WHFB - Liga

Startat av Robin, november 06, 2007, 14.43

Föregående ämne - Nästa ämne

dilba

Robin kommer men inte säkert han kommer vid tio.
Jag kommer lira skaven men vet inte om jag ska lira SAD eller inte.

krexx

Har bara vart en massa jobb det sista, men vill verkligen spela någon match i kommande vecka! En fråga tills dess, får man ha med "altarnate rules"-figurer, så som verminlord o doomwheel, även om man saknar figurerna i fråga?

Henk

Helt ok o proxa. Dilba Aka Dynejävel proxar hämningslöst, Min VC armè består 75% av Imperialister än så länge, seeeegt o måla. Så proxa järnet :)

:)
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

Henk

Citat från: "Henk"Helt ok o proxa. Dilba Aka Dynejävel proxar hämningslöst, Min VC armè består 75% av Imperialister än så länge, seeeegt o måla. Så proxa järnet :)

:)

Bara de e med i armybooken så e väl det ok. Har inte mött Skavens på göörlänge, så jag vet inte om det e något superspecial eller inte. Fråga Ola eller Robin, De e tuneringveteraner/ arrangörer så de har nog nått bra svar åt dig, jag tänkte på nått helt annat.

Ola

Jaa, det fanns ju en baktanke med ligan från början, att man skulle få chansen att spela mot många olika motståndare och armélistor så att man kunde hitta en jäklarns bra all-round lista för att kunna komma långt i officiella turneringar och hålla Geddon flaggan högt. (lååång mening blev det)

Så om vi kan följa några av dom "krav" som brukar vara med där så kommer vi långt. Mao inga named characters (special characters).
Men givetvis så är det helt ok att man kommer överrens med motståndaren om att man får ha det i ett slag. Bara ni är överrens innan.

Andreas, jag har ingen aning om dom du nämner är special char eller inte, men du får gärna ha med dom mot mig när vi ska mötas. Bara nya demon listan kommit ut.  :twisted:

Jag dyker kanske upp för en dust på lördag eftermiddag, beror på hur opigg jag är. böörp!
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

krexx

Hmmm... de figurer jag pratar om är tydligen från gamla warhammer utgåvan, men reglerna finns att skriva ut från wh officiella hemsida. Verminlord är inte en named character så vitt jag kan se, han hamnar under kategorin alternate rules i army builder, nåja, tar med honom så får vi se.
Lördagen är körd för min del, jobbar denna helgen, men någon dag i veckan som kommer, om någon är sugen att döda lite råttor ;P

fia

riddare vill alltid döda råttor.. kan spela antigen måndag eller tisdag efter halv fem då jag slutar skolan..
ny i stan

Andreas Graae

E jag har tråkiga nyheter, jag kan inte komma in imorgon(lördag) har fått förhinder  :( men får la se om jag kan komma ner någon gång i kommande vecka.

dilba

Verminlord och doomwheel är inte tillåtna på några större
tureningar i Sverige men det är inte jag som har hand om ligan
så det är inte upp till mig om du får ha med den eller inte.

Henk

Citat från: "Aggraae"E jag har tråkiga nyheter, jag kan inte komma in imorgon(lördag) har fått förhinder  :( men får la se om jag kan komma ner någon gång i kommande vecka.

No worries.

Imorrn så är det då dom som e kvar, Dyne, Klas, John eventuellt Robin som skulle titta ner lite senare och jag så klart. Kl 10 är startskottet. Säg gärna till ikväll på forumet om det blir förhinder så folk vet.

/henk

jättem jorme

Dyne! kan du ta med en del skinksköldar imorn om du nåra över liggandes hemma lr? så kan jag ta o köpa dom för en billig peng. det skulle vara kempe greit  :)

/klas

Ola

Andreas, skit i vad dilban säger.
Bara du och din motståndare är överrens.
"You bring doomwheel, me bring doom of Khorne"
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

Andreas Graae

Hur gick det nu i helgen?Blev det något spelande?

Henk

Klas boxade upp mina VC finfint med en fanatiskt bra Magipadda som trollar göörhårt, men det var dock inte ligadust. Dyne o John tog en ligadust och John förlorade. Sen vet jag inte hur det gick mellan Klas och Dyne, som inte heller det var en ligadust, men det e himmla skoj o spela :)

/henk

Robin

Olas äckliga demoner och mina nobla High Elves slogs om ett torn på Ulthuan med. Mycket blod spilldes, men High Elvesen höll tornet, och jagade elaka demoner på flykten (draw till Olas fördel).
Jag vann combat med 13.