhet när ni pulveriserar dom. Det funkar fint o springa runt turn 5eller6 och raisa enheter här och där för att  kontesta quarters och det tycker jag är en del av VC armèen. Men oftast så i turn 5 och 6 när det verkligen gäller, generaler slåss för sina liv, hjältar försöker manövrera så det blir en fin flankcharge osv, så är det svårt att raisa upp några enheter zombies som kontestar quarters. Oftast dom duster jag spelat än så länge, så vill man verkligen ha in en Vanhelm`s dance macabre eller livsviktga Invocation of Nehek eller något annat skoj. Har inte gjort någon kraftig magibetonad armè ännu, men kan lätt tänka mig att göra det mot åtminstone 2 eller 3 motståndare i wfb ligan :angry4:

/Henk
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

emil

Ehr, jag hoppar whfb-ligan för jag ska spela blodboll ist, sorry för problem Ola, men jag har inte tid f.n. för både och känns det som. Men det kanske är ngn annan som kan ta min plats?

fia

ewrs snackade om att han ville vara med igår.. hör med honom om han fortfarande är sugen..

jag skulle gärna villja spela en eftermiddag nästa vecka.. gärna måndag, tisdag eller onsdag om det är nån som kan.. gick juh inte så bra mot henk igår.. *suck* men skam den som ger sig..
ny i stan

Ola

Robin, visst, vet inte hur jag lägger in ett excelblad här bara. Ideér?

Henk, nämnde bara min personliga syn på raisande, men självklart gäller din bok. En fråga, stämmer det verkligen att motståndaren får poäng för mosade, raisade döingar? Ändring sen förra edition?

EEMIL!! Att hoppa av två gg av två möjliga... Hmm, vill du tipsa Ewers eller nån annan hågad? Inte lika nödigt som i cupen, men en ersättare vore trevligt.
mvh ola

Ola

Robin, visst, vet inte hur jag lägger in ett excelblad här bara. Ideér?

Henk, nämnde bara min personliga syn på raisande, men självklart gäller din bok. En fråga, stämmer det verkligen att motståndaren får poäng för mosade, raisade döingar? Ändring sen förra edition?

EEMIL!! Att hoppa av två gg av två möjliga... Hmm, vill du tipsa Ewers eller nån annan hågad? Inte lika nödigt som i cupen, men en ersättare vore trevligt.
mvh ola

Robin

Enklast är väl att ta ett screenshot av skiten, slänga upp det på photobucket.com eller imageshack.com och lägga en länk till bilden i en ny tråd :)
Jag vann combat med 13.

Henk

Jupp, varje raisad enhet är värd 50p, kvittar om de e 5 eller 50 zombies,50p för varje enhet får man när man dödar av dom. Så det är ingen prioritetsspell precis.

/henk

Henk

På lördag blir det storbata i ligan. AG & Klas kommer ner från Kinna o ska möta mig o Dyne. Så det blir WFB många långa timmar på lördag. Bra jävla lördag :)

emil

Citat från: "Ola"EEMIL!! Att hoppa av två gg av två möjliga... Hmm, vill du tipsa Ewers eller nån annan hågad? Inte lika nödigt som i cupen, men en ersättare vore trevligt.
3:e gången gillt? :P Ang. ersättare så är det väl bara till för den som vill vara med att tjoa till i den här tråden.

Ewers

Vill ni ha en jumbo som inte ens kan reglerna så är jag med. 2 matcher i månaden om jag förstod det hela rätt.
Kniggets för hela slanten kommer det att bli!

/F 8)

Ola

Då var det klart -2.

1. Ola Ståhl - Daemonic Legion SoC (nya listan från maj och framåt)

2. Sofia Bergenholtz - Bretonnia

3. Henrik "Henk" Svensson - Vampire Counts. Obs, mycket proxy o omålat ett tag. Precis börjat bygga på armèn vettni

4. Klas Robertsson, tombkings lr/och ogrekingdom är lite osäker på vilket lag men jag tar la o tar vad jag känner för sen

5. John Hultgren - Dwarfs / Hordes of Chaos, bestämmer mig när jag kommer hem.

6. Patrik Lennartsson - nåt Chaos

7. Andreas Jensen - Skavens

8. Robin in da Hood Fredman - High Elves

9. David "Dyne - aka Dynejävel" Dynefors- lizardmen o woodalger

10. Fredrik Ewers - Brets  (du får heta Emil på listan tills vidare)

11. Andreas "AG" Graae - Dvärgar

12. Martin "Nemo" Jönsson - WE

Kul att Ligan kommit igång såpass bra.
Håll uppe ångan!
mvh ola

Robin

"Vi gör det i köket" är iofs mitt mellannamn, Ola... :D
Jag vann combat med 13.