Call of Cthulu - WWII

Startat av Ewers, december 12, 2007, 20.05

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Nättorp!??!?!???

Fifi?!??!??!??

Kram /F

Fredrik

tror jag kan 8:e  dock itne skitsent då jag åker till stockholm tidigt morgonen efter
Google got your soul - but its availible and free for everyone.

Ewers

Alltså ser det ut såhär:

Erik kan inget av datumen,

7/6 - (Fredrik), Kari
8/6 - Anders, Fredrik, Kari, Nättorp

:wink:

/F

Gobbos Spider

8/6 Bokar vi.

1200 Westernsalen.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

Bertrand Russell

Gobbos Spider

Vi är tre imorgon. Nättorp kan inte. Anders skall göra om sin karaktär.
Frågan är om det är någon idé?

Bertrand Russell

Ewers

Klart det är ide!!!!

Vi klarar oss gööörbra på tre för vi är superhårda, coola och fräcka.  :D

Vi har ett stort behov av att få knäppa nesliga tyskar på näsan.

/F

biggabush

Inte kul på tre.

Vad gäller omslagning så gör jag inte om min karaktär en gång till. Om det är värden hit eller dit så bara dra av eller ändra - spelar ingen roll bara värdena stämmer överens med karaktären så det inte blir orealistiskt bara för man ska vara "balanserad".

När jag gjorde karaktären gjorde jag honom som en officer av Ghurkas. En tuff djävel. Sen blev han rastransformerad så han klarar väl av att få sänkt i lite skills här och där, så att han passar in i hur du vill ha det Stefan.

Your call.

Min 25-öring i ämnet.
\"Bättre att dö till sjöss än som en ko på halmen\"
(Anders Bersten, styrelseledamot)

Kari

japp, det är dags att späka tysken... och det är min högst onyktra syn på saken.
"O divine art of subtlety and secrecy! Through you we learn to be invisible, through you inaudible, and hence we can hold the enemy's fate in our hands."
― Sun Tzu, The Art of War

Gobbos Spider

Gut die deutschen sind kampfbereit.

Bertrand Russell

Ewers

Slutrapport "Operation Zulu"

Deltagande:
Flygkapten Harper och Löjtnant Delk.

Uppdrag:
Utreda mordet på en präst med missionärsbakgrund som även var gammal bekant till Överste Cornwall.

Genomförande:
Efter undersökning av mordplats och kropp samt intervju av observanta grannar kunde två misstänkta gärningsmän efterlysas. Därefter ledde spåren till en övergiven gård där prästen lagrat materiel. Vid genomsök av gården visar det sig att det är zombier där! Med stor förskräckelse, större möda och mycket stor åtgång av ammunition kunde zombierna nedgöras.
Efter striden återfinns en delvis förstörd dagbok som avslöjar att en man kan skapa zombier med hjälp av en speciell ansiktsmask och en formel skriven på ett läderstycke. Vaken mask eller läderstycke återfanns vid gården.
Under dagen infångas nästan en av de misstänkta mördarna vid tågstationen men tappar i jakten sin biljett som har Bristol som destination. Polisen i Bristol larmas och några dagar senare kan en tyskvänlig motståndscell arresteras, dock efter det att en tysk spion lämnat landet med mask och läderstycke.

Erfarenheter och följder:
Tysken som stal masken hade gjort en zombie av sin medhjälpare, vilket innebär att tyskarna har möjlighet att skapa zombier.
Enligt Överste Cornwall kommer detta inte innebära ett akut hot då den som skapar zombier sakta blir galen, vilket begränsar ett eventuellt nyttjande av masken.
Zombier är ointelligenta, tämligen långsamma med tål fruktansvärt mycket skada. Hagelvapen var dock mer effektivt än andra kulvapen. Ingen svag punkt kunde identifieras under striden.
Vid civila uppdrag bör stridsutrustning medtagas i fordon om så är möjligt då man tydligen aldrig kan veta när extra mycket eldkraft kan komma att behövas.

Vid pennan Lt Delk.

Spelarna tackar Stefan för ännu en spännande, väl genomtänkt och trevlig spelning!  :D

/F

Zebulon

Om jag någonsin antyder att det kanske skulle vara kul att studera igen; slå tanken ur hågen på mig. Företrädesvis med vadderade svärd.
TAKE, v.t. To acquire, frequently by force but preferably by stealth.

Ewers

Information om Varsel

SRF (Spelarnas Riksförbund) informerar härmed att ett varsel om stridsåtgärder lagts mot Spelledaren Stefan Nilsson. Skäl för varslet är en alltför utdragen period av ickespelande, vilket allvarligt påverkar kampanjens spelare negativt i sin dagliga livssituation.

Vi hoppas på och uppmuntrar en lösning av konflikten genom lokala förhandlingar men kommer inte att avstå från kraftfulla konfliktåtgärder om en lösning inte kan nås.

Som exempel på konfliktåtgärder kan nämnas sniglar på ögat, hysteriska busringningar mitt i natten, spridande av smaskiga (men falska) rykten mm.

Mvh Rickard Rättrådig, Ordförande SRF

:wink:

Gobbos Spider

För mkt av allt just nu innebär ytterligare väntan. Datum kommer så småningom.

Bertrand Russell

Ewers

Gör inget för den som väntar på något så gott som Stefan d.ä. väntar inte i onödan.

Kram /F

Gobbos Spider

Preliminärt blir det i Oktober efter Arnhem o dy

Bertrand Russell