WFB miniturnering!

Startat av Ola, januari 28, 2008, 08.33

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

För en som bara spelat några gånger i hela livet. Hur många poäng skall armén vara på?

/F 8)

emil

Jag vill egentligen va med, men då blir det väl ojämnt antal eller nåt. Så är det ngn mer som vill va med? Robin, Dyne, Henk, Mrtn mfl? Kan ställa upp o hjälpa till med arrangemanget, öh ska kolla almenackan också... Men det är upp till dig Ola.

Andreas Graae

Jag är gärna med med Dwarfs om det går?

MVH Andreas Graae

Ola

Ewers, vi brukar spela med 2250p, för det är vad som spelas med generellt på konvent i Sverige idag, så jag föreslår 2250p.  :)

Men däremot (emot konvents-custom) hade jag tänkt föreslå ett annorlunda poängsystem vad gäller Victory Chart (Draw, Marginal, Solid & Massacre). Jag lutar åt att försvåra poängtagandet. Återkommer på denna punkten.

Vad gäller komp, så är jag motståndare till den regeln. Mao släng in vad du vill. MEN, inga Special Characters och inget överskridande vad gäller Core, Special, Rare och vanliga Characters enligt resp Armybook.

Målningen kan vi kanske lösa med omröstning. Funkade bra på WMSM.

Nu är locket på. Inga fler spelare, jag orkar inte dra runt det med fler.

JohanN Trollhättan OnG
Per Trollhättan WoodElves
Figge Uddevalla WoodElves
Andreas Borås Skaven
JohanD Borås Chaos
Ewers Borås Bretonnia
Patrik Borås ChaosUndivided?
Klas Borås Ogre Kingdoms
Fia Borås Bretonnia
Ola Borås DLUndivided-Khorne&Nurgle
Emil Borås DogsOfWar
Andreas Borås? Dwarfs
mvh ola
Sir Killalot II for the masses!

emil

Jag är inte säker på att jag spelar DoW till allas besvikelse?(Jag orkar nog inte leka plockepinn med alla pikenerarna efter motståndaren kört över dom) Det får bli Dark Elves eller Dwaffar, betydligt lättare att plocka upp och ner och bort.  :toothy5:

(Man kan ju annars kalla in lite extrafolk och fylla lokalen Ola, du vet ju att du vill?) :P

Patrik

Chaos blir det - sitter och funtar lite exakt hur jag delar upp det bara. Lutar åt undivided men om det blir någon ändring av detta så måste ni väl inte döda en liten söt kattunge nånstans?
Blood for the blood god.

Henk

Tjo! Gött med folk. Ska se om jag hinner måla upp kapellet till tuneringen, så det blir ännu tuffare terräng för er att lira med/på.
All makt åt Tengil. Vår befriare!

Jag tror jag ger upp innan min turn2 Dynejävel hörru!

Ola

Gott folk, jag funderade på om man skulle göra upp en spelordnng för att göra det lite smidigare på lördag.
Så, vill ni komma in med önskemål om motståndare, motståndarlista alt. få slippa vissa motsåndarlistor (eller motståndare.. :cry: )
Annars kommer jag att slumpa efter eget behag, så får vi se vad ni säger om förslaget på lördag.
mvh ola

Ola

Här kommer då den nya hårda VictoryCharten:

0000-0499 Draw 10/10
0500-0999 Minor 12/8
1000-1499 Solid 14/6
1500-1999 Major 16/4
2000-2499 Massacre 18/2
2500+       Total Massacre 20/0

Som sagt, försvårat poängtagande.
Idéer, tankar, kommentarer? Är den för hård?

Apropå luft, har fått in en fråga (på min mob) om att få vara med, svaret var: om du hittar en till som vill vara med. Så, vet ni om det finns nån mer som vill vara med?
mvh ola

Ewers

Jag har ju gått och dubbelbokat mig (i vanlig ordning) så om ni har någon som vill ta min plats så går det bra. Annars kommer jag vara med för att inte sabba för personen som blir utan motspelare annars.

/F 8)

Andreas Graae

jag (klas) vill inte möta andread graae för vi spelar hyfsat mycket med varanna annars. Eftersom vi är i samma klubb.

Ola

Ewers, Nemo får din plats.
Klas, du slipper möta AndreasG. :)
mvh ola

Patrik

Blir nog en Khornad armé.

PS Kan jag slippa möta personer som har en chans att slå mig? Jag tycker bara det är kul att spela när jag får vinna med minst 2000 poängs skillnad  :roll:
Blood for the blood god.

Ewers

Toppen!

Hade ju dubbelbokat mig på fredagen också... :oops:  :oops:

/F 8)

Ola

Patrik: Självklart! Du kan få möta mig alla fyra slagen. Eller menade du att DU skulle vinna med 2000p?! Jaha, men då blir det nog lite svårare....     :lol:   ha ha ha
Ewers: Du är en stjärna.
Emil: Har du valt armé än? Hade varit tjeckt med ett valsvar så att jag kan knåpra ihop en så varierad spelordning som möjligt.   :D
mvh ola