Firefly/F.O.W.

Startat av Ewers, februari 04, 2008, 15.15

Föregående ämne - Nästa ämne

Heavy

Måste säga att arrangemanget var en hejdundrande succe och alla inblandade verkar ha haft jävligt roligt.. Iallafall hade jag det :)

Nej, knappast ett år till nästa spel, det skulle jag aldrig gå med på :D
Mer terräng och ett bord till, sen jävlar :D
Max en månad till nästa tillfälle helt klart !

Enda nackdelen jag kände fanns under första scenariot var att spelbordet stod mitt i discosalen.. Blev lite trist att man inte kunde hänga och kolla på asl-killarna och gå på toa som man ville.. Sen släppte det väl lite för egen del och det blev mer naturligt att sitta och tjöta skit ihop i sin egen lilla del av lokalen.. Tror kanske det berodde på att grupperna fick nån mer spelare och så :) Mot slutet var taktiksnacket på medhavda kartor medans vi väntade på nästa turn väldigt livligt och alla aktiverade sig i planerna.. Iallafall på "min" sida..

Fantastiskt kul att få spela med och mot folk som man inte direkt spelat med innan utan mest känner igen och är lite tjenis med.. Spinoffen blir nog med att det kommer spelas en hel del mer FoW på föreningen, ett par nya armeér är under uppbyggnad och mer terräng ska byggas..

Vill avsluta med att ge en puss tillbaka till Ewers och hans hantlangare Henke för en jävligt rolig lördag :D

5 Mean Mountains av 5 möjliga..
I never had enough money or enough privilige to be white!
Im white trash and society better learn how to recognize the difference.

Usually_Insane

Citat från: "Heavy"
Max en månad till nästa tillfälle helt klart !

Håller med föregående talare! :D
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

carlsson

Jupp, det var skitkul. Enkelt och snabbt = Lagom för min hjärna just nu!

:)

Andreas Carlsson, Borås
ASL-nörd och gammal Armagedon-uv

http://www.aslsweden.com

Heavy

Citat från: "carlsson"Jupp, det var skitkul. Enkelt och snabbt = Lagom för min hjärna just nu!

:)

Tja, Wolverines är ju enkelt att slå ut iallafall  :twisted:

Greger

Gött och jättekul! :)

Stort tack till alla som var med och i synnerhet till Ewers som spelledde på ett föredömligt sätt, med assist av Henke!  8)

Tackar även Heavy för de stiliga boccagen (stavn?) och Henk för Fritz und Kurt i mängder!

Mycket skoj, vill ha mer! :D

/Greger

pannan

Japp, var kul det lilla jag var med. även om jag knappt visste vad jag gjorde. Kan helt klart tänka mig att köra igen.

Heavy

Det går lite planer om att köra sönadagen 12/4, efter medlemsmötet..

Vilket torde rendera i ett par scenarios iallafall!!

Och det stavas tydligen Bocage..  :lol:

Martin Larsson

Citat från: "Heavy"Och det stavas tydligen Bocage..  :lol:

Uhm nej.
Det där är franska, följaktligen stavas det "la baguette". Fråga Robin, han har läst sådantdär grodätiska :roll:
When one person is delusional it's called insanity
When millions are delusional it's called religion

"Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience" ㅡ Mark Twain.

Waaaagh

Var riktigt kul o vara med o spelleda och se hur alla tyckte o tänkte. Tror detta kan bli en riktig succse speciellt om det blir en 4-5 pers / sida så man kan slänga upp lite mer.

Mer kul på gång! Har säkra källor på att det snart kommer Ryssar, Finnar och Brittiska modeller som jag antar vi kommer kunna köra med, Även fått tummen ur den berömdra röven och börjat måla upp mina vagnar så snart kommer Tyskarna även kunna få köra med StuG G, panzer III, panzer IIII, Panter D och min favorit Ferdinnands, Sedan kommer en även att ha 4 st Flak 36or och panzergranadierer. Så jag o Ewers kommer förhoppningsvis kunna variera uppdragen en hel del snart!

Hoppas att ni som var med tyckte detta var roligt och att ni sprider ryktet! Jag kommer även försöka få tag i reglerna av Ewers och kommer sedan förhoppningsvis kunna hålla i några spelningar själv snart me skall bara lära mig lite mer om allmän spelledning så en har den delen i sig
Mvh Henke

Heavy

Citat från: "Martin Larsson"
Citat från: "Heavy"Och det stavas tydligen Bocage..  :lol:

Uhm nej.
Det där är franska, följaktligen stavas det "la baguette".

Mihihihi

Usually_Insane

Citat från: "Waaaagh"Även fått tummen ur den berömdra röven och börjat måla upp mina vagnar så snart kommer Tyskarna även kunna få köra med StuG G, panzer III, panzer IIII, Panter D och min favorit Ferdinnands, Sedan kommer en även att ha 4 st Flak 36or och panzergranadierer. Så jag o Ewers kommer förhoppningsvis kunna variera uppdragen en hel del snart!
YAY! Nice, det var ju iofs en riktigt trevlig helg, men med tanke på att det knappt fanns några stuggar än mindre PIV eller ens tigrar på coteninhalvön... historisk korrekthet och allt det där :alldeles för historisk korrekt smilie: :thumbleft:
Suffering from Knight in Shining Armor syndrome and proud of it!

"We put poisons in our water and air to weed out the weak! We detonate fission bombs in our only biosphere! We nailed our god to a stick! Don't fuck with the human race!"
- attributed to General Nikolai Nikolai at a galactic summit

Clifford

Spelar ni med FoW-regler eller Fireflyregler?

Heavy

Det spelades diorama med fireflyregler.. Förmodligen kommer det bli en salig blandning av regelsystemen när vi kommer till vanliga slag s.a.s...

Ewers

Vi spelar med Firefly-regler rakt av men med scenarion skapade med bas i ASL-scenarion (eller SLs hjärna).

Figurerna är 15mm-skala men skalan vi använder vad avser avstånd på spelbordet är 1cm=4m.

Det fungerar riktigt bra och jag tror att det inte kommer vara några problem att skala ner armélistorna så att det passar komapi/plutonsnivå. Däremot har de kortare avstånden en avsevärd betydelse för stridsvagnarnas överlevnad efter första träffen...

Det har ju köpts lite arméer nu så det kan bli riktigt, riktig roligt när målarfliten gjort sitt.

/F

Waaaagh

Citat från: "Usually_Insane"
Citat från: "Waaaagh"Även fått tummen ur den berömdra röven och börjat måla upp mina vagnar så snart kommer Tyskarna även kunna få köra med StuG G, panzer III, panzer IIII, Panter D och min favorit Ferdinnands, Sedan kommer en även att ha 4 st Flak 36or och panzergranadierer. Så jag o Ewers kommer förhoppningsvis kunna variera uppdragen en hel del snart!
YAY! Nice, det var ju iofs en riktigt trevlig helg, men med tanke på att det knappt fanns några stuggar än mindre PIV eller ens tigrar på coteninhalvön... historisk korrekthet och allt det där :alldeles för historisk korrekt smilie: :thumbleft:

Nu menar jag inte att vi skall ha dom i frankrike eller den perioden vi spelade sist utan snarare att vi kan spela andra perioder / delar av världen med dessa vagnar. Kommer försöka behålla hostorisk korrekthet så du kan vara lugn =)