Firefly/F.O.W.

Startat av Ewers, februari 04, 2008, 15.15

Föregående ämne - Nästa ämne

Ewers

Det vi skulle behöva få fixat är Vägar, Bäckar, Hus (bondgårdar á la Normandie) samt Boccage (ca 3m höga häckar).

/F 8)

Heavy

Citat från: "Ewers"Det vi skulle behöva få fixat är Vägar, Bäckar, Hus (bondgårdar á la Normandie) samt Boccage (ca 3m höga häckar).

/F 8)

Är det sånt som behövs till nästa helg eller rent allmänt ??

För om rent allmänt så kan man ju bygga på riktigt..

Till nästa helg = snabbygga skiten.. Mörkblå och brun filt att klippa i lagom bredd till vatten och vägar... Boccage = såna scotchtrasor som Ewers sa tidigare i tråden och basa dom lite snabbt..

Husen är ju relativt snabbyggda om man gör lite löpande band princip och är två stycken..
En skär, den andra limmar ihop väggar på baser..
En limmar taken, den andra stukturerar väggarna..
En strukturerar tak, den andra strukturerar taken..
Taken görs klar med färg, den andra gör klart baserna..
osv..

Det "jobbiga" är att skära foamcore till strips egentligen, men om man bestämmer en grundstruktur till husen så går det fint att massproducera enkelt..

Jag är jävligt på att göra rejäla grundmodeller av häckar, väg- och vattendrags"bitar", 4-5 olika husmodeller samt några mindra byggnader som vedbodar, skithus osv.. Byggs i rejäla material, med ordentlig detaljering och tanke på släppkanter.. Sen gjuter vi skiten i resin..

Hoppas stort på att det blir spel nästa helg btw.. Är löjligt sugen på lite hidden, var åratal sen :D
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Heavy

Lite uppdatering..

Vägar finns, en bunt meter (runt 6-7 kanske) med tillhörande korsningar, vändplaner osv..

Boccage.. Nja, det behövs mer material..
Jag har gjort ca: 30 stycken 20 cm bitar (några korta med, tror det är typ 5 st, som är 10 cm istället för lite variation).. Uppbasat, målat och klart för flock..
Problemet är att det numera är fett slut på flock i lokalen..
De 2.5 påsar som fanns räckte till 5 st av ovan sagda 20cm´s bitar..
Bara 2 stycken helt klara iom man får limma ensida med flock i taget.. Har dock gjort en helt klar, och oj vad jävla snyggt det blir!

Efter allt har torkat osv så går det säkert att skaka av lite av flocket utan att det ser helt förjävligt ut, så låt oss säga att 2 påsar räcker till kanske 6 längder boccage..

Köp mer om det ska göras iordning fler helt enkelt :)

Woodland Scenics Underbrush är flocket som avses, och behövs i färgerna Olive Green och Forest Blend..
Jag blandade det 50/50 och ja, det blir som sagt jävligt snyggt om jag får säga det själv..

Jag _skulle_ kunna dra till göttebörrrrg på fredag och hämta upp/köpa flock och hinna limma det hela på eftermiddagen så det är klart för spel på lördag, men jag kan tyvärr inte lägga en krona på bensin eller flock för egen del (fattig månad).. Lägga ut någon dag kan jag dock om pengarna kommer till min plånbok den helgen..

Utöver det kan jag säga att jag kan vara med och lira under lördagen, och är jävligt taggad :D

Ewers

Heavy: Jag kommer kunna lägga ut för bensin och stuff så att du får pengar på fredag kväll. Kan du lägga ut tills dess så kör bara.

Jag kommer imorgon kväll att förbereda scenarion och order till de olika sidorna.

Som det ser ut just nu är det inte många anmälda men det kommer finnas plats för minst tre spelare på varje sida. Skulle det komma mer intresserade spelar kan man alltid klämma in en till på varje sida.

Relativt korta, actionfyllda scenarion där varje order kan vara din sista

/F 8)

carlsson

Jag och Martin kanske vill vara med ett scenario också.

Förutsatt att inga regelkunskaper krävs, för jag orkar/hinner inte lära mig mer just nu.

Dvs; Snabbt och kul!

:kermit:

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Ewers

Ingen behöver kunna regler för att vara med. Man behöver kunna ge order till sin enhet (säga vad dom skall göra).

Snygg tabletop-action på västfronten utlovas. Vet du om några bra ASL-scenarion som utspelar sig på ett eller ett halvt bräde mellan tyskar och yanks så är det bra.

/F 8)

Gobbos Spider

Medal of honor heter ett Crescendo/GI of Anvil scenario.
Sedan finns alltid klassikern Bucholz Station där ett gäng Yanks står i matkö när Tyskarna attackerar.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

Bertrand Russell

Greger

hej,

Ringde till geddon häromkvällen, på Ewers initiativ, men Heavy hade nog hunnit gå redan (eller utvecklat en plötslig ovilja att svara i telefon) :)

Hursomhelst så har jag köpt häckmaterial, plus lite gött att lägga på marken (inte static grass, men funkar liknande... de hade slut på static g).

Har också köpt löjligt dyra tak för att sätta på 10 hus som jag håller på att bygga. Tak är jobbiga som f-n att göra själv. Hoppas på att hinna till level 1 med husen före helgen (dvs så det går att spela - får fixa detaljerna på husen senare).

Väl mött på fredag! :)
/Greger

Edit: lördag menade jag...

Heavy

Godis, då slipper jag åka till gbg imorgon dårå :)

Dyker allra troligast upp på klubben imorgon, men inte helt säkert..

Greger

menade på lördag, jag dyker upp på lördag förmiddag... kan inte imorgon tyvärr :)

Ewers

Det är ok Greger.

Jag filar på scenarion i morgon och förbereder så att den biten är klar till på lördag.

Skall bli kul att se vilka som kommer vara med.  :D

/F  8)

Heavy

Boccaget går att limma på lör innan spelet och så kan vi låta det torka under själva spelandet.. Speedbuilding ftw!

Usually_Insane

lade märke till bocaget när det var brädspel igår, Imponerande... riktigt snyggt, ser fram emot morgondagen :)
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Ewers

Hejsan!

Det spelades tre scenarion i lördags. Först började vi i liten skala med att varje spelare skötte en grupp i ett litet scenario.

Därefter ett större scenario med lite fordon inblandade.

Sist ett lite mer "oseriöst" scenario med en stridsvagnspluton mot en annan. Fort och Fel blev parollen när slumpen skruvade det hela till stridsavstånd på under 50m i de värsta fallen.

Efter styrelsemötet på söndagen spelade vi ett scenario med en pluton i varje spelares hand. Det hela slutade i ett skolboksexempel på vad som händer när man anfaller utan spaning mot en starkare fiende. Men roligt var det och det blev många roliga situationer som aldrig skulle uppstått utan hidden movement.

Ett stort tack till Henk som lånade ut sina figurer till oss i helgen.

Känner helt klart att det inte kommer ta ett år till vi spelar nästa gång och hoppas det finns fler spelare som vill testa på figurspel med spelledare.

Stor kram från Fredrik till alla som var med och spelade eller bara lyssnade på med ett halv öra!

Gobbos Spider

Tack själv från trenchen.
I would never die for my beliefs because I might be wrong.

Bertrand Russell